Dosud nejvýkonnější a nejrychlejší R model - takový je nový Volkswagen Passat R36.
Po boku vrcholného Golfu R32 se stává druhým modelem Volkswagenu, který nese hrdý znak R.Nový Passat R36 se stává nejen nejrychlejším Passatem, jaký kdy byl vyráběn, ale také vůbec nejrychlejším kombi, jaké kdy Volkswagen vyrobil.
Srdcem Passatu R36 je nový vidlicový šestiválec FSI o objemu 3.6 litru, který dává výkon 300 koní. Výkon je pro dosažení nejlepších trakčních schopností přenášen na všechna kola a to prostřednictvím ultrarychlé šestistupňové převodovky DSG. U všech kol jsou použity speciálně naladěné pružiny a tlumiče a pok disky se skrývají větší brzdové kotouče a třmeny, které zajišťují nevadnoucí brzdný účinek i při opakovaném brždění z vysokých rychlostí.
Za změnami na podvozku nezůstává pozadu ani karoserie. Vůz dostal upravený kabát, který ve předním spoileru zahrnuje tři nasávací otvory vzduchu a navazuje tak na vzhled Golfu R32. Na bocích vozu jsou k nepřehlédnutí masivní nástavce prahů a unikátní osmnáctipalcová kola, osazená pneumatikami o rozměru 235/40 R18. Vzadu pak rozměrný zadní nárazník integruje dvojici chromovaných koncovek výfuku a přepracován byl také design koncových světel. Verze kombi se pak navíc dočkala spoileru na horní straně víka zavazadlového prostoru.
Řidič a spolujezdec vepředu si mohou užívat pohodlí a opory sportovních předních sedaček, nesoucích logo R36. Přístrojová deska je vyzdobena rozsáhlými panely z leštěného hliníku, řízení je zprostředkováno sportovním koženým volantem a leštěný hliník našel uplatnění i na sportovních pedálech a nožní opěrce. Úroveň výbavy zůstává obdobně vysoká, jako u standardního Passatu, a zahrnuje ABS, ESP, xenonová světla, dvouzónovou automatickou klimatizaci, vyhřívané čelní sklo a sedačky, šest airbagů a rádio s CD přehrávačem.
Passat R36 se stává nejrychlejším produkčním Passatem díky zrychlení z klidu na 100 km/h za 5.6 sekundy. Verze kombi je také vybavena systémem pohonu všech kol 4MOTION a zrychlí z klidu na 100 km/h za 5.8 sekundy. Obě verze mají elektronicky omezenu maximální rychlost na 250 km/h.
Passat R36 bude představen 30. listopadu na Motorshow v Essenu.
Foto: Volkswagen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?