Závod DAKAR je jedním z nejznámějších závodů na světě. Na startu letošního ročníku se objeví i Fiat Panda Cross. Jak dopadne "prcek" na Dakaru?
Start letošního ročníku Rally Dakar je 6. ledna 2007 v Lisabonu a cíl je naplánován na 21. ledna v Dakaru. Vozy překonají 8.696 kilometrů na cestách necestách v Portugalsku, Španělsku, Maroku, Mauretánii, Mali a v Senegalu. Letošního ročníku se v kategorii T2 (která má nejblíže k sériově vyráběným vozům) zúčastní 2 vozy Panda Cross 4x4 s motory 1.3 Multijet 16v o výkonu 105 koní (při 4500 ot./min, max. točivý moment 170 Nm při 2500 ot./min). První Fiat Panda bude řídit známá posádka Miki Biasion a Tiziano Siviero, druhou oficiální tým automobilky Fiat.
Ačkoliv má Panda na první pohled malé rozměry, bude v ní veškeré vybavení nutné k závodu, včetně hliníkových podložek pod kola, lopat a 3 náhradních kol. Obě vozidla budou doprovázena Fiatem Sedici sloužícím jako servisní záloha a třemi nákladními vozy Iveco. Jak Panda na Dakaru dopadne? Na to si počkáme do 21. ledna příštího roku.
Zdroj: Fiat
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?