Automobilka Mitsubishi dnes zveřejnila podobu nového Lanceru, který světu představí na lednové autoshow v Detroitu.
Nová generace Lanceru bude proti současnému modelu větší, na délku bude mít 4570 mm (+35), na šířku 1760 mm (+65) a vysoký bude 1490 mm (+60). Rozvor se prodlouží o 35 mm na hodnotu 2635 mm.
Namlsaní čekatelé po Konceptu X, který Mitsubishi představilo na autosalonu Tokyo 2005 a po dravé skici, uveřejněné v listopadu očekávali příchod porádného dravce. Ale podle dostupné fotografie tomu tak úplně nebude. Ostatně posuďte sami, podle mě tomu chybí ta dravost a agresivita, která z dřívěji uvolněných fotografií vyzařovala.
Lancer vyjíždí na nově vyvinuté podvozkové platformě, kterou bude sdílet s SUV Outlader. O pohon se bude starat benzínový dvoulitr DOHC MIVEC naladěný na 152 koní ve spolupráci s šestistupňovou převodovkou. V příplatkové výbavě bude také nově řazení páčkami pod volantem, což by mělo přinést ještě více sportovních zážitků.
Foto: Mitsubishi Motors
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?