Americká automobilka Ford se rozhodla, že nový model Focusu představí už za měsíc, malá auta totiž teď ve Spojených státech jdou na dračku.
Zdá se, že výbava v Americe prodávaných Focusů začne být zajímavá i pro zhýčkané Evropany: kromě bočních airbargů, které by se měly začít do Focusů montovat sériově, se Američané dočkají prý i satelitního rádia a změnám se nevyhne především interiér.
A proč se vlastně americká automobilka zabývá něčím tak malým? Odpověď je jednoduchá. Ceny pohonných hmot stoupají všude, i v USA, a zákazníci se začínají zajímat i o malá auta s nižší spotřebou. Celkový prodej malých aut narostl v USA o 3,6%. Ford by se vůbec měl začít otáčet, dokud je čas, pokud chce zvýšit prodeje svých aut, nejen těch malých: letos tuto automobilku v celkovém objemu prodejů vozů v USA předehnala nejen Toyota, ale i DaimlerChrysler.
Detoritský autosalon, který se pro veřejnost otevře 13. ledna, bude pro nový americký Focus znamenat něco jako poslední zkoušku před šitím šatů pro nevěstu - podle toho, jak jej návštěvníci výstavy přijmou, bude nakonec vypadat. My si na oficiální fotografie budeme muset ještě chvíli počkat, jednu neoficiální můžete shlédnout tady.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?