Velmi očekávanou novinkou na české automobilové scéně je nový model značky Kia, Kia Cee'd. Do jejího oficiálního představení sice zbývá ještě 6 dní, ale my už známe české ceny!
Zlomový model pro značku Kia, tak by se dal model Cee'd nazývat. Vše je u něj totiž orientováno na evrospské zákazníky. Byl vyvíjen v evropském designovém centru v Russelsheimu, byl vyvíjen pro Evropu a vyrábět se bude také v Evropě - u našich sousedů na Slovensku. Úkolem tohoto modelu je výrazně posílit pozici značky KIA na evropských trzích v nižší střední třídě. Ovšem jednoduché to rozhodně mít nebude, konkurentů je moc a navíc jsou velmi kvalitní, např. Volkswagen Golf, Opel Astra nebo Ford Focus.
Při uvedení do prodeje, které proběhne 12. prosince 2006, bude k dispozici celkem 7 modelových provedení pětidveřového hatchbacku, na výběr bude z benzínových motorů 1,4 (80 kW) a 1,6 CVVT (90 kW) a z jednoho turbodieselu 1,6 CRDi VGT (85 kW). A teď to nejpodstatnější: cena základní verze 1,4 BASE (6 airbagů, centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna, vestavěné radio s CD a MP3 a palubní počítač) bude činit 339 980 Kč.
V září přijde na trh verze kombi a v prosinci rožšíří řadu Cee'd třídveřové provedení, příští rok také dorazí nový benzínový a turbodieselový motor, oba o objemu 2,0 litru s výkonem 103 kW. A protože chce Kia na evropském trhu velmi dobře prodávat, nabízí k modelu Cee'd 7 let záruky, jejíž platnost je omezena ujetím 150 000 kilometrů. Prvních pět let záruky se vztahuje na celý vůz, poslední dva roky na pohonné ústrojí. Co myslíte, jak se bude Kia Cee'd prodávat?
1,4
1,6
2,0
1,6 CRDi
2,0 CRDi
Výkon (kW/ot za min.)80/6200
90/6200
103/6000
85/4000
103/4000
Točivý moment (Nm/ot za min.)137/5000
154/4200
187/4750
255/1900
305/2000
Max. rychlost (km/hod)184
187
200
184
198
Zrychlení 0 - 130 km/hod (s)*19,6
18,1
16,8
19
17,3
Kombinovaná spotřeba (l/100 km)6,1
6,3
7,1
4,7
5,4
*pozn: výrobce zrychlení z 0 na 100 km/od neudává
Foto: KIA
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?