Novinkám pod kapotou se nevyhnula ani nejvyšší modelová řada Mercedesu S-class, pro rok 2007, tak vyvinula zbrusu nový naftový V8 420CDI.
Osmi-válcový agregát o obsahu 3996ccm dopován dvojicí turbodmychadel je výsledkem dlouhodobé práce automobilky, díky čtyř ventilové technice, zvýšenému tlaku vstřikování a dokonalému spalování vyvine jednotka sílu 235kw / 320k, s kroutícím momentem 730Nm již v 2.000 ot/min dokáže těžký mamut zrychlit na stokilometrovou rychlost za pouhých 6,6s. Maximálka je tradičně omezena na 250 km/h. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 9,6 l/100km, což s nádrží na 90l znamená dojezdnost téměř 1000km.
420 CDI je standartně vybavena bezúdržbovým filtrem pevných částic, který snižuje emisní limity až na hodnoty nejpřísnějších norem EU4. Tichý chod motoru je spjat se sekvenční převodovkou 7G-tronic s možností řazení na volantu. Ani u modelu 420 CDI nechybí pneumatické pérování Airmatic s adaptivními tlumiči ADS.
zdroj: Mercedes
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?