Tuningová společnost B&B, sídlící v německém Siegenu, upřela svou pozornost na nejmenší sportovní model Audi, tedy aktuální model S3.
Výsledkem jejího snažení je vůz s enormním výkonem, jak je koneckonců pro sportovní vozy, upravené touto společností, typické. K dispozici jsou tři výkonové varianty úprav.
Základní úroveň dává výkon 306 koní, střední úroveň poskytuje výkon 325 koní a konečně nejvýkonnější verze disponuje 362 koňmi, díky nimž zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 275 km/h.
Popišme si jednotlivé úrovně úprav podrobněji. Základní balíček úprav zahrnuje změnu elektroniky a lehké zvýšení plnícího tlaku turbodmychadla. Takto upravená pohonná jednotka dosahuje výkonu 306 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 410 Nm. Další úrovně úprav dosahují výkonových parametrů 325 koní/435 Nm a 362 koní/480 Nm.
Aby bylo možno dosáhnout těchto výkonů, rozhodli se inženýři B&B pro výměnu turbodmychadla za větší a nainstalovali modelu S3 sportovní výfuk, který zahrnuje speciální svody a sportovní katalyzátor se sníženým odporem proti proudění výfukových plynů. Aby i po těchto úpravách měl motor optimální pracovní podmínky, došlo také k optimalizaci vstřikování a zvýšení tlaku paliva úpravou podávacích čerpadel. Navíc je instalován speciální vzduchový filtr a větší mezichladič stlačeného vzduchu. Při zvýšeném výkonu motoru pochopitelně dochází k vyššímu tepelnému namáhání, což se projevuje zvýšením teploty oleje. Proto B&B nabízí také speciální systém chlazení oleje Slim-Line.
Pro zajištění optimálních jízdních prožitků bylo potřeba nejen navýšit výkon pohonné jednotky, ale také upravit podvozek. V nabídce tak jsou sportovní pružiny, které snižují světlou výšku vozu o 25 mm a omezují také boční náklony v zatáčkách. K dispozici je také (pro S3 nově vyvinutý) kit výškově nastavitelného podvozku, který umožňuje další zvýšení rychlosti průjezdu zatáčkami.
S uvedenými výkonovými parametry a akcelerací vozu neopomenuli inženýři B&B ani úpravu brzdového systému. Pro zajištění maximální bezpečnosti řidičů modelu B&B Audi S3 je tento vůz vybaven vysoce výkonnými šestipístkovými brzdiči.
Foto: B&B
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?