Novinkám pod kapotou se nevyhnula ani nejvyšší modelová řada Mercedesu S-class, pro rok 2007, tak vyvinula zbrusu nový naftový V8 420CDI.
Osmi-válcový agregát o obsahu 3996ccm dopován dvojicí turbodmychadel je výsledkem dlouhodobé práce automobilky, díky čtyř ventilové technice, zvýšenému tlaku vstřikování a dokonalému spalování vyvine jednotka sílu 235kw / 320k, s kroutícím momentem 730Nm již v 2.000 ot/min dokáže těžký mamut zrychlit na stokilometrovou rychlost za pouhých 6,6s. Maximálka je tradičně omezena na 250 km/h. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 9,6 l/100km, což s nádrží na 90l znamená dojezdnost téměř 1000km.
420 CDI je standartně vybavena bezúdržbovým filtrem pevných částic, který snižuje emisní limity až na hodnoty nejpřísnějších norem EU4. Tichý chod motoru je spjat se sekvenční převodovkou 7G-tronic s možností řazení na volantu. Ani u modelu 420 CDI nechybí pneumatické pérování Airmatic s adaptivními tlumiči ADS.
zdroj: Mercedes
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?