Až dosud bylo označení R rezervováno exkluzivně pro nejvýkonnější vozy daného modelu,
například Golf R32 (vybavený motorem 3.2 FSI o výkonu 250 koní) nebo nový Passat R36 (s motorem 3.6 FSI a výkonem 300 koní).
Na právě probíhající autoshow v Essenu je vystavován mj. i tento nový vrcholný Passat, ale označení R již nesouvisí pouze s těmito špičkovými modely. Poprvé jsou totiž představovány modely R line, konkrétně Golf, Passat, Touran a Touareg. Tyto modely se pyšní úpravami vzhledu vozu i interiéru, které zdůrazňují sportovní charakter a jsou v drtivé většině dostupné pro jakoukoliv motorizaci daného modelu. Sjednocující myšlenkou všech prvků z řady R line je charakteristický design dílů, který na první pohled umožňuje vůz rozeznat od jeho sourozenců podobně, jako se od svých sourozenců odlišují Golf R32 nebo Passat R36. Jde současně o první nakouknutí do světa sportovně laděných vozů Volkswagen, které je mnohem levnější, nežli přímé zakoupení špičkových modelů Golf R32 nebo Passat R36. Současně je však díky způsobu implementace dílů a prvků těchto vozů dostatečně zachována jejich nezávislost a exkluzivita.
Nabídka doplňků R line pro Volkwagen Passat
Model Passat je jedním z nejúspěšnějších a nejprodávanějších vozů. Tento Volkswagen, ať již ve verzi sedan nebo Variant, bude od roku 2007 v nabídce také s balíčkem výbavy a doplňků R line. Kupci modelu Passat, kteří si vyberou úroveň výbavy Sportline nebo Highline, si budou moci objednat také balíček doplňků interiéru nebo exteriéru R line bez ohledu na to, jaký motor se bude skrývat pod kapotou jejich vozu.
Balíček doplňků interiéru R line se skládá ze špičkových sportovní předních sedaček, elektricky nastavitelných ve 12 směrech, včetně elektricky nastavitelné bederní opěrky a paměťových funkcí pro sedadlo řidiče. Sedačky budou v designu Monte Carlo, tmavé barvě a s logem R na hlavových opěrkách předních sedaček. U výbavy Highline budou sedačky potaženy kůží. Balíček dále obsahuje tmavé čalounění a doplňky se stylu Engine Spin, multifunkční, kůží potažený volant s logem R a ovládacími prvky v případě, že bude vůz vybaven volitelnou dvouspojkovou převodovkou s přímým řazením DSG, dále multifunkčním displejem Plus, hlavicí řadicí páky potaženou kůží a pedály v R designu. Jako u všech ostatních modelů, také Passat R line zahrnuje dveřní výplně designu R line a 17palcová litá kola v desetipaprskovém designu Omanyt.
Balíček doplňků exteriéru R line lze pořídit samostatně, nebo současně spolu s balíčkem interiéru. Tento balíček prvků exteriéru pak zahrnuje upravený přední a zadní nárazník. Nárazníky jsou kompletně lakovány v barvě vozu a součástí zadního nárazníku je integrovaný černý difuzér. V přední části vozu dále najdeme ochrannou mřížku chladiče v designu dual fin. Součástí výbavy je také sportovní podvozek, výplně dveří R line a 17palcová litá kola v desetipaprskové designu Omanyt. Tato kola jsou vyvinuta nezávisle na konkrétním modelu a jsou tak v nabídce i pro Golf, Touran a Touareg. Pro šestiválcový Passat V6 budou součástí tohoto balíčku standardně litá kola o průměru 18 palců, samozřejmě opět v designu Omanyt. Tato osmnáctipalcová kola pak budou dostupná jako volitelný výbava také pro ostatní motorizace modelu Passat, vyšperkované balíčkem výbavy R line.
Foto: Volkswagen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?