Sportovní historie značky Škoda bude dále pokračovat! Vedení automobilky se rozhodlo, že Škodovky budou dále jezdit rallye, ale v katogorii WRC to nebude. Tak kde tedy?
Představenstvo společnosti Škoda Auto schválilo zahájení vývoje nového soutěžního vozu na bázi druhé generace Škody Fabia, která se představí počátkem příštího roku.
Rok 2007 bude věnován vývoji a testování nového vozu Škoda pro kategorii S2000. Ta se v příštích letech pravděpodobně stane vůbec nejatraktivnější kategorií v seriálu automobilových soutěží. Záměrem Škoda Auto je vyvinout vůz, který bude cenově dostupný většímu množství soukromých týmů a nových mladých talentů jak na národní, tak i mezinárodní úrovni. Budou-li vozy WRC v blízké budoucnosti vyloučeny z národních šampionátů, nabídne Fabia S2000 atraktivní alternativu zákazníkům po celém světě.
Škoda Auto zároveň dále počítá s podporou soukromého týmu Jana Kopeckého s vozem Fabia WRC v mistrovství světa 2007. O detailech spolupráce se zatím jedná a výsledky budou oznámeny později. No není to skvělá zpráva!?
Zdroj: Škoda Auto a.s.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?