Současný Jaguár S-type už hladoví po novém nástupci, automobilka chce proto příští rok vyjet se zcela novým modelem, který nese označení – XF.
Nynější model S-type byl veřejnosti představen v roce 1998, rok poté se dostal do prodeje. Za 8 let své existence potřebuje Jaguár obměnu modelu jako sůl, a to i přesto, že se S-typů prodalo již 270tis kusů. Jaguár chce nový model XF představit příští rok na podzim, budoucí podobu ani skicu zatím nezveřejnil, nicméně podle slov generálního ředitele: „Pokud se vám líbí sportovní model XK, tak se těšte na to, až uvidíte nový XF!“ se máme asi opravdu na co těšit.
S největší pravděpodobností bude XF vyroben z oceli na rozdíl od XK a XJ, které jsou z hliníku, vývoj by tak opozdil výrobu až o dva roky a to už je pro automobilku příliš dlouho. XF by měl konkurovat především německým vozům vyšší střední třídy, zda se tento slib splní a bude nový model natolik dokonalý se teprve ukáže, proto se nechme překvapit.
Zdroj: Ford motor company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.