Mercedes Benz S 420 CDI - naftový král

S
S, foto: Mercedes-Benz
Michal Otruba 8. prosince 2006 10:06
Sdílej:

Automobilka Mercedes rozšiřuje nabídku motorů pro luxusní limuzínu třídy S. Pod kapotou se nově objeví osmíválec, který bude spalovat naftu.

Pokud si přejete mít pod kapotou svého Mercedesu třídy S osmiválec, máte ho mít. To není žádný problém. Ale pokud si přejete osmiválec spalující naftu - do nynějška nemožné. Příznivci naftových motorů se zatím museli spokojit s šestiválcem 320 CDI. Ovšem od začátku prosince si přijdou i milovníci osmiválcových turbodieselů na své. Pod kapotu Ska se dostává motor V8 420 CDI, který rožšiřuje nabídku motorů na číslo 8. Šest benzínových a dva turbodiesely v nabídce - tomu se říká výběr dle chuti!

Nový osmiválec 420 CDI disponuje 235 kW (320 koňmi) při 3600 ot/min a 730 Nm točivého momentu při 2000 ot/min a dvoutunovou limuzínu rozhýbe na 100 km/hod za 6,6 vteřiny. Maximální rychlost je opět "klasicky" omezena na 250 km/hod. Kouzelná je ale spotřeba. Podle firemních údajů stačí 9,4 l nafty na 100 km v případě klasické verze, v případě prodloužené verze si motor řekne o dvě deci více. Při 90ti litrové nádrži se tak jízdní dosah přibližuje magické hranici 1000 kilometrů.

Z označení by se mohlo zdát, že agregát má proti minulosti zvětšený objem, ale opak je pravdou. Stále je to motor o objemu 4,0 litru (přesně 3996 ccm). Motor používá třetí generaci vstřikování common-rail s maximálním vstřikovacím tlakem 1600 barů, piezolektrické vstřikovače schopné během jednoho cyklu až pěti vstřiků a dvě turbodmychadla s proměnlivou geometrií lopatek. Ve standartní výbavě se také objevuje bezúdržbový filtr pevných částic. O přenos výkonu se stará sedmistupňový automat 7G TRONIC s možností řazení tlačítky na volantu, o pohodlí na palubě zase vzduchové pérování AIRMATIC.

Foto: Mercedes-Benz

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.