Volkswagen Touareg 5.0 V10 TDI je silák k pohledání - to ví každý. Ale jak se popasuje s mnohatunovým dopravním letadlem Boeing?
Chcete se vsadit, že VW Touareg utáhne dopravní letadlo Boeing 747 vážící 155 tun? Nikdy! Zní odpověď prních. On to dokáže! Oponují druzí. Před několika měsíci se takhle škádlili zaměstnanci značky Volkswagen. A výsledek? Včera se titéž zaměstnanci sešli na letišti v Dunsfoldu nedaleko Londýna, aby svou sázku dotáhli do konce. Na jedné straně stál rozený tahač Volkswagen Touareg 5,0 V10 TDI (750 Nm) s náhonem na všechny kola, na druhé straně Boeing 747 (váha 155 tun, plocha křídel 511 m2, 4 motory a 450 míst pro pasažéry).
Samozřejmě musel být Touareg "trošku" upraven. Proti sériové verzi musel nabrat na váze 4 345 kilogramů, takže celková váha modrého tahače se vyšplhala na 7 030 kilo. Všechno ostatní zůstalo původní mimo převodovky. Ta byla nahrazena převodem z Touaregu V8. Takže stačí jenom pořádně nafouknout pneumatiky, připojit spojovací tahací tyč a jde se na to.
A jak to dopadlo? Touareg zvítězil!!! Dokázal se s připojeným Boeingem rozjet a pak jej rychlostí 8 km/hod odtáhnout 150 metrů daleko. Bravo!
Foto: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.