Ani německý Opel neusne na vavřínech a pro Nový rok chystá omlazení pro svůj nejprodávanější model Astra. Zákazníci se mohou těšit především na nové motory.
S více než 1,2 milionů prodaných kusů se Astra řítí do roku 2007 s novou paletou motorů. Celkem 11 benzínových a dieselových jednotek pokryje výkonovou škálu od 90 do 240 koní. Změnou prošly dva benzínové motory 1,6 Twinport Ecotec o výkonu 105 a 115 koní, díky proměnlivému časování ventilů se snížila spotřeba na 6,3 l/100km kombinovaně. Novinkou je také 1,6 l turbo se 180k, který nahradí dosavadní 2,0 turbo se 170k, ten je spojen se 6-ti stupňovou převodovkou a sníženou spotřebou o 13% na průměrných 7,7 l/100km.
U naftových jednotek dochází ke změnám, 1,7 CDTI s filtrem pevných částic, technologií common-rail a 6-ti stup. manuální převodovkou poskytnou výkon 110 a 125 koní a o 20 a 40Nm více kroutivé síly a tím od Nového roku nahradí dosavadní 1,9 CDTI. Nižší obsah poskytne vyšší výkon a nižší emisní hodnoty.
Exteriér dozná menších změn v přední masce a nárazníku, původní přední i zadní světlomety budou nahrazeny novými, více chromu se pak objeví i v interiéru kolem prstenců klimatizace, budíků nebo lišt na dveřích.
zdroj: Opel
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.