Nový MINI Cooper ještě není ani v prodeji a my už víme, že se pracuje na jeho verzi bez střechy.
Mini kabriolet byl v plánu už od doby, kde se začal vyvíjet novější model malého Coopera. Bude vypadat o něco uhlazeněji a i se složenou střechou zbyde v kurfu o něco víc místa pro případný náklad.
Přestože zvenší bude nové MINI kabrio vypadat skoro stejně jako starší model (koneckonců, stejně jako verze s pevnou střechou), všechny části jsou přepracované. MINI slibuje, že přitažlivost starších modelů zůstane zachována a jako bonus dostaneme lepší jízdní kvality. Práce na Mini Cooperu ve verzi kabriolet jsou v plném proudu: v současné době se po Mnichově prohání testovací tým s jedním dobře maskovaným kouskem.
Atraktivní autíčko bez střechy dostane nové motory, jeden bude 1,6litrový Valvetronic od BMW s proměnlivým časováním ventilů o výkonu 120 koní, a když se k němu pro verzi S přidá turbo, výkon druhého dodávaného motoru se tak zvýší na 175 koní oproti verzi bez turba.
Nové modely budou mít nižší emise a vyšší výkony. Obě verze budou v prodeji se šeststupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou s pádlovým řazením.
A kdy se můžeme na nové MINI těšit? Model bez střechy vyrazí do autosalonů na jaře 2009, a když se vám bude čekání zdát dlouhé, můžete se o rok dřív potěšit Mini Cooperem v prodloužené verzi.
Foto: BMW Group
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?