Nový model Toyota Auris si odbyl svou evropskou premiéru na italské Bologna Motor Show.
Tento kompaktní vůz je postaven na nové podvozkové platformě, je vybaven elektrickým posilovačem řízení a jako první zástupce své třídy je standardně vybaven kolenním airbagem pro řidiče. Vyznačuje se variabilním interiérem, čemuž odpovídá i použití zadních sklopných sedaček se systémem Toyota EasyFlat. Při představení odkryla Toyota také výkonové parametry vozu pro jednotlivé motorizace.
Prodej nové Toyoty Auris bude zahájen ve Velké Británii, a to k 1. únoru příštího roku. Vůz byl navržen v Evropě, kde bude také vyráběn. Tento rodinný hatchback, zástupce segmentu C, se vyznačuje nezanedbatelnými vylepšeními dynamických vlastností, stylu interiéru, praktičnosti a bezpečnosti.
Představení produkčního modelu navazuje na prezentaci konceptu Toyota Auris Space. Tento koncept byl představen na letošní Motor show v Paříži. Bližší detaily o výbavách a cenách modelu Auris budou zveřejněny později.
Nový podvozek
Model Auris je postaven na zcela nové podvozkové platformě, a je ve všech rozměrech větší než Toyota Corolla. Při návrhu se designéři speciálně zaměřili na potlačení aerodynamického hluku, a Auris je tak jedním z nejtišších vozů ve své třídě. Bylo sníženo dunění od podvozku, hluk odvalujících se kol a snížen aerodynamický odpor, čímž bylo dosaženo tiššího obtékání karoserie proudícím vzduchem.
Zavěšení a řízení
Pro Auris byl vyvinut nový systém zavěšení, který na přední nápravě používá vzpěry MacPherson, zatímco torzní zadní náprava je vlečená. V souladu s úlohou nejvýkonnějšího modelu a vlajkové lodi modelové řady Auris je pro verzi D-4D 180 exkluzivně vyhrazeno použití nového dvojitého zadního zavěšení se zadním stabilizátorem, díky čemuž vůz získává ještě dynamičtější jízdní vlastnosti.Všechny verze modelu Auris pak jsou vybaveny adaptabilním elektrickým posilovačem řízení (EPS), jenž zajišťuje excelentní reakce na podněty od řidiče.
Design interiéru
Jak již napovídal koncept Auris Space, vůz byl navržen s ohledem na co nejlepší využití dostupného vnitřního prostoru jak co se týče množství odkládacích ploch, tak komfortu pro pasažéry. Klíčovou záležitostí tohoto inovativního pojetí je nápadná konzola ve tvaru mostního oblouku, která plynule přechází od řadicí páky výše do přístrojové desky a je směrována k řidiči. V konzole je integrováno i táhlo ruční brzdy a tak je pod ní otevřený prostor.
Auris také dostal do vínku systém Toyota EasyFlat, který dovoluje jednoduché sklápění zadních sedaček stiskem jednoho tlačítka, čímž vznikne velká, zcela rovná ložná plocha bez výstupků. Základní objem zavazadlového prostoru činí 354 litrů a v kabině se nachází dalších 10 odkládacích prostor o celkovém objemu 32 litrů.
Komfort pasažérů na zadních sedačkách je zvýšen také díky větší vzdálenosti mezi předními a zadními sedadly, než je tomu u Corolly, čímž je k dispozici více prostoru pro nohy. Také prostor nad hlavou a v úrovni ramen je větší, a to díky vyšší kabině modelu Auris. Nápaditý design také potlačil středový tunel, ve kterém je vedeno výfukové potrubí, čímž vznikla v zadní části vozu zcela rovná podlaha, která je tak pochopitelně mnohem pohodlnější pro případného prostředního pasažéra na zadních sedačkách.
Bezpečnost
Masivní a odolná struktura karoserie využívá systému Toyota MICS (Minimum Intrusion Cabin System - systém minimálního narušení kabiny) a zajišťuje efektivní rozložení a absorbci sil při nárazu. Tyto síly jsou odvedeny mimo buňku prostoru pro přežití cestujících.
Vůz může být vybaven až devíti airbagy, včetně kolenního airbagu řidiče, který je jako standardní výbava v této třídě vozů nabízen vůbec poprvé. Prvky aktivní bezpečnosti všech verzí modelu Auris zahrnují systémy ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly EBD a brzdovým asistentem BA. Lépe vybavené verze pak dále disponují systémem kontroly stability VSC a systémem kontroly prokluzu TRC.
Motory a převodovky
Od počátku prodeje bude možno pro Auris volit ze dvou benzinových a tří dieselových motorů o výkonech 90 koní (pro dieselový motor 1.4 D-4D 90) a 177 koní (opět pro dieselový motor 2.2 D-4D 180).
Motor D-4D 180 je již používán v modelech Avensis, RAV4 a Verso, a modelu Auris propůjčuje nepřekonatelnou kombinaci síly, úspornosti a nízkých emisí.Díky použití filtru pevných částis D-CAT bylo dosaženo nejen velmi nízkých emisí sazí, ale také oxidů dusíku. Dosahované hodnoty tak s velkou rezervou plní požadavky normy Euro IV. Model D-4D 180 zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,2 sekundy a přitom v kombinovaném režimu dosahuje spotřeby pouze 5,2 l/100km.
Foto: Toyota
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.