Špionážní snímky nové Škody Fabia před nedávnem obletěly celý svět a objevily se spekulace o jejím zamaskovaném vzhledu. Ale nyní máme k dispozici fotografie přímo od automobilky!!!
Nová Škoda Fabia se vyznačuje všemi hlavními rysy, které přivedly již více než 1,5 milionu zákazníků ke koupi první generace a které ještě dále rozvíjí. Nová Fabia se tak může ve své třídě pochlubit největším prostorem pro kolena a hlavy cestujících na zadních sedadlech a dostatkem prostoru pro pohodlné cestování.
Vnějšími rozměry (3992 mm x 1642 mm x 1498 mm) patří Fabia mezi největší vozy ve své třídě. Celková délka vozu vzrostla s novým designem nárazníků. Interiér nabízí více místa posádce na předních i zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má základní objem 300 l a po sklopení zadních sedadel se může zvýšit až na 1163 l.
Ke spolehlivosti, prostornosti, dobrým jízdním vlastnostem, bezpečné konstrukci a zajímavému poměru ceny a užitné hodnoty se přidává nová karoserie se svěžím designem, širokou nabídkou vnějších barev a kombinací kvalitních materiálů a barev v interiéru.
Velká pozornost byla rovněž věnována oblasti bezpečnosti. Nově mohou být cestující na předních i zadních sedadlech chráněni hlavovými airbagy. Na zadních sedadlech lze upevnit dětskou sedačku pásem Top-Tether, který při případném čelním nárazu omezuje pohyb horní části dětské sedačky vpřed.
Při vývoji a konstrukci automobilu a jeho výbav byly použity nejnovější technologie, jako např. virtuální realita. S novým modelem přináší značka Škoda také ve své nejmenší modelové řadě možnost zvolit místo pětistupňové manuální převodovky šestistupňovou automatickou převodovku Tiptronic (pro benzínový motor 1,6) nebo elektronicky řízenou klimatizaci Climatronic. V oblasti komunikačních technologií nabízí nová Fabia originální přípravu pro telefon GSM s technologií Bluetooth nebo audiosystémy s možností připojení externích zařízení, jako jsou přehrávač MP3 nebo iPod.
Pro nový vůz Fabia je připraveno celkem sedm motorů – čtyři zážehové a tři vznětové. Oba populární benzinové tříválce nyní disponují zvýšeným výkonem a poskytují tak vozu ještě větší pružnost.
Benzínové motory
Naftové motory
1,2 HTP 44 kW
1,4 TDI PD 51 kW
1,2 12V HTP 51 kW
1,4 TDI PD 59 kW (také s DPF)
1,4 16V 63 kW
1,9 TDI PD 77 kW (také s DPF)
1,6 16V 77 kW
Světová premiéra nové generace vozu Škoda Fabia proběhne na Autosalonu v Ženevě v březnu 2007. Následně bude nový model uveden na evropské trhy. Výroba karosářských verzí Fabia Combi a Fabia Sedan první generace bude pokračovat i nadále.
Zdroj: Škoda Auto
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?