Mladoboleslavská Škoda Auto letos láme jeden rekord za druhým. Právě dneska sjel z výrobní linky půlmiliontý automobil vyrobený v letošním roce.
Z montážní linky společnosti Škoda Auto sjel dnes již půlmilióntý vůz značky Škoda vyrobený v tomto roce. Automobilka Škoda tak poprvé ve své více než stoleté historii přesáhla hranici půlmiliónové roční produkce. Jubilejním vozem byla Škoda Roomster v červené barvě s motorem 1,2 HTP určená pro českého zákazníka.
Rok 2006 je pro společnost Škoda Auto i v dalších směrech rekordní: již 20.11.2006 dosáhla firma stejného počtu vyrobených automobilů jako v roce předchozím, tj. 494.637. Dne 22.11.2006 zároveň poprvé prolomila hranici půl milionu vozů vyrobených za jediný rok. V letošním roce plánuje Škoda Auto prodej přes 530.000 automobilů, což představuje výrobní a odbytový rekord v její historii. Od ledna do listopadu letošního roku bylo dále dosaženo historických rekordních prodejů ve více než 20 zemích, mimo jiné v Německu, Francii, Švýcarsku, Belgii, Irsku, Dánsku, Finsku, Litvě, Lotyšsku, Estonsku, Španělsku, Řecku, Saudské Arábii, Rumunsku, Bulharsku, Rusku, Ukrajině, Kazachstánu, Indii a Taiwanu. Oproti stejnému období roku 2005 zvýšila Škoda Auto dodávky svých vozů ve více než 35 zemích. Automobily značky Škoda se v současné době prodávají v 90 zemích.
Vzhledem k rostoucí poptávce zákazníků o čtvrtou modelovou řadu Roomster nasadila společnost Škoda Auto ve výrobním závodě v Kvasinách od 22.10.2006 třetí směnu. Do konce roku 2006 plánuje automobilka vyrobit více než 20.000 Roomsterů. V měsíci říjnu si tento automobil pořídilo v České republice 460 zákazníků (od zahájení prodeje je to již 1.445 kupujících), čímž se stal třetím nejprodávanějším automobilem na domácím trhu.
Škoda Auto v současnosti zaměstnává 26 000 osob a vyrábí automobily v pěti zemích: České republice, Bosně a Hercegovině, Indii, Kazachstánu a na Ukrajině. V roce 2007 bude zahájena produkce vozů Škoda v Číně a v Rusku.
Zdroj: Škoda Auto
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.