Když v roce 2001 přišel Peugeot s 206 Coupé-Cabrio absolutně netušil co se bude dít, poptávka byla tak vysoká, že začal později vyrábět v Cabriu i většího bratříčka 307 CC.
Těžko řící zda za vysokým prodejem stojí líbivé křivky či nebe nad hlavou. Automobilka neváhala, a ani u nového modelu 207 nebude chybět verze kupé s pevnou střechou, která se během pár vteřin složí do zavazadlového prostoru. Zákazníci si jej můžou objednat již příští rok v březnu.
Oproti klasické verzi 207 je CC o 80mm nižší, působí tak mnohem širším a sportovnějším dojmem. Změn se dočkala i skládací pevná střecha, u staršího modelu jsme museli nejprve ručně odjistit uchycení střechy, zatímco u nového modelu je vše plně automatické. Navíc nová konstrukce je mnohem tužší, když k tomu připočteme pětici airbagů včetně kolenního bagu u řidiče je 207CC ve své třídě velmi bezpečným vozem.
Ve výbavě nechybí kožené čalounění sportovních sedaček s vyhříváním nebo GPS navigace. Z motorových jednotek máte na výběr slabší 1,6 se 120k nebo silnější s turbodmychadlem a výkonem 150k. Pro příznivce dieselů je tu 110k 1,6 HDi, všechny jsou standartně spojeny s manuální 5-ti stupňovou převodovkou, u slabšího benzínu pak za příplatek automatická 4-stupňová s možností Tiptronic.
Zdroj: Peugeot
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?