Závod DAKAR je jedním z nejznámějších závodů na světě. Na startu letošního ročníku se objeví i Fiat Panda Cross. Jak dopadne "prcek" na Dakaru?
Start letošního ročníku Rally Dakar je 6. ledna 2007 v Lisabonu a cíl je naplánován na 21. ledna v Dakaru. Vozy překonají 8.696 kilometrů na cestách necestách v Portugalsku, Španělsku, Maroku, Mauretánii, Mali a v Senegalu. Letošního ročníku se v kategorii T2 (která má nejblíže k sériově vyráběným vozům) zúčastní 2 vozy Panda Cross 4x4 s motory 1.3 Multijet 16v o výkonu 105 koní (při 4500 ot./min, max. točivý moment 170 Nm při 2500 ot./min). První Fiat Panda bude řídit známá posádka Miki Biasion a Tiziano Siviero, druhou oficiální tým automobilky Fiat.
Ačkoliv má Panda na první pohled malé rozměry, bude v ní veškeré vybavení nutné k závodu, včetně hliníkových podložek pod kola, lopat a 3 náhradních kol. Obě vozidla budou doprovázena Fiatem Sedici sloužícím jako servisní záloha a třemi nákladními vozy Iveco. Jak Panda na Dakaru dopadne? Na to si počkáme do 21. ledna příštího roku.
Zdroj: Fiat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.