Novinkám pod kapotou se nevyhnula ani nejvyšší modelová řada Mercedesu S-class, pro rok 2007, tak vyvinula zbrusu nový naftový V8 420CDI.
Osmi-válcový agregát o obsahu 3996ccm dopován dvojicí turbodmychadel je výsledkem dlouhodobé práce automobilky, díky čtyř ventilové technice, zvýšenému tlaku vstřikování a dokonalému spalování vyvine jednotka sílu 235kw / 320k, s kroutícím momentem 730Nm již v 2.000 ot/min dokáže těžký mamut zrychlit na stokilometrovou rychlost za pouhých 6,6s. Maximálka je tradičně omezena na 250 km/h. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 9,6 l/100km, což s nádrží na 90l znamená dojezdnost téměř 1000km.
420 CDI je standartně vybavena bezúdržbovým filtrem pevných částic, který snižuje emisní limity až na hodnoty nejpřísnějších norem EU4. Tichý chod motoru je spjat se sekvenční převodovkou 7G-tronic s možností řazení na volantu. Ani u modelu 420 CDI nechybí pneumatické pérování Airmatic s adaptivními tlumiči ADS.
zdroj: Mercedes
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?