Na výstavě Auto China 2006 představil Volkswagen několik novinek. Tři vozy si zde odbývají premiéru celosvětovou, u čtyř vozů pak jde o premiéru na čínském trhu.
Představované modely budou tvořit základ nabídky Volkswagenu na čínském trhu v příštích několika letech.
Jednou z celosvětových premiér je představení nového konceptu VW Neeza. Jde o kombinaci kupé, SUV a kombi. Tento sebevědomý a výkonný vůz byl navržen speciálně pro čínský trh a také jeho vývoj probíhal v Číně.Další světovou premiéru nejúspěšnějšího evropského výrobce automobilů si zda odbývá vůz Magotan, jenž vychází z modelu Passat a bude jedním z vrcholů nabídky Volkswagenu na čínském trhu.
Představme si krátce nový koncept Neeza: na pohled jde o sebevědomý vůz střední třídy, kombinující kupé a kombi. Nepřehlédnutelný je vzhled sportovně laděného off-roadu, ale přesto je vůz navržen tak, aby plně uspokojoval požadavky na každodenní používání. Koncept přináší náhled do budoucnosti nových modelů, které budou vyráběny v závodě Volkswagenu v Shanghai. Nedílnou součástí návrhu a vývoje vozů se tak stanou kultura a požadavky čínských zákazníků. Například u designu exteriéru demonstruje Neeza zcela novou symbiózu asijského designu a filozofie a preciznosti německé značky Volkswagen.
Jméno Neeza je odvozeno od čínského "Ne-zha". Ne-zha je slavnou postavou čínské historie. Ne-zha byl chlapec, který pomocí magických zbraní bojoval proti zlým duchům. Jeho nepřekonatelná vůle, jeho mladický a předvídavý duch a odvaha, to vše se odráží ve jménu tohoto konceptu.
Další světovou premiérou je model Magotan: sedan, navržený speciálně pro podmínky čínského trhu. Magotan je poupravená verze celosvětově známého Passatu. Technicky je nový Magotan špičkovým produktem německé technologie. Jeho bezpečnost, jízdní dynamika, motorová paleta, kvalita a ergonomie odrážejí jedny z nejvyších standardů, které jsou v současné době nabízeny. Při návrhu modelu Magotan v Německu měli designéři na zřeteli, že design i funkce tohoto sedanu musí splňovat veškeré požadavky čínského trhu a uspokojovat potřeby moderní čísnké společnosti. Luxusní, sportovní a pokrokový Magotan bude v Číně nabízen od roku 2007.
Foto: Volkswagen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.