Ani německý Opel neusne na vavřínech a pro Nový rok chystá omlazení pro svůj nejprodávanější model Astra. Zákazníci se mohou těšit především na nové motory.
S více než 1,2 milionů prodaných kusů se Astra řítí do roku 2007 s novou paletou motorů. Celkem 11 benzínových a dieselových jednotek pokryje výkonovou škálu od 90 do 240 koní. Změnou prošly dva benzínové motory 1,6 Twinport Ecotec o výkonu 105 a 115 koní, díky proměnlivému časování ventilů se snížila spotřeba na 6,3 l/100km kombinovaně. Novinkou je také 1,6 l turbo se 180k, který nahradí dosavadní 2,0 turbo se 170k, ten je spojen se 6-ti stupňovou převodovkou a sníženou spotřebou o 13% na průměrných 7,7 l/100km.
U naftových jednotek dochází ke změnám, 1,7 CDTI s filtrem pevných částic, technologií common-rail a 6-ti stup. manuální převodovkou poskytnou výkon 110 a 125 koní a o 20 a 40Nm více kroutivé síly a tím od Nového roku nahradí dosavadní 1,9 CDTI. Nižší obsah poskytne vyšší výkon a nižší emisní hodnoty.
Exteriér dozná menších změn v přední masce a nárazníku, původní přední i zadní světlomety budou nahrazeny novými, více chromu se pak objeví i v interiéru kolem prstenců klimatizace, budíků nebo lišt na dveřích.
zdroj: Opel
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.