Na výstavě Auto China 2006 představil Volkswagen několik novinek. Tři vozy si zde odbývají premiéru celosvětovou, u čtyř vozů pak jde o premiéru na čínském trhu.
Představované modely budou tvořit základ nabídky Volkswagenu na čínském trhu v příštích několika letech.
Jednou z celosvětových premiér je představení nového konceptu VW Neeza. Jde o kombinaci kupé, SUV a kombi. Tento sebevědomý a výkonný vůz byl navržen speciálně pro čínský trh a také jeho vývoj probíhal v Číně.Další světovou premiéru nejúspěšnějšího evropského výrobce automobilů si zda odbývá vůz Magotan, jenž vychází z modelu Passat a bude jedním z vrcholů nabídky Volkswagenu na čínském trhu.
Představme si krátce nový koncept Neeza: na pohled jde o sebevědomý vůz střední třídy, kombinující kupé a kombi. Nepřehlédnutelný je vzhled sportovně laděného off-roadu, ale přesto je vůz navržen tak, aby plně uspokojoval požadavky na každodenní používání. Koncept přináší náhled do budoucnosti nových modelů, které budou vyráběny v závodě Volkswagenu v Shanghai. Nedílnou součástí návrhu a vývoje vozů se tak stanou kultura a požadavky čínských zákazníků. Například u designu exteriéru demonstruje Neeza zcela novou symbiózu asijského designu a filozofie a preciznosti německé značky Volkswagen.
Jméno Neeza je odvozeno od čínského "Ne-zha". Ne-zha je slavnou postavou čínské historie. Ne-zha byl chlapec, který pomocí magických zbraní bojoval proti zlým duchům. Jeho nepřekonatelná vůle, jeho mladický a předvídavý duch a odvaha, to vše se odráží ve jménu tohoto konceptu.
Další světovou premiérou je model Magotan: sedan, navržený speciálně pro podmínky čínského trhu. Magotan je poupravená verze celosvětově známého Passatu. Technicky je nový Magotan špičkovým produktem německé technologie. Jeho bezpečnost, jízdní dynamika, motorová paleta, kvalita a ergonomie odrážejí jedny z nejvyších standardů, které jsou v současné době nabízeny. Při návrhu modelu Magotan v Německu měli designéři na zřeteli, že design i funkce tohoto sedanu musí splňovat veškeré požadavky čínského trhu a uspokojovat potřeby moderní čísnké společnosti. Luxusní, sportovní a pokrokový Magotan bude v Číně nabízen od roku 2007.
Foto: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.