Americká automobilka Ford se rozhodla, že nový model Focusu představí už za měsíc, malá auta totiž teď ve Spojených státech jdou na dračku.
Zdá se, že výbava v Americe prodávaných Focusů začne být zajímavá i pro zhýčkané Evropany: kromě bočních airbargů, které by se měly začít do Focusů montovat sériově, se Američané dočkají prý i satelitního rádia a změnám se nevyhne především interiér.
A proč se vlastně americká automobilka zabývá něčím tak malým? Odpověď je jednoduchá. Ceny pohonných hmot stoupají všude, i v USA, a zákazníci se začínají zajímat i o malá auta s nižší spotřebou. Celkový prodej malých aut narostl v USA o 3,6%. Ford by se vůbec měl začít otáčet, dokud je čas, pokud chce zvýšit prodeje svých aut, nejen těch malých: letos tuto automobilku v celkovém objemu prodejů vozů v USA předehnala nejen Toyota, ale i DaimlerChrysler.
Detoritský autosalon, který se pro veřejnost otevře 13. ledna, bude pro nový americký Focus znamenat něco jako poslední zkoušku před šitím šatů pro nevěstu - podle toho, jak jej návštěvníci výstavy přijmou, bude nakonec vypadat. My si na oficiální fotografie budeme muset ještě chvíli počkat, jednu neoficiální můžete shlédnout tady.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.