Nový MINI Cooper ještě není ani v prodeji a my už víme, že se pracuje na jeho verzi bez střechy.
Mini kabriolet byl v plánu už od doby, kde se začal vyvíjet novější model malého Coopera. Bude vypadat o něco uhlazeněji a i se složenou střechou zbyde v kurfu o něco víc místa pro případný náklad.
Přestože zvenší bude nové MINI kabrio vypadat skoro stejně jako starší model (koneckonců, stejně jako verze s pevnou střechou), všechny části jsou přepracované. MINI slibuje, že přitažlivost starších modelů zůstane zachována a jako bonus dostaneme lepší jízdní kvality. Práce na Mini Cooperu ve verzi kabriolet jsou v plném proudu: v současné době se po Mnichově prohání testovací tým s jedním dobře maskovaným kouskem.
Atraktivní autíčko bez střechy dostane nové motory, jeden bude 1,6litrový Valvetronic od BMW s proměnlivým časováním ventilů o výkonu 120 koní, a když se k němu pro verzi S přidá turbo, výkon druhého dodávaného motoru se tak zvýší na 175 koní oproti verzi bez turba.
Nové modely budou mít nižší emise a vyšší výkony. Obě verze budou v prodeji se šeststupňovou manuální nebo šestistupňovou automatickou převodovkou s pádlovým řazením.
A kdy se můžeme na nové MINI těšit? Model bez střechy vyrazí do autosalonů na jaře 2009, a když se vám bude čekání zdát dlouhé, můžete se o rok dřív potěšit Mini Cooperem v prodloužené verzi.
Foto: BMW Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.