B&B Audi S3 2.0 TFSI

Jan Fiala, 12. prosince 2006, 22:55 Google+

Tuningová společnost B&B, sídlící v německém Siegenu, upřela svou pozornost na nejmenší sportovní model Audi, tedy aktuální model S3.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
S3

S3 | foto: B&B Tuning

Sdílejte článek

Výsledkem jejího snažení je vůz s enormním výkonem, jak je koneckonců pro sportovní vozy, upravené touto společností, typické. K dispozici jsou tři výkonové varianty úprav.

Základní úroveň dává výkon 306 koní, střední úroveň poskytuje výkon 325 koní a konečně nejvýkonnější verze disponuje 362 koňmi, díky nimž zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 275 km/h.

Popišme si jednotlivé úrovně úprav podrobněji. Základní balíček úprav zahrnuje změnu elektroniky a lehké zvýšení plnícího tlaku turbodmychadla. Takto upravená pohonná jednotka dosahuje výkonu 306 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 410 Nm. Další úrovně úprav dosahují výkonových parametrů 325 koní/435 Nm a 362 koní/480 Nm.

Aby bylo možno dosáhnout těchto výkonů, rozhodli se inženýři B&B pro výměnu turbodmychadla za větší a nainstalovali modelu S3 sportovní výfuk, který zahrnuje speciální svody a sportovní katalyzátor se sníženým odporem proti proudění výfukových plynů. Aby i po těchto úpravách měl motor optimální pracovní podmínky, došlo také k optimalizaci vstřikování a zvýšení tlaku paliva úpravou podávacích čerpadel. Navíc je instalován speciální vzduchový filtr a větší mezichladič stlačeného vzduchu. Při zvýšeném výkonu motoru pochopitelně dochází k vyššímu tepelnému namáhání, což se projevuje zvýšením teploty oleje. Proto B&B nabízí také speciální systém chlazení oleje Slim-Line.

Pro zajištění optimálních jízdních prožitků bylo potřeba nejen navýšit výkon pohonné jednotky, ale také upravit podvozek. V nabídce tak jsou sportovní pružiny, které snižují světlou výšku vozu o 25 mm a omezují také boční náklony v zatáčkách. K dispozici je také (pro S3 nově vyvinutý) kit výškově nastavitelného podvozku, který umožňuje další zvýšení rychlosti průjezdu zatáčkami.

S uvedenými výkonovými parametry a akcelerací vozu neopomenuli inženýři B&B ani úpravu brzdového systému. Pro zajištění maximální bezpečnosti řidičů modelu B&B Audi S3 je tento vůz vybaven vysoce výkonnými šestipístkovými brzdiči.

Foto: B&B

Vytisknout

Diskuze: B&B Audi S3 2.0 TFSI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

A6

Nárazové testy Audi A4 a A6 v USA

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud