Audi přichází s dalším rošířením nabídky nových motorů, používajících pokročilou technologii přímého vstřikování benzínu. Tyto motory budou k dispozici pro modely A3, A6 a Q7.
Prvním z nich je nový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 litru. Tento motor 1.8 TFSI disponuje výkonem 160 koní v rozmezí 5000 - 6200 otáček a maximum točivého momentu vrcholí hodnotou 250 Nm v rozmezí 1500 až 4200 otáček. Motor bude v nabídce pro model Audi A3 a může být spřežen manuální převodovkou, nebo s automatickou převodovkou S tronic.
Druhým novým motorem je atmosféricky plněný šestiválec V6 o objemu 2.8 litru. Tento motor FSI produkuje výkon 210 koní v rozmezí 5500 až 6800 otáček a točivý moment 280 Nm v rozmezí 3000 až 5000 otáček. Tento motor najdeme pod kapotou modelu A6, a to jak ve verzi sedan, tak ve verzi Avant. Motor je možné kombinovat s manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou multitronic.
Poslední z novinek je atmosféricky plněný šestiválec V6 o objemu 3.6 litru, dávající výkon 280 koní v 6200 otáčkách a točivý moment 360 Nm ve 2500 otáčkách. Motor je určen pro Audi Q7 a standardně spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou tiptronic.
Audi A3 1.8 TFSI zrychlí z klidu na 100 km/h z 8.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 219 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 6,1 l/100km a vůz produkuje emise oxidu uhličitého 174 g/km.
Modely Audi A6 a Audi A6 Avant 2.8 FSI shodně zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,9 sekundy a dosahují maximální rychlosti 243 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 7,3 l/100km a emise oxidu uhličitého činí 207 g/km.
Audi Q7 3.6 FSI dosahuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,5 sekundy. Maximální rychlost vozu činí 228 km/h. Vůz průměrně spotřebuje combined 10,6 litru benzínu na 100km a produkuje přitom 304g oxidu uhličitého na kilometr.
Tyto tři velmi úsporné motory FSI jsou v uvedených modelech k dispozici od tohoto týdne a rozšiřují tak celkový počet FSI motorů ve vozech Audi na 13.
V modelové řadě Audi A3 a A3 Sportback již nabízí výhody technologie přímého vstřiku benzínu FSI motory 1.6 FSI, 2.0 FSI a 2.0 TFSI. Nyní se tedy tato rodina čtyřválcových motorů rozrůstá o zcela nový přeplňovaný motor 1.8 TFSI s výkonovými parametry 160 koní a 250 Nm. Jde o druhý motor Audi, kombinující technologii přeplňování a přímého vstřiku paliva FSI.
Pro modelovou řadu Audi A6 a A6 Avant byly doposud k dispozici motory 3.2 FSI V6, 4.2 FSI V8 a 5.2 FSI V10. Nyní k nim přibyl nový motor 2.8 FSI V6 o výkonu 210 koní a dosahující točivého momentu 280 Nm. Tento motor je zajímavý obzvláště inovativním systémem proměnného zdvihu ventilů Audi valvelift.
Tento systém je v motorech Audi použit poprvé a dále snižuje spotřebu paliva až o 10 procent, a to díky mnohem přesněji řízenému zdvihu ventilů, než je tomu u konvenčních motorů. I díky použití tohoto systému bylo dosaženo odivuhodně nízké kombinované spotřeby 7,3 litru benzínu na 100 kilometrů.
Třetí novinka je určena pro model Q7, a jde o první benzinový šestiválec, kterým je tento sedmimístný luxusní vůz SUV se vzduchovým odpružením vybaven. Motor výkonově zapadá mezi šestiválec 3.0 TDI V6 a osmiválec 4.2 FSI V8.
Technologie FSI je tak nyní nabízena ve většině benzinových motorů, určených pro modely Audi, počínaje čtyřválcem 1.6 FSI o výkonu 115 koní pro Audi A3, až po silný desetiválec V10 FSI o výkonu 450 koní, který pohání modely Audi S8. Technologie FSI dosahuje extrémní účinnosti spalování a tím je dosahováno velmi nízkých úrovní emisí, výborné spotřeby a přitom dostatečného výkonu.
Foto: Audi
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?