Západoevropský automobilový trh je z velké části nasycený a zápolí s přebytkem výrobních kapacit. Značka Volkswagen se na to rozhodla reagovat.
Vedeni značky Volkswagen se rozhodlo, že populární Golf se již nebude vyrábět ve třech továrnách v západní Evropě, ale pouze ve dvou a pouze v Německu - v Moselu a ve Wolfsburgu. V továrně Brusel výroba končí. Důvodem je přebytek a nevyužítí výrobní kapacitiy všech tří továren. Z nynějších 5400 zaměstnanců bruselské továrny jich zůstane pouze 1500. Restrukturalizace se ovšem nevyhne ani německým továrnám. Změny, které se dotýkají 20 000 zaměstnanců však již byly z větší části údajně provedeny.
Volkswagen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?