Na výstavě Auto China 2006 představil Volkswagen několik novinek. Tři vozy si zde odbývají premiéru celosvětovou, u čtyř vozů pak jde o premiéru na čínském trhu.
Představované modely budou tvořit základ nabídky Volkswagenu na čínském trhu v příštích několika letech.
Jednou z celosvětových premiér je představení nového konceptu VW Neeza. Jde o kombinaci kupé, SUV a kombi. Tento sebevědomý a výkonný vůz byl navržen speciálně pro čínský trh a také jeho vývoj probíhal v Číně.Další světovou premiéru nejúspěšnějšího evropského výrobce automobilů si zda odbývá vůz Magotan, jenž vychází z modelu Passat a bude jedním z vrcholů nabídky Volkswagenu na čínském trhu.
Představme si krátce nový koncept Neeza: na pohled jde o sebevědomý vůz střední třídy, kombinující kupé a kombi. Nepřehlédnutelný je vzhled sportovně laděného off-roadu, ale přesto je vůz navržen tak, aby plně uspokojoval požadavky na každodenní používání. Koncept přináší náhled do budoucnosti nových modelů, které budou vyráběny v závodě Volkswagenu v Shanghai. Nedílnou součástí návrhu a vývoje vozů se tak stanou kultura a požadavky čínských zákazníků. Například u designu exteriéru demonstruje Neeza zcela novou symbiózu asijského designu a filozofie a preciznosti německé značky Volkswagen.
Jméno Neeza je odvozeno od čínského "Ne-zha". Ne-zha je slavnou postavou čínské historie. Ne-zha byl chlapec, který pomocí magických zbraní bojoval proti zlým duchům. Jeho nepřekonatelná vůle, jeho mladický a předvídavý duch a odvaha, to vše se odráží ve jménu tohoto konceptu.
Další světovou premiérou je model Magotan: sedan, navržený speciálně pro podmínky čínského trhu. Magotan je poupravená verze celosvětově známého Passatu. Technicky je nový Magotan špičkovým produktem německé technologie. Jeho bezpečnost, jízdní dynamika, motorová paleta, kvalita a ergonomie odrážejí jedny z nejvyších standardů, které jsou v současné době nabízeny. Při návrhu modelu Magotan v Německu měli designéři na zřeteli, že design i funkce tohoto sedanu musí splňovat veškeré požadavky čínského trhu a uspokojovat potřeby moderní čísnké společnosti. Luxusní, sportovní a pokrokový Magotan bude v Číně nabízen od roku 2007.
Foto: Volkswagen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?