Současný Jaguár S-type už hladoví po novém nástupci, automobilka chce proto příští rok vyjet se zcela novým modelem, který nese označení – XF.
Nynější model S-type byl veřejnosti představen v roce 1998, rok poté se dostal do prodeje. Za 8 let své existence potřebuje Jaguár obměnu modelu jako sůl, a to i přesto, že se S-typů prodalo již 270tis kusů. Jaguár chce nový model XF představit příští rok na podzim, budoucí podobu ani skicu zatím nezveřejnil, nicméně podle slov generálního ředitele: „Pokud se vám líbí sportovní model XK, tak se těšte na to, až uvidíte nový XF!“ se máme asi opravdu na co těšit.
S největší pravděpodobností bude XF vyroben z oceli na rozdíl od XK a XJ, které jsou z hliníku, vývoj by tak opozdil výrobu až o dva roky a to už je pro automobilku příliš dlouho. XF by měl konkurovat především německým vozům vyšší střední třídy, zda se tento slib splní a bude nový model natolik dokonalý se teprve ukáže, proto se nechme překvapit.
Zdroj: Ford motor company
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?