Příměstská a meziměstská doprava zboží a materiálů je jedním z nejdůležitějších oborů podnikání malých a středně velkých firem.
Takové firmy potřebují variabilní a prostorné dodávky a právě takovou je i nově představovaný Fiat Scudo, jenž bude vyráběn v továrně SEVEL Plant ve Vallenciennes, a který přijde na trh na počátku roku 2007.
Nové Scudo je výsledkem průmyslové spolupráce mezi koncerny Fiat a PSA a stává se nástupcem úspěšného předchozího modelu, který dosáhl od uvedení v roce 1995 na objem 350 tisíc prodaných vozů. Nové Scudo pak dostává do vínku vyšší výkon, lepší ovladatelnost, špičkový komfort, snadné nakládání i variabilitu, což jsou u lehkých užitkových vozů velmi důležité parametry.
Nové Scudo navazuje a zlepšuje i silné stránky předchozího modelu (skvělé jízdní vlastnosti, ovladatelnost a pohodlí srovnatelné s vozy MPV) a stává se novým srovnávacím standardem v této kategorii. Vůz má větší objem prostoru pro náklad, vyšší nosnost, lepší výkon, kvalitu, robustnost a bezpečnost a také lepší zabezpečení proti odcizení.
Objem prostoru pro náklad i nosnost nového modelu Scudo jsou lepší: vůz pojme 5 až 7 m3 nákladu a nosnost se pohybuje mezi 1000 až 1200 kg. Nové Scudo se také může pyšnit nízkou výškou vozu (méně než 1,90 m se vzduchovým odpružením), která umožňuje parkovat ve vícepodlažních garážích. Výška nakládací hrany je pohých 49 cm, což usnadňuje nakládku i vykládku zboží.
Jako doplněk verze VAN nabízí nové Scudo také varianty pro přepravu pasažérů - Combi a Panorama. Tyto verze jsou k dispozici ev třech různých provedeních a umožňují tak zvolit vůz přesně podle přání zákazníka. První verzí je Combi Standard, která je ideálním vozem pro převoz zaměstnanců i s jejich pracovními nástroji. Druhou verzí je Panorama Family, verze určená pro početnější rodiny, hledající komfort a styl při svých cestách za dobrodružstvím. A konečně třetí verzí je Panorama Executive, ketrá je ideální pro přepravu obchodní klientely a najde uplatnění například pro dovoz hotelových hostů z letiště.
Nové Scudo má být synonymem pro produktivitu a efektivnost. Pro každého majitele by z toho měly vyplývat nízké provozní náklady (spotřeba paliva, intervaly servisních prohlídek, náklady na opravy) a dobrá akcelerace a elasticita v nízkých rychlostech, a to dokonce i při plném naložení. To mají zaručovat tři motory Multijet poskytující elasticitu a hladký chod. Všechny motory plní požadavky normy Euro 4. Prvním z motorů je 1.6 Multijet 16v o výkonu 90 koní, dalšími dvěma jsou 2.0 Multijet 16v o výkonu 120 koní a 2.0 Multijet 16v Power s filtrem pevných částic DPF o výkonu 136 koní.
Nové Scudo má být také na vrcholu své třídy, co se týká bezpečnosti a komfortu. Karoserie má počítačem navržené deformační zóny a zlepšenou pevnost, na všech kolech jsou použity kotoučové brzdy a vůz je standardně vybaven systémy ABS a EBD a airbagem řidiče. V závislosti na cílovém trhu a verzi pak mohou být součástí výbavy také ESP včetně ASR, airbag spolujezdce, boční a hlavové airbagy a také zařízení zabezpečující vůz proti odcizení.
Foto: Fiat
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.