Automobilka Mercedes rozšiřuje nabídku motorů pro luxusní limuzínu třídy S. Pod kapotou se nově objeví osmíválec, který bude spalovat naftu.
Pokud si přejete mít pod kapotou svého Mercedesu třídy S osmiválec, máte ho mít. To není žádný problém. Ale pokud si přejete osmiválec spalující naftu - do nynějška nemožné. Příznivci naftových motorů se zatím museli spokojit s šestiválcem 320 CDI. Ovšem od začátku prosince si přijdou i milovníci osmiválcových turbodieselů na své. Pod kapotu Ska se dostává motor V8 420 CDI, který rožšiřuje nabídku motorů na číslo 8. Šest benzínových a dva turbodiesely v nabídce - tomu se říká výběr dle chuti!
Nový osmiválec 420 CDI disponuje 235 kW (320 koňmi) při 3600 ot/min a 730 Nm točivého momentu při 2000 ot/min a dvoutunovou limuzínu rozhýbe na 100 km/hod za 6,6 vteřiny. Maximální rychlost je opět "klasicky" omezena na 250 km/hod. Kouzelná je ale spotřeba. Podle firemních údajů stačí 9,4 l nafty na 100 km v případě klasické verze, v případě prodloužené verze si motor řekne o dvě deci více. Při 90ti litrové nádrži se tak jízdní dosah přibližuje magické hranici 1000 kilometrů.
Z označení by se mohlo zdát, že agregát má proti minulosti zvětšený objem, ale opak je pravdou. Stále je to motor o objemu 4,0 litru (přesně 3996 ccm). Motor používá třetí generaci vstřikování common-rail s maximálním vstřikovacím tlakem 1600 barů, piezolektrické vstřikovače schopné během jednoho cyklu až pěti vstřiků a dvě turbodmychadla s proměnlivou geometrií lopatek. Ve standartní výbavě se také objevuje bezúdržbový filtr pevných částic. O přenos výkonu se stará sedmistupňový automat 7G TRONIC s možností řazení tlačítky na volantu, o pohodlí na palubě zase vzduchové pérování AIRMATIC.
Foto: Mercedes-Benz
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.