Prvním z nich je nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 litru. Tento motor 1.8 TFSI disponuje výkonem 160 koní v rozmezí 5000 - 6200 otáček a maximum točivého momentu vrcholí hodnotou 250 Nm v rozmezí 1500 až 4200 otáček. Motor bude v nabídce pro model Audi A3 a může být spřežen manuální převodovkou, nebo s automatickou převodovkou S tronic.
Druhým novým motorem je atmosféricky plněný šestiválec V6 o objemu 2.8 litru. Tento motor FSI produkuje výkon 210 koní v rozmezí 5500 až 6800 otáček a točivý moment 280 Nm v rozmezí 3000 až 5000 otáček. Tento motor najdeme pod kapotou modelu A6, a to jak ve verzi sedan, tak ve verzi Avant. Motor je možné kombinovat s manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou multitronic.
Poslední z novinek je atmosféricky plněný šestiválec V6 o objemu 3.6 litru, dávající výkon 280 koní v 6200 otáčkách a točivý moment 360 Nm ve 2500 otáčkách. Motor je určen pro Audi Q7 a standardně spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic.
Audi A3 1.8 TFSI zrychlí z klidu na 100 km/h z 8.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 219 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 6,1 l/100km a vůz produkuje emise oxidu uhličitého 174 g/km.
Modely Audi A6 a Audi A6 Avant 2.8 FSI shodně zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,9 sekundy a dosahují maximální rychlosti 243 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 7,3 l/100km a emise oxidu uhličitého činí 207 g/km.
Audi Q7 3.6 FSI dosahuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,5 sekundy. Maximální rychlost vozu činí 228 km/h. Vůz průměrně spotřebuje combined 10,6 litru benzínu na 100km a produkuje přitom 304g oxidu uhličitého na kilometr.
Tyto tři velmi úsporné motory FSI jsou v uvedených modelech k dispozici od tohoto týdne a rozšiřují tak celkový počet FSI motorů ve vozech Audi na 13.
V modelové řadě Audi A3 a A3 Sportback již nabízí výhody technologie přímého vstřiku benzínu FSI motory 1.6 FSI, 2.0 FSI a 2.0 TFSI. Nyní se tedy tato rodina čtyřválcových motorů rozrůstá o zcela nový přeplňovaný motor 1.8 TFSI s výkonovými parametry 160 koní a 250 Nm. Jde o druhý motor Audi, kombinující technologii přeplňování a přímého vstřiku paliva FSI.
Pro modelovou řadu Audi A6 a A6 Avant byly doposud k dispozici motory 3.2 FSI V6, 4.2 FSI V8 a 5.2 FSI V10. Nyní k nim přibyl nový motor 2.8 FSI V6 o výkonu 210 koní a dosahující točivého momentu 280 Nm. Tento motor je zajímavý obzvláště inovativním systémem proměnného zdvihu ventilů Audi valvelift.
Tento systém je v motorech Audi použit poprvé a dále snižuje spotřebu paliva až o 10 procent, a to díky mnohem přesněji řízenému zdvihu ventilů, než je tomu u konvenčních motorů. I díky použití tohoto systému bylo dosaženo odivuhodně nízké kombinované spotřeby 7,3 litru benzínu na 100 kilometrů.
Třetí novinka je určena pro model Q7, a jde o první benzinový šestiválec, kterým je tento sedmimístný luxusní vůz SUV se vzduchovým odpružením vybaven. Motor výkonově zapadá mezi šestiválec 3.0 TDI V6 a osmiválec 4.2 FSI V8.
Technologie FSI je tak nyní nabízena ve většině benzinových motorů, určených pro modely Audi, počínaje čtyřválcem 1.6 FSI o výkonu 115 koní pro Audi A3, až po silný desetiválec V10 FSI o výkonu 450 koní, který pohání modely Audi S8. Technologie FSI dosahuje extrémní účinnosti spalování a tím je dosahováno velmi nízkých úrovní emisí, výborné spotřeby a přitom dostatečného výkonu.
Foto: Audi