Mladoboleslavská Škoda Auto letos láme jeden rekord za druhým. Právě dneska sjel z výrobní linky půlmiliontý automobil vyrobený v letošním roce.
Z montážní linky společnosti Škoda Auto sjel dnes již půlmilióntý vůz značky Škoda vyrobený v tomto roce. Automobilka Škoda tak poprvé ve své více než stoleté historii přesáhla hranici půlmiliónové roční produkce. Jubilejním vozem byla Škoda Roomster v červené barvě s motorem 1,2 HTP určená pro českého zákazníka.
Rok 2006 je pro společnost Škoda Auto i v dalších směrech rekordní: již 20.11.2006 dosáhla firma stejného počtu vyrobených automobilů jako v roce předchozím, tj. 494.637. Dne 22.11.2006 zároveň poprvé prolomila hranici půl milionu vozů vyrobených za jediný rok. V letošním roce plánuje Škoda Auto prodej přes 530.000 automobilů, což představuje výrobní a odbytový rekord v její historii. Od ledna do listopadu letošního roku bylo dále dosaženo historických rekordních prodejů ve více než 20 zemích, mimo jiné v Německu, Francii, Švýcarsku, Belgii, Irsku, Dánsku, Finsku, Litvě, Lotyšsku, Estonsku, Španělsku, Řecku, Saudské Arábii, Rumunsku, Bulharsku, Rusku, Ukrajině, Kazachstánu, Indii a Taiwanu. Oproti stejnému období roku 2005 zvýšila Škoda Auto dodávky svých vozů ve více než 35 zemích. Automobily značky Škoda se v současné době prodávají v 90 zemích.
Vzhledem k rostoucí poptávce zákazníků o čtvrtou modelovou řadu Roomster nasadila společnost Škoda Auto ve výrobním závodě v Kvasinách od 22.10.2006 třetí směnu. Do konce roku 2006 plánuje automobilka vyrobit více než 20.000 Roomsterů. V měsíci říjnu si tento automobil pořídilo v České republice 460 zákazníků (od zahájení prodeje je to již 1.445 kupujících), čímž se stal třetím nejprodávanějším automobilem na domácím trhu.
Škoda Auto v současnosti zaměstnává 26 000 osob a vyrábí automobily v pěti zemích: České republice, Bosně a Hercegovině, Indii, Kazachstánu a na Ukrajině. V roce 2007 bude zahájena produkce vozů Škoda v Číně a v Rusku.
Zdroj: Škoda Auto
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?