Nové motory FSI pro Audi A3, A6 a Q7

Jan Fiala, 14. prosince 2006, 22:25 Google+

Audi přichází s dalším rošířením nabídky nových motorů, používajících pokročilou technologii přímého vstřikování benzínu. Tyto motory budou k dispozici pro modely A3, A6 a Q7.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Q7

Q7 | foto: Audi

Sdílejte článek

Prvním z nich je nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 litru. Tento motor 1.8 TFSI disponuje výkonem 160 koní v rozmezí 5000 - 6200 otáček a maximum točivého momentu vrcholí hodnotou 250 Nm v rozmezí 1500 až 4200 otáček. Motor bude v nabídce pro model Audi A3 a může být spřežen manuální převodovkou, nebo s automatickou převodovkou S tronic.

Druhým novým motorem je atmosféricky plněný šestiválec V6 o objemu 2.8 litru. Tento motor FSI produkuje výkon 210 koní v rozmezí 5500 až 6800 otáček a točivý moment 280 Nm v rozmezí 3000 až 5000 otáček. Tento motor najdeme pod kapotou modelu A6, a to jak ve verzi sedan, tak ve verzi Avant. Motor je možné kombinovat s manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou multitronic.

Poslední z novinek je atmosféricky plněný šestiválec V6 o objemu 3.6 litru, dávající výkon 280 koní v 6200 otáčkách a točivý moment 360 Nm ve 2500 otáčkách. Motor je určen pro Audi Q7 a standardně spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic.

Audi A3 1.8 TFSI zrychlí z klidu na 100 km/h z 8.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 219 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 6,1 l/100km a vůz produkuje emise oxidu uhličitého 174 g/km.

Modely Audi A6 a Audi A6 Avant 2.8 FSI shodně zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,9 sekundy a dosahují maximální rychlosti 243 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 7,3 l/100km a emise oxidu uhličitého činí 207 g/km.

Audi Q7 3.6 FSI dosahuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,5 sekundy. Maximální rychlost vozu činí 228 km/h. Vůz průměrně spotřebuje combined 10,6 litru benzínu na 100km a produkuje přitom 304g oxidu uhličitého na kilometr.

Tyto tři velmi úsporné motory FSI jsou v uvedených modelech k dispozici od tohoto týdne a rozšiřují tak celkový počet FSI motorů ve vozech Audi na 13.

V modelové řadě Audi A3 a A3 Sportback již nabízí výhody technologie přímého vstřiku benzínu FSI motory 1.6 FSI, 2.0 FSI a 2.0 TFSI. Nyní se tedy tato rodina čtyřválcových motorů rozrůstá o zcela nový přeplňovaný motor 1.8 TFSI s výkonovými parametry 160 koní a 250 Nm. Jde o druhý motor Audi, kombinující technologii přeplňování a přímého vstřiku paliva FSI.

Pro modelovou řadu Audi A6 a A6 Avant byly doposud k dispozici motory 3.2 FSI V6, 4.2 FSI V8 a 5.2 FSI V10. Nyní k nim přibyl nový motor 2.8 FSI V6 o výkonu 210 koní a dosahující točivého momentu 280 Nm. Tento motor je zajímavý obzvláště inovativním systémem proměnného zdvihu ventilů Audi valvelift.

Tento systém je v motorech Audi použit poprvé a dále snižuje spotřebu paliva až o 10 procent, a to díky mnohem přesněji řízenému zdvihu ventilů, než je tomu u konvenčních motorů. I díky použití tohoto systému bylo dosaženo odivuhodně nízké kombinované spotřeby 7,3 litru benzínu na 100 kilometrů.

Třetí novinka je určena pro model Q7, a jde o první benzinový šestiválec, kterým je tento sedmimístný luxusní vůz SUV se vzduchovým odpružením vybaven. Motor výkonově zapadá mezi šestiválec 3.0 TDI V6 a osmiválec 4.2 FSI V8.

Technologie FSI je tak nyní nabízena ve většině benzinových motorů, určených pro modely Audi, počínaje čtyřválcem 1.6 FSI o výkonu 115 koní pro Audi A3, až po silný desetiválec V10 FSI o výkonu 450 koní, který pohání modely Audi S8. Technologie FSI dosahuje extrémní účinnosti spalování a tím je dosahováno velmi nízkých úrovní emisí, výborné spotřeby a přitom dostatečného výkonu.

Foto: Audi

Vytisknout

Diskuze: Nové motory FSI pro Audi A3, A6 a Q7

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Auris

Nová Toyota - představujeme model Auris

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud