Tuningová společnost B&B, sídlící v německém Siegenu, upřela svou pozornost na nejmenší sportovní model Audi, tedy aktuální model S3.
Výsledkem jejího snažení je vůz s enormním výkonem, jak je koneckonců pro sportovní vozy, upravené touto společností, typické. K dispozici jsou tři výkonové varianty úprav.
Základní úroveň dává výkon 306 koní, střední úroveň poskytuje výkon 325 koní a konečně nejvýkonnější verze disponuje 362 koňmi, díky nimž zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 275 km/h.
Popišme si jednotlivé úrovně úprav podrobněji. Základní balíček úprav zahrnuje změnu elektroniky a lehké zvýšení plnícího tlaku turbodmychadla. Takto upravená pohonná jednotka dosahuje výkonu 306 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 410 Nm. Další úrovně úprav dosahují výkonových parametrů 325 koní/435 Nm a 362 koní/480 Nm.
Aby bylo možno dosáhnout těchto výkonů, rozhodli se inženýři B&B pro výměnu turbodmychadla za větší a nainstalovali modelu S3 sportovní výfuk, který zahrnuje speciální svody a sportovní katalyzátor se sníženým odporem proti proudění výfukových plynů. Aby i po těchto úpravách měl motor optimální pracovní podmínky, došlo také k optimalizaci vstřikování a zvýšení tlaku paliva úpravou podávacích čerpadel. Navíc je instalován speciální vzduchový filtr a větší mezichladič stlačeného vzduchu. Při zvýšeném výkonu motoru pochopitelně dochází k vyššímu tepelnému namáhání, což se projevuje zvýšením teploty oleje. Proto B&B nabízí také speciální systém chlazení oleje Slim-Line.
Pro zajištění optimálních jízdních prožitků bylo potřeba nejen navýšit výkon pohonné jednotky, ale také upravit podvozek. V nabídce tak jsou sportovní pružiny, které snižují světlou výšku vozu o 25 mm a omezují také boční náklony v zatáčkách. K dispozici je také (pro S3 nově vyvinutý) kit výškově nastavitelného podvozku, který umožňuje další zvýšení rychlosti průjezdu zatáčkami.
S uvedenými výkonovými parametry a akcelerací vozu neopomenuli inženýři B&B ani úpravu brzdového systému. Pro zajištění maximální bezpečnosti řidičů modelu B&B Audi S3 je tento vůz vybaven vysoce výkonnými šestipístkovými brzdiči.
Foto: B&B
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.