Příměstská a meziměstská doprava zboží a materiálů je jedním z nejdůležitějších oborů podnikání malých a středně velkých firem.
Takové firmy potřebují variabilní a prostorné dodávky a právě takovou je i nově představovaný Fiat Scudo, jenž bude vyráběn v továrně SEVEL Plant ve Vallenciennes, a který přijde na trh na počátku roku 2007.
Nové Scudo je výsledkem průmyslové spolupráce mezi koncerny Fiat a PSA a stává se nástupcem úspěšného předchozího modelu, který dosáhl od uvedení v roce 1995 na objem 350 tisíc prodaných vozů. Nové Scudo pak dostává do vínku vyšší výkon, lepší ovladatelnost, špičkový komfort, snadné nakládání i variabilitu, což jsou u lehkých užitkových vozů velmi důležité parametry.
Nové Scudo navazuje a zlepšuje i silné stránky předchozího modelu (skvělé jízdní vlastnosti, ovladatelnost a pohodlí srovnatelné s vozy MPV) a stává se novým srovnávacím standardem v této kategorii. Vůz má větší objem prostoru pro náklad, vyšší nosnost, lepší výkon, kvalitu, robustnost a bezpečnost a také lepší zabezpečení proti odcizení.
Objem prostoru pro náklad i nosnost nového modelu Scudo jsou lepší: vůz pojme 5 až 7 m3 nákladu a nosnost se pohybuje mezi 1000 až 1200 kg. Nové Scudo se také může pyšnit nízkou výškou vozu (méně než 1,90 m se vzduchovým odpružením), která umožňuje parkovat ve vícepodlažních garážích. Výška nakládací hrany je pohých 49 cm, což usnadňuje nakládku i vykládku zboží.
Jako doplněk verze VAN nabízí nové Scudo také varianty pro přepravu pasažérů - Combi a Panorama. Tyto verze jsou k dispozici ev třech různých provedeních a umožňují tak zvolit vůz přesně podle přání zákazníka. První verzí je Combi Standard, která je ideálním vozem pro převoz zaměstnanců i s jejich pracovními nástroji. Druhou verzí je Panorama Family, verze určená pro početnější rodiny, hledající komfort a styl při svých cestách za dobrodružstvím. A konečně třetí verzí je Panorama Executive, ketrá je ideální pro přepravu obchodní klientely a najde uplatnění například pro dovoz hotelových hostů z letiště.
Nové Scudo má být synonymem pro produktivitu a efektivnost. Pro každého majitele by z toho měly vyplývat nízké provozní náklady (spotřeba paliva, intervaly servisních prohlídek, náklady na opravy) a dobrá akcelerace a elasticita v nízkých rychlostech, a to dokonce i při plném naložení. To mají zaručovat tři motory Multijet poskytující elasticitu a hladký chod. Všechny motory plní požadavky normy Euro 4. Prvním z motorů je 1.6 Multijet 16v o výkonu 90 koní, dalšími dvěma jsou 2.0 Multijet 16v o výkonu 120 koní a 2.0 Multijet 16v Power s filtrem pevných částic DPF o výkonu 136 koní.
Nové Scudo má být také na vrcholu své třídy, co se týká bezpečnosti a komfortu. Karoserie má počítačem navržené deformační zóny a zlepšenou pevnost, na všech kolech jsou použity kotoučové brzdy a vůz je standardně vybaven systémy ABS a EBD a airbagem řidiče. V závislosti na cílovém trhu a verzi pak mohou být součástí výbavy také ESP včetně ASR, airbag spolujezdce, boční a hlavové airbagy a také zařízení zabezpečující vůz proti odcizení.
Foto: Fiat
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.