Západoevropský automobilový trh je z velké části nasycený a zápolí s přebytkem výrobních kapacit. Značka Volkswagen se na to rozhodla reagovat.
Vedeni značky Volkswagen se rozhodlo, že populární Golf se již nebude vyrábět ve třech továrnách v západní Evropě, ale pouze ve dvou a pouze v Německu - v Moselu a ve Wolfsburgu. V továrně Brusel výroba končí. Důvodem je přebytek a nevyužítí výrobní kapacitiy všech tří továren. Z nynějších 5400 zaměstnanců bruselské továrny jich zůstane pouze 1500. Restrukturalizace se ovšem nevyhne ani německým továrnám. Změny, které se dotýkají 20 000 zaměstnanců však již byly z větší části údajně provedeny.
Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.