Na letošní motor Show v italské Bologni představí Chevrolet nový dieselový automobil.
Půjde o model Chevrolet Lacetti (dříve Daewoo), který v je současnosti nabízen pouze s benzinovými pohonnými jednotkami. Všechny jsou to řadové čtyřválce se čtyřmi ventily na válec v objemech 1.4, 1.6 a 1.8 l.Nový dieselový motor se objeví pod kapotou modelu Lacetti v první polovině roku 2007 a vůz bude rozpoznatelný díky nové, chromované mřížce chladiče.
Motor TDCi bude disponovat objemem 2.0 l, vstřikováním paliva common rail, bude přeplňovaný a bude dávat maximální výkon 121 koní ve 3800 otáčkách za minutu. Maxima točivého momentu bude dosahovat ve 2000 otáčkách a toto maximum bude vrcholit hodnotou 280Nm.
Nový motor disponuje nejnovější verzí vstřikování common-rail, vyvinutým firmou Bosch. Palivo je vstřikováno přímo do spalovací komory pod tlakem až 1600 barů, hlava válců je vyrobena z lehké slitiny a motor je vybaven vyvažovacím hřídelem, který má za úkol zlepšit kultivovanost chodu motoru a také jeho odezvu.
Motor dává přiměřený výkon a poskytuje dobrou úroveň spotřeby pohonných hmot. Motor TCDi je poměrně živý a dovoluje vozu zrychlit z klidu na rychlost 100 km/h za 9,8 sekundy. Maximální rychlost vozu činí 188 km/h a kombinovaná spotřeba paliva je pro pětidveřový hatchback 4,0 l/100km, pro Lacetti Station Wagon pak 4,5 l/100km.
Motor plní evropskou emisní normu Euro IV a produkuje také působivě nízké emise oxidu uhličitého, které dosahují hodnoty jen 149 g/km u pětidveřového hatchbacku a 158 g/km pro verzi Station Wagon. Díky těmto hodnotám by vůz měl oslovit především zájemce z řad úsporychtivých kupců, nebo nákupčí služebních vozů.
Ceny a úrovně výbavy budou oznámeny později, až bude známo přesné datum počátku prodeje modelu Lacetti s tímto novým motorem. Jendo je ale jisté již teď - dieselová varianta dodá modelové řadě Lacetti k jejímu bez diskuse skvělému poměru ceny a výkonu ještě více přitažlivosti. Od představení tohoto modelu v roce 2003 již bylo v Evropě prodáno na 160000 vozů Chevrolet Lacetti.
Foto: Chevrolet
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.