Maserati se rozhodlo dále rozšířit škálu nabízených modelů, a připravilo pro model Maserati Quattroporte možnost vybavit tuto luxusní sportovní limuzínu také automatickou převodovkou.
Model, nazvaný Maserati Quattroporte Automatic, tak bude možno objednat s převodovkou DuoSelect.
Již vlastní název modelu, tedy přídavek "Automatic", vyjadřuje hlavní změnu oproti standardnímu Maserati Quattroporte. Vůz je vybaven automatickou šestistupňovou převodovkou ZF, která zajišťuje hladké, plynulé a rychlé řazení a tak dále zvyšuje jízdní komfort. Současně úpřevodovka umožňuje také ruční sekvenční řazení.
Tento zcela nový způsob přenosu síly motoru na kola způsobil drobnou změnu v rozložení hmotnosti vozu mezi přední a zadní nápravu. Původní poměr rozložení hmotnosti byl 49% vepředu a 51% na zadní nápravu, zatímco u vozů s převodovkou DuoSelect je hmotnostní poměr 47% na přední nápravě a 53% na zadní nápravě. Přesto je změna natolik malá, že je stále zachován extrémně sportovní charakter modelu Quattroporte. Měnič točivého momentu, zabudovaný v automatické převodovce, také zvyšuje ochotu motoru Maserati V8 k akceleraci z nízkých a středních otáček, aniž by omezoval jeho sílu.
Novináři mohli shlédnout model Maserati Quattroporte Automatic v rámci preview na mezinárodní motorshow v Detroitu. Do celosvětového prodeje se vůz dostane v lednu roku 2007.
Maserati Quattroporte bylo představeno v roce 2003. Ihned po začátku prodeje si získalo pozornost médií i automobilových nadšenců, a to díky svému sofistikovanému elegantnímu designu, specifikacím a technologii, zaměřené zlepšení výkonových parametrů. Model Quattroporte zaujímal vždy jedno z exkluzivních míst v prodejích luxusních sportovních vozů, a to možná i díky tomu, že tuto samostatnou kategorii aut v roce 1963 založil. I v současné době je považován za typického zástupce vozů tohoto segmentu, který je objevován stále větším množstvím prestižních světových automobilek. Od roku 2003 získal model Quattroporte 28 ocenění od mnoha nejprestižnějších světových médií, což je nespornou známkou jeho popularity nejen v automobilové branži, ale také mezi nejširší veřejností a automobilovými nadšenci.
Foto: Maserati
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.