Nový model Toyota Auris si odbyl svou evropskou premiéru na italské Bologna Motor Show.
Tento kompaktní vůz je postaven na nové podvozkové platformě, je vybaven elektrickým posilovačem řízení a jako první zástupce své třídy je standardně vybaven kolenním airbagem pro řidiče. Vyznačuje se variabilním interiérem, čemuž odpovídá i použití zadních sklopných sedaček se systémem Toyota EasyFlat. Při představení odkryla Toyota také výkonové parametry vozu pro jednotlivé motorizace.
Prodej nové Toyoty Auris bude zahájen ve Velké Británii, a to k 1. únoru příštího roku. Vůz byl navržen v Evropě, kde bude také vyráběn. Tento rodinný hatchback, zástupce segmentu C, se vyznačuje nezanedbatelnými vylepšeními dynamických vlastností, stylu interiéru, praktičnosti a bezpečnosti.
Představení produkčního modelu navazuje na prezentaci konceptu Toyota Auris Space. Tento koncept byl představen na letošní Motor show v Paříži. Bližší detaily o výbavách a cenách modelu Auris budou zveřejněny později.
Nový podvozek
Model Auris je postaven na zcela nové podvozkové platformě, a je ve všech rozměrech větší než Toyota Corolla. Při návrhu se designéři speciálně zaměřili na potlačení aerodynamického hluku, a Auris je tak jedním z nejtišších vozů ve své třídě. Bylo sníženo dunění od podvozku, hluk odvalujících se kol a snížen aerodynamický odpor, čímž bylo dosaženo tiššího obtékání karoserie proudícím vzduchem.
Zavěšení a řízení
Pro Auris byl vyvinut nový systém zavěšení, který na přední nápravě používá vzpěry MacPherson, zatímco torzní zadní náprava je vlečená. V souladu s úlohou nejvýkonnějšího modelu a vlajkové lodi modelové řady Auris je pro verzi D-4D 180 exkluzivně vyhrazeno použití nového dvojitého zadního zavěšení se zadním stabilizátorem, díky čemuž vůz získává ještě dynamičtější jízdní vlastnosti.Všechny verze modelu Auris pak jsou vybaveny adaptabilním elektrickým posilovačem řízení (EPS), jenž zajišťuje excelentní reakce na podněty od řidiče.
Design interiéru
Jak již napovídal koncept Auris Space, vůz byl navržen s ohledem na co nejlepší využití dostupného vnitřního prostoru jak co se týče množství odkládacích ploch, tak komfortu pro pasažéry. Klíčovou záležitostí tohoto inovativního pojetí je nápadná konzola ve tvaru mostního oblouku, která plynule přechází od řadicí páky výše do přístrojové desky a je směrována k řidiči. V konzole je integrováno i táhlo ruční brzdy a tak je pod ní otevřený prostor.
Auris také dostal do vínku systém Toyota EasyFlat, který dovoluje jednoduché sklápění zadních sedaček stiskem jednoho tlačítka, čímž vznikne velká, zcela rovná ložná plocha bez výstupků. Základní objem zavazadlového prostoru činí 354 litrů a v kabině se nachází dalších 10 odkládacích prostor o celkovém objemu 32 litrů.
Komfort pasažérů na zadních sedačkách je zvýšen také díky větší vzdálenosti mezi předními a zadními sedadly, než je tomu u Corolly, čímž je k dispozici více prostoru pro nohy. Také prostor nad hlavou a v úrovni ramen je větší, a to díky vyšší kabině modelu Auris. Nápaditý design také potlačil středový tunel, ve kterém je vedeno výfukové potrubí, čímž vznikla v zadní části vozu zcela rovná podlaha, která je tak pochopitelně mnohem pohodlnější pro případného prostředního pasažéra na zadních sedačkách.
Bezpečnost
Masivní a odolná struktura karoserie využívá systému Toyota MICS (Minimum Intrusion Cabin System - systém minimálního narušení kabiny) a zajišťuje efektivní rozložení a absorbci sil při nárazu. Tyto síly jsou odvedeny mimo buňku prostoru pro přežití cestujících.
Vůz může být vybaven až devíti airbagy, včetně kolenního airbagu řidiče, který je jako standardní výbava v této třídě vozů nabízen vůbec poprvé. Prvky aktivní bezpečnosti všech verzí modelu Auris zahrnují systémy ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly EBD a brzdovým asistentem BA. Lépe vybavené verze pak dále disponují systémem kontroly stability VSC a systémem kontroly prokluzu TRC.
Motory a převodovky
Od počátku prodeje bude možno pro Auris volit ze dvou benzinových a tří dieselových motorů o výkonech 90 koní (pro dieselový motor 1.4 D-4D 90) a 177 koní (opět pro dieselový motor 2.2 D-4D 180).
Motor D-4D 180 je již používán v modelech Avensis, RAV4 a Verso, a modelu Auris propůjčuje nepřekonatelnou kombinaci síly, úspornosti a nízkých emisí.Díky použití filtru pevných částis D-CAT bylo dosaženo nejen velmi nízkých emisí sazí, ale také oxidů dusíku. Dosahované hodnoty tak s velkou rezervou plní požadavky normy Euro IV. Model D-4D 180 zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,2 sekundy a přitom v kombinovaném režimu dosahuje spotřeby pouze 5,2 l/100km.
Foto: Toyota
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.