Tuningová společnost B&B, sídlící v německém Siegenu, upřela svou pozornost na nejmenší sportovní model Audi, tedy aktuální model S3.
Výsledkem jejího snažení je vůz s enormním výkonem, jak je koneckonců pro sportovní vozy, upravené touto společností, typické. K dispozici jsou tři výkonové varianty úprav.
Základní úroveň dává výkon 306 koní, střední úroveň poskytuje výkon 325 koní a konečně nejvýkonnější verze disponuje 362 koňmi, díky nimž zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 275 km/h.
Popišme si jednotlivé úrovně úprav podrobněji. Základní balíček úprav zahrnuje změnu elektroniky a lehké zvýšení plnícího tlaku turbodmychadla. Takto upravená pohonná jednotka dosahuje výkonu 306 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 410 Nm. Další úrovně úprav dosahují výkonových parametrů 325 koní/435 Nm a 362 koní/480 Nm.
Aby bylo možno dosáhnout těchto výkonů, rozhodli se inženýři B&B pro výměnu turbodmychadla za větší a nainstalovali modelu S3 sportovní výfuk, který zahrnuje speciální svody a sportovní katalyzátor se sníženým odporem proti proudění výfukových plynů. Aby i po těchto úpravách měl motor optimální pracovní podmínky, došlo také k optimalizaci vstřikování a zvýšení tlaku paliva úpravou podávacích čerpadel. Navíc je instalován speciální vzduchový filtr a větší mezichladič stlačeného vzduchu. Při zvýšeném výkonu motoru pochopitelně dochází k vyššímu tepelnému namáhání, což se projevuje zvýšením teploty oleje. Proto B&B nabízí také speciální systém chlazení oleje Slim-Line.
Pro zajištění optimálních jízdních prožitků bylo potřeba nejen navýšit výkon pohonné jednotky, ale také upravit podvozek. V nabídce tak jsou sportovní pružiny, které snižují světlou výšku vozu o 25 mm a omezují také boční náklony v zatáčkách. K dispozici je také (pro S3 nově vyvinutý) kit výškově nastavitelného podvozku, který umožňuje další zvýšení rychlosti průjezdu zatáčkami.
S uvedenými výkonovými parametry a akcelerací vozu neopomenuli inženýři B&B ani úpravu brzdového systému. Pro zajištění maximální bezpečnosti řidičů modelu B&B Audi S3 je tento vůz vybaven vysoce výkonnými šestipístkovými brzdiči.
Foto: B&B
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.