Příměstská a meziměstská doprava zboží a materiálů je jedním z nejdůležitějších oborů podnikání malých a středně velkých firem.
Takové firmy potřebují variabilní a prostorné dodávky a právě takovou je i nově představovaný Fiat Scudo, jenž bude vyráběn v továrně SEVEL Plant ve Vallenciennes, a který přijde na trh na počátku roku 2007.
Nové Scudo je výsledkem průmyslové spolupráce mezi koncerny Fiat a PSA a stává se nástupcem úspěšného předchozího modelu, který dosáhl od uvedení v roce 1995 na objem 350 tisíc prodaných vozů. Nové Scudo pak dostává do vínku vyšší výkon, lepší ovladatelnost, špičkový komfort, snadné nakládání i variabilitu, což jsou u lehkých užitkových vozů velmi důležité parametry.
Nové Scudo navazuje a zlepšuje i silné stránky předchozího modelu (skvělé jízdní vlastnosti, ovladatelnost a pohodlí srovnatelné s vozy MPV) a stává se novým srovnávacím standardem v této kategorii. Vůz má větší objem prostoru pro náklad, vyšší nosnost, lepší výkon, kvalitu, robustnost a bezpečnost a také lepší zabezpečení proti odcizení.
Objem prostoru pro náklad i nosnost nového modelu Scudo jsou lepší: vůz pojme 5 až 7 m3 nákladu a nosnost se pohybuje mezi 1000 až 1200 kg. Nové Scudo se také může pyšnit nízkou výškou vozu (méně než 1,90 m se vzduchovým odpružením), která umožňuje parkovat ve vícepodlažních garážích. Výška nakládací hrany je pohých 49 cm, což usnadňuje nakládku i vykládku zboží.
Jako doplněk verze VAN nabízí nové Scudo také varianty pro přepravu pasažérů - Combi a Panorama. Tyto verze jsou k dispozici ev třech různých provedeních a umožňují tak zvolit vůz přesně podle přání zákazníka. První verzí je Combi Standard, která je ideálním vozem pro převoz zaměstnanců i s jejich pracovními nástroji. Druhou verzí je Panorama Family, verze určená pro početnější rodiny, hledající komfort a styl při svých cestách za dobrodružstvím. A konečně třetí verzí je Panorama Executive, ketrá je ideální pro přepravu obchodní klientely a najde uplatnění například pro dovoz hotelových hostů z letiště.
Nové Scudo má být synonymem pro produktivitu a efektivnost. Pro každého majitele by z toho měly vyplývat nízké provozní náklady (spotřeba paliva, intervaly servisních prohlídek, náklady na opravy) a dobrá akcelerace a elasticita v nízkých rychlostech, a to dokonce i při plném naložení. To mají zaručovat tři motory Multijet poskytující elasticitu a hladký chod. Všechny motory plní požadavky normy Euro 4. Prvním z motorů je 1.6 Multijet 16v o výkonu 90 koní, dalšími dvěma jsou 2.0 Multijet 16v o výkonu 120 koní a 2.0 Multijet 16v Power s filtrem pevných částic DPF o výkonu 136 koní.
Nové Scudo má být také na vrcholu své třídy, co se týká bezpečnosti a komfortu. Karoserie má počítačem navržené deformační zóny a zlepšenou pevnost, na všech kolech jsou použity kotoučové brzdy a vůz je standardně vybaven systémy ABS a EBD a airbagem řidiče. V závislosti na cílovém trhu a verzi pak mohou být součástí výbavy také ESP včetně ASR, airbag spolujezdce, boční a hlavové airbagy a také zařízení zabezpečující vůz proti odcizení.
Foto: Fiat
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?