Automobilka Mitsubishi dnes zveřejnila podobu nového Lanceru, který světu představí na lednové autoshow v Detroitu.
Nová generace Lanceru bude proti současnému modelu větší, na délku bude mít 4570 mm (+35), na šířku 1760 mm (+65) a vysoký bude 1490 mm (+60). Rozvor se prodlouží o 35 mm na hodnotu 2635 mm.
Namlsaní čekatelé po Konceptu X, který Mitsubishi představilo na autosalonu Tokyo 2005 a po dravé skici, uveřejněné v listopadu očekávali příchod porádného dravce. Ale podle dostupné fotografie tomu tak úplně nebude. Ostatně posuďte sami, podle mě tomu chybí ta dravost a agresivita, která z dřívěji uvolněných fotografií vyzařovala.
Lancer vyjíždí na nově vyvinuté podvozkové platformě, kterou bude sdílet s SUV Outlader. O pohon se bude starat benzínový dvoulitr DOHC MIVEC naladěný na 152 koní ve spolupráci s šestistupňovou převodovkou. V příplatkové výbavě bude také nově řazení páčkami pod volantem, což by mělo přinést ještě více sportovních zážitků.
Foto: Mitsubishi Motors
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?