Maserati se rozhodlo dále rozšířit škálu nabízených modelů, a připravilo pro model Maserati Quattroporte možnost vybavit tuto luxusní sportovní limuzínu také automatickou převodovkou.
Model, nazvaný Maserati Quattroporte Automatic, tak bude možno objednat s převodovkou DuoSelect.
Již vlastní název modelu, tedy přídavek "Automatic", vyjadřuje hlavní změnu oproti standardnímu Maserati Quattroporte. Vůz je vybaven automatickou šestistupňovou převodovkou ZF, která zajišťuje hladké, plynulé a rychlé řazení a tak dále zvyšuje jízdní komfort. Současně úpřevodovka umožňuje také ruční sekvenční řazení.
Tento zcela nový způsob přenosu síly motoru na kola způsobil drobnou změnu v rozložení hmotnosti vozu mezi přední a zadní nápravu. Původní poměr rozložení hmotnosti byl 49% vepředu a 51% na zadní nápravu, zatímco u vozů s převodovkou DuoSelect je hmotnostní poměr 47% na přední nápravě a 53% na zadní nápravě. Přesto je změna natolik malá, že je stále zachován extrémně sportovní charakter modelu Quattroporte. Měnič točivého momentu, zabudovaný v automatické převodovce, také zvyšuje ochotu motoru Maserati V8 k akceleraci z nízkých a středních otáček, aniž by omezoval jeho sílu.
Novináři mohli shlédnout model Maserati Quattroporte Automatic v rámci preview na mezinárodní motorshow v Detroitu. Do celosvětového prodeje se vůz dostane v lednu roku 2007.
Maserati Quattroporte bylo představeno v roce 2003. Ihned po začátku prodeje si získalo pozornost médií i automobilových nadšenců, a to díky svému sofistikovanému elegantnímu designu, specifikacím a technologii, zaměřené zlepšení výkonových parametrů. Model Quattroporte zaujímal vždy jedno z exkluzivních míst v prodejích luxusních sportovních vozů, a to možná i díky tomu, že tuto samostatnou kategorii aut v roce 1963 založil. I v současné době je považován za typického zástupce vozů tohoto segmentu, který je objevován stále větším množstvím prestižních světových automobilek. Od roku 2003 získal model Quattroporte 28 ocenění od mnoha nejprestižnějších světových médií, což je nespornou známkou jeho popularity nejen v automobilové branži, ale také mezi nejširší veřejností a automobilovými nadšenci.
Foto: Maserati
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.