Volkswagen CrossTouran

Michal Otruba, 12. prosince 2006, 08:45 Google+

Na právě probíhajícím autosalonu v Boloni (7. až 17. 12.) představuje Volkswagen dalšího člena "Cross rodiny". Tentokrát si vzal na mušku model Touran.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Touran Cross

Touran Cross | foto: Volkswagen CR

Sdílejte článek

Po úspěšném startu CrossPola a nadcházejícím příchodu CrossGolfu v prvních měsících roku 2007, budou jejich řady doplněny i o úspěšné MPV. Promyšleně navržený Touran s pohonem předních kol potvrdil svoji pozici velmi praktického a pro každodenní život ideálního a všestranného talentu. Nový CrossTouran umocňuje tyto vlastnosti o ještě větší radost z jízdy, kvalitu zpracování i atraktivní poměr ceny a výkonu. Nový CrossTouran bude na českém trhu v nabídce od konce prvního čtvrtletí příštího roku se třemi zážehovými motory a třemi vznětovými motory TDI s výkony od 75 kW (102 k) do 125 kW (170 k), přičemž vrcholem nabídky samozřejmě bude stopětadvacetikilowattový motor 1.4 TSI Twincharger se sériově dodávanou dvouspojkovou převodovkou DSG.

Nový CrossTouran se od "klasického" modelu výrazně liší řadou dokonale sladěných exteriérových úprav. Eloxovaný podélný střešní nosič ladí s chromovanou přední maskou. Všechny ostatní vnější ochranné prvky (spodní části nárazníků, boční prahy, podběhy kol, boční lišty) jsou vyrobeny z vysoce kvalitních plastů. Název modelu CrossTouran je umístěn nad bočními lištami, zpětná zrcátka jsou lakována v barvě karoserie. To vše propůjčuje vozu zcela individuální charakter.

Také pohled z boku na siluetu CrossTouranu jej definuje jako svébytný model. Pneumatiky na ráfcích ve dvojí šířce - 6,5 palce vpředu resp. 215/50 a 8 palců vzadu (235/40) na 17" kolech z lehkých slitin zvýrazňují výborné jízdní vlastnosti CrossTouranu a zároveň dokonale vyplňují podběhy kol. Rozšířené podběhy a prahy plynule přecházející do dveřních panelů poskytují vozu solidní a robustní charakter.

Kvůli zvýšení světlé výšky o 12 milimetrů vybavili konstruktéři CrossTouran upravenou verzí zesíleného podvozku, včetně modifikovaného systému odpružení. Podélný střešní nosič také nemá CrossTouran jen pro ozdobu: Díky němu je na střechu možné ukotvit systém skladovacích boxů s maximální hmotností až 100 kilogramů.

Se svým funkčním designem a zejména s oranžovo-šedivým interiérem navozuje CrossTouran mladistvou a příjemnou atmosféru. Zvláště ve spojení s lakem karoserie červená "Rock" je tato oranžovo-šedivá kombinace mimořádně šarmantní.

Vysokou užitnou hodnotu nabízí CrossTouran i při převozu zavazadel. Základní objem zavazadlového prostoru činí 695 litrů, po odstranění druhé řady a zapuštění třetí řady sedadel lze objem zavazadlového prostoru rozšířit až na úctyhodných 1989 litrů. Objemné předměty i například rekreační vybavení se tak do CrossTouranu vejdou bez sebemenších problémů.

Pokud jde o bezpečnost, u CrossTouranu jeho tvůrci nepřipustili žádný kompromis! Laserem svařovaná, velmi tuhá karoserie poskytuje vysokou úroveň pasivní bezpečnosti. Rozsáhlá sériová bezpečnostní výbava se skládá z bezpečnostně optimalizovaných hlavových opěrek na předních sedadlech a krajních sedadlech druhé řady, airbagů pro řidiče a spolujezdce, bočních airbagů vpředu a z hlavových airbagů pro první dvě řady sedadel. To vše v kombinaci s tříbodovými bezpečnostními pásy na všech sedadlech poskytuje cestujícím maximální ochranu.

Volkswagen

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen CrossTouran

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Quattroporte

Maserati Quattroporte Automatic

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud