Nové motory FSI pro Audi A3, A6 a Q7

Jan Fiala, 14. prosince 2006, 22:25 Google+

Audi přichází s dalším rošířením nabídky nových motorů, používajících pokročilou technologii přímého vstřikování benzínu. Tyto motory budou k dispozici pro modely A3, A6 a Q7.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Q7

Q7 | foto: Audi

Sdílejte článek

Prvním z nich je nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 litru. Tento motor 1.8 TFSI disponuje výkonem 160 koní v rozmezí 5000 - 6200 otáček a maximum točivého momentu vrcholí hodnotou 250 Nm v rozmezí 1500 až 4200 otáček. Motor bude v nabídce pro model Audi A3 a může být spřežen manuální převodovkou, nebo s automatickou převodovkou S tronic.

Druhým novým motorem je atmosféricky plněný šestiválec V6 o objemu 2.8 litru. Tento motor FSI produkuje výkon 210 koní v rozmezí 5500 až 6800 otáček a točivý moment 280 Nm v rozmezí 3000 až 5000 otáček. Tento motor najdeme pod kapotou modelu A6, a to jak ve verzi sedan, tak ve verzi Avant. Motor je možné kombinovat s manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou multitronic.

Poslední z novinek je atmosféricky plněný šestiválec V6 o objemu 3.6 litru, dávající výkon 280 koní v 6200 otáčkách a točivý moment 360 Nm ve 2500 otáčkách. Motor je určen pro Audi Q7 a standardně spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic.

Audi A3 1.8 TFSI zrychlí z klidu na 100 km/h z 8.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 219 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 6,1 l/100km a vůz produkuje emise oxidu uhličitého 174 g/km.

Modely Audi A6 a Audi A6 Avant 2.8 FSI shodně zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,9 sekundy a dosahují maximální rychlosti 243 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 7,3 l/100km a emise oxidu uhličitého činí 207 g/km.

Audi Q7 3.6 FSI dosahuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,5 sekundy. Maximální rychlost vozu činí 228 km/h. Vůz průměrně spotřebuje combined 10,6 litru benzínu na 100km a produkuje přitom 304g oxidu uhličitého na kilometr.

Tyto tři velmi úsporné motory FSI jsou v uvedených modelech k dispozici od tohoto týdne a rozšiřují tak celkový počet FSI motorů ve vozech Audi na 13.

V modelové řadě Audi A3 a A3 Sportback již nabízí výhody technologie přímého vstřiku benzínu FSI motory 1.6 FSI, 2.0 FSI a 2.0 TFSI. Nyní se tedy tato rodina čtyřválcových motorů rozrůstá o zcela nový přeplňovaný motor 1.8 TFSI s výkonovými parametry 160 koní a 250 Nm. Jde o druhý motor Audi, kombinující technologii přeplňování a přímého vstřiku paliva FSI.

Pro modelovou řadu Audi A6 a A6 Avant byly doposud k dispozici motory 3.2 FSI V6, 4.2 FSI V8 a 5.2 FSI V10. Nyní k nim přibyl nový motor 2.8 FSI V6 o výkonu 210 koní a dosahující točivého momentu 280 Nm. Tento motor je zajímavý obzvláště inovativním systémem proměnného zdvihu ventilů Audi valvelift.

Tento systém je v motorech Audi použit poprvé a dále snižuje spotřebu paliva až o 10 procent, a to díky mnohem přesněji řízenému zdvihu ventilů, než je tomu u konvenčních motorů. I díky použití tohoto systému bylo dosaženo odivuhodně nízké kombinované spotřeby 7,3 litru benzínu na 100 kilometrů.

Třetí novinka je určena pro model Q7, a jde o první benzinový šestiválec, kterým je tento sedmimístný luxusní vůz SUV se vzduchovým odpružením vybaven. Motor výkonově zapadá mezi šestiválec 3.0 TDI V6 a osmiválec 4.2 FSI V8.

Technologie FSI je tak nyní nabízena ve většině benzinových motorů, určených pro modely Audi, počínaje čtyřválcem 1.6 FSI o výkonu 115 koní pro Audi A3, až po silný desetiválec V10 FSI o výkonu 450 koní, který pohání modely Audi S8. Technologie FSI dosahuje extrémní účinnosti spalování a tím je dosahováno velmi nízkých úrovní emisí, výborné spotřeby a přitom dostatečného výkonu.

Foto: Audi

Vytisknout

Diskuze: Nové motory FSI pro Audi A3, A6 a Q7

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Auris

Nová Toyota - představujeme model Auris

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud