Na letošní motor Show v italské Bologni představí Chevrolet nový dieselový automobil.
Půjde o model Chevrolet Lacetti (dříve Daewoo), který v je současnosti nabízen pouze s benzinovými pohonnými jednotkami. Všechny jsou to řadové čtyřválce se čtyřmi ventily na válec v objemech 1.4, 1.6 a 1.8 l.Nový dieselový motor se objeví pod kapotou modelu Lacetti v první polovině roku 2007 a vůz bude rozpoznatelný díky nové, chromované mřížce chladiče.
Motor TDCi bude disponovat objemem 2.0 l, vstřikováním paliva common rail, bude přeplňovaný a bude dávat maximální výkon 121 koní ve 3800 otáčkách za minutu. Maxima točivého momentu bude dosahovat ve 2000 otáčkách a toto maximum bude vrcholit hodnotou 280Nm.
Nový motor disponuje nejnovější verzí vstřikování common-rail, vyvinutým firmou Bosch. Palivo je vstřikováno přímo do spalovací komory pod tlakem až 1600 barů, hlava válců je vyrobena z lehké slitiny a motor je vybaven vyvažovacím hřídelem, který má za úkol zlepšit kultivovanost chodu motoru a také jeho odezvu.
Motor dává přiměřený výkon a poskytuje dobrou úroveň spotřeby pohonných hmot. Motor TCDi je poměrně živý a dovoluje vozu zrychlit z klidu na rychlost 100 km/h za 9,8 sekundy. Maximální rychlost vozu činí 188 km/h a kombinovaná spotřeba paliva je pro pětidveřový hatchback 4,0 l/100km, pro Lacetti Station Wagon pak 4,5 l/100km.
Motor plní evropskou emisní normu Euro IV a produkuje také působivě nízké emise oxidu uhličitého, které dosahují hodnoty jen 149 g/km u pětidveřového hatchbacku a 158 g/km pro verzi Station Wagon. Díky těmto hodnotám by vůz měl oslovit především zájemce z řad úsporychtivých kupců, nebo nákupčí služebních vozů.
Ceny a úrovně výbavy budou oznámeny později, až bude známo přesné datum počátku prodeje modelu Lacetti s tímto novým motorem. Jendo je ale jisté již teď - dieselová varianta dodá modelové řadě Lacetti k jejímu bez diskuse skvělému poměru ceny a výkonu ještě více přitažlivosti. Od představení tohoto modelu v roce 2003 již bylo v Evropě prodáno na 160000 vozů Chevrolet Lacetti.
Foto: Chevrolet
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?