Závod DAKAR je jedním z nejznámějších závodů na světě. Na startu letošního ročníku se objeví i Fiat Panda Cross. Jak dopadne "prcek" na Dakaru?
Start letošního ročníku Rally Dakar je 6. ledna 2007 v Lisabonu a cíl je naplánován na 21. ledna v Dakaru. Vozy překonají 8.696 kilometrů na cestách necestách v Portugalsku, Španělsku, Maroku, Mauretánii, Mali a v Senegalu. Letošního ročníku se v kategorii T2 (která má nejblíže k sériově vyráběným vozům) zúčastní 2 vozy Panda Cross 4x4 s motory 1.3 Multijet 16v o výkonu 105 koní (při 4500 ot./min, max. točivý moment 170 Nm při 2500 ot./min). První Fiat Panda bude řídit známá posádka Miki Biasion a Tiziano Siviero, druhou oficiální tým automobilky Fiat.
Ačkoliv má Panda na první pohled malé rozměry, bude v ní veškeré vybavení nutné k závodu, včetně hliníkových podložek pod kola, lopat a 3 náhradních kol. Obě vozidla budou doprovázena Fiatem Sedici sloužícím jako servisní záloha a třemi nákladními vozy Iveco. Jak Panda na Dakaru dopadne? Na to si počkáme do 21. ledna příštího roku.
Zdroj: Fiat
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?