Když v roce 2001 přišel Peugeot s 206 Coupé-Cabrio absolutně netušil co se bude dít, poptávka byla tak vysoká, že začal později vyrábět v Cabriu i většího bratříčka 307 CC.
Těžko řící zda za vysokým prodejem stojí líbivé křivky či nebe nad hlavou. Automobilka neváhala, a ani u nového modelu 207 nebude chybět verze kupé s pevnou střechou, která se během pár vteřin složí do zavazadlového prostoru. Zákazníci si jej můžou objednat již příští rok v březnu.
Oproti klasické verzi 207 je CC o 80mm nižší, působí tak mnohem širším a sportovnějším dojmem. Změn se dočkala i skládací pevná střecha, u staršího modelu jsme museli nejprve ručně odjistit uchycení střechy, zatímco u nového modelu je vše plně automatické. Navíc nová konstrukce je mnohem tužší, když k tomu připočteme pětici airbagů včetně kolenního bagu u řidiče je 207CC ve své třídě velmi bezpečným vozem.
Ve výbavě nechybí kožené čalounění sportovních sedaček s vyhříváním nebo GPS navigace. Z motorových jednotek máte na výběr slabší 1,6 se 120k nebo silnější s turbodmychadlem a výkonem 150k. Pro příznivce dieselů je tu 110k 1,6 HDi, všechny jsou standartně spojeny s manuální 5-ti stupňovou převodovkou, u slabšího benzínu pak za příplatek automatická 4-stupňová s možností Tiptronic.
Zdroj: Peugeot
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?