Když v roce 2001 přišel Peugeot s 206 Coupé-Cabrio absolutně netušil co se bude dít, poptávka byla tak vysoká, že začal později vyrábět v Cabriu i většího bratříčka 307 CC.
Těžko řící zda za vysokým prodejem stojí líbivé křivky či nebe nad hlavou. Automobilka neváhala, a ani u nového modelu 207 nebude chybět verze kupé s pevnou střechou, která se během pár vteřin složí do zavazadlového prostoru. Zákazníci si jej můžou objednat již příští rok v březnu.
Oproti klasické verzi 207 je CC o 80mm nižší, působí tak mnohem širším a sportovnějším dojmem. Změn se dočkala i skládací pevná střecha, u staršího modelu jsme museli nejprve ručně odjistit uchycení střechy, zatímco u nového modelu je vše plně automatické. Navíc nová konstrukce je mnohem tužší, když k tomu připočteme pětici airbagů včetně kolenního bagu u řidiče je 207CC ve své třídě velmi bezpečným vozem.
Ve výbavě nechybí kožené čalounění sportovních sedaček s vyhříváním nebo GPS navigace. Z motorových jednotek máte na výběr slabší 1,6 se 120k nebo silnější s turbodmychadlem a výkonem 150k. Pro příznivce dieselů je tu 110k 1,6 HDi, všechny jsou standartně spojeny s manuální 5-ti stupňovou převodovkou, u slabšího benzínu pak za příplatek automatická 4-stupňová s možností Tiptronic.
Zdroj: Peugeot
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.