Maserati se rozhodlo dále rozšířit škálu nabízených modelů, a připravilo pro model Maserati Quattroporte možnost vybavit tuto luxusní sportovní limuzínu také automatickou převodovkou.
Model, nazvaný Maserati Quattroporte Automatic, tak bude možno objednat s převodovkou DuoSelect.
Již vlastní název modelu, tedy přídavek "Automatic", vyjadřuje hlavní změnu oproti standardnímu Maserati Quattroporte. Vůz je vybaven automatickou šestistupňovou převodovkou ZF, která zajišťuje hladké, plynulé a rychlé řazení a tak dále zvyšuje jízdní komfort. Současně úpřevodovka umožňuje také ruční sekvenční řazení.
Tento zcela nový způsob přenosu síly motoru na kola způsobil drobnou změnu v rozložení hmotnosti vozu mezi přední a zadní nápravu. Původní poměr rozložení hmotnosti byl 49% vepředu a 51% na zadní nápravu, zatímco u vozů s převodovkou DuoSelect je hmotnostní poměr 47% na přední nápravě a 53% na zadní nápravě. Přesto je změna natolik malá, že je stále zachován extrémně sportovní charakter modelu Quattroporte. Měnič točivého momentu, zabudovaný v automatické převodovce, také zvyšuje ochotu motoru Maserati V8 k akceleraci z nízkých a středních otáček, aniž by omezoval jeho sílu.
Novináři mohli shlédnout model Maserati Quattroporte Automatic v rámci preview na mezinárodní motorshow v Detroitu. Do celosvětového prodeje se vůz dostane v lednu roku 2007.
Maserati Quattroporte bylo představeno v roce 2003. Ihned po začátku prodeje si získalo pozornost médií i automobilových nadšenců, a to díky svému sofistikovanému elegantnímu designu, specifikacím a technologii, zaměřené zlepšení výkonových parametrů. Model Quattroporte zaujímal vždy jedno z exkluzivních míst v prodejích luxusních sportovních vozů, a to možná i díky tomu, že tuto samostatnou kategorii aut v roce 1963 založil. I v současné době je považován za typického zástupce vozů tohoto segmentu, který je objevován stále větším množstvím prestižních světových automobilek. Od roku 2003 získal model Quattroporte 28 ocenění od mnoha nejprestižnějších světových médií, což je nespornou známkou jeho popularity nejen v automobilové branži, ale také mezi nejširší veřejností a automobilovými nadšenci.
Foto: Maserati
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?