Ani německý Opel neusne na vavřínech a pro Nový rok chystá omlazení pro svůj nejprodávanější model Astra. Zákazníci se mohou těšit především na nové motory.
S více než 1,2 milionů prodaných kusů se Astra řítí do roku 2007 s novou paletou motorů. Celkem 11 benzínových a dieselových jednotek pokryje výkonovou škálu od 90 do 240 koní. Změnou prošly dva benzínové motory 1,6 Twinport Ecotec o výkonu 105 a 115 koní, díky proměnlivému časování ventilů se snížila spotřeba na 6,3 l/100km kombinovaně. Novinkou je také 1,6 l turbo se 180k, který nahradí dosavadní 2,0 turbo se 170k, ten je spojen se 6-ti stupňovou převodovkou a sníženou spotřebou o 13% na průměrných 7,7 l/100km.
U naftových jednotek dochází ke změnám, 1,7 CDTI s filtrem pevných částic, technologií common-rail a 6-ti stup. manuální převodovkou poskytnou výkon 110 a 125 koní a o 20 a 40Nm více kroutivé síly a tím od Nového roku nahradí dosavadní 1,9 CDTI. Nižší obsah poskytne vyšší výkon a nižší emisní hodnoty.
Exteriér dozná menších změn v přední masce a nárazníku, původní přední i zadní světlomety budou nahrazeny novými, více chromu se pak objeví i v interiéru kolem prstenců klimatizace, budíků nebo lišt na dveřích.
zdroj: Opel
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?