Renomovaná americká instituce Institute for Highway Safety (IIHS – Institut dálniční bezpečnosti) udělila modelům Audi A4 a Audi A6 nejvyšší stupeň ocenění „Top Safety Pick”
Tím se Audi stává jediným německým výrobcem, který má mezi nejbezpečnějšími vozy dva modely.
Institut IIHS z pověření amerických pojišťoven pravidelně prověřuje bezpečnost všech typů silničních vozidel v nárazových testech. Naměřené hodnoty přitom mají mezi odborníky i potenciálními zákazníky vysoký kredit. Vynikající výsledky modelů Audi A4 i Audi A6 vycházejí z měření při čelním a bočním nárazu i při nárazu zezadu.
Nejnáročnějším nárazovým testem IIHS je simulace bočního nárazu. Při něm do boku vozidla narazí rychlostí 50 km/h pohyblivá bariéra, jejíž čelo je tvarováno podobně jako příď vozu typu SUV nebo pick-up. Po nárazu jsou vyhodnoceny nejen deformace konstrukce vozu, ale i kinematické a mechanické zatížení, jemuž je vystavena jeho posádka. Modely A4 a A6 dosáhly vynikajících výsledků díky tuhosti své konstrukce i účinku sériově montovaných zádržných systémů včetně bočních hlavových airbagů.
Při nárazovém testu zezadu je vyhodnocováno i nebezpečí zranění krční páteře (hyperflexe krku). Modely A4 i A6 dosáhly v této disciplíně díky optimalizaci konstrukce sedadel a jejich dílů a zejména díky tvarování opěrek hlavy výrazně nejlepších výsledků. Na výborných výsledcích testů se podílel i pozitivní vliv elektronického stabilizačního systému ESP, který patří k sériové výbavě všech modelů Audi.Audi
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.