Škoda Auto představí na mezinárodním autosalonu v Pekingu oficiálně model Octavia určený pro čínský trh.
Kromě aktuální nabídky výrobního sortimentu se návštěvníci autosalonu budou moci seznámit i s více než stoletou historií a tradicemi této značky.
Společně s modelem Octavia představí Škoda Auto na ploše 700 m2 i další modely ze svého výrobního programu:
- Škoda Roomster- Škoda Octavia RS- Škoda Octavia Scout- Škoda Superb L&K
Na stánku Škoda bude navíc možné spatřit designovou studii Yetti a historický model Škoda Superb 3000.
Smlouva o spolupráci mezi společnostmi Shanghai Volkswagen a Škoda Auto byla podepsána 11. dubna 2005. V březnu roku 2006 zahájila SVW Škoda oficiálně budování prodejní a servisní organizace. Počátkem roku 2007 bude v Šanghaji zahájena výroba modelu Škoda Octavia, později se rozběhne i výroba modelových řad Fabia a Superb. Po podpisu smlouvy o spolupráci je zahájení výroby modelu Octavia dalším krokem k proniknutí značky na rostoucí čínský trh.
Všechny tři modelové řady značky Škoda (Fabia, Octavia, Superb) se pro místní trh budou vyrábět v závodech společnosti Shanghai Volkswagen. Prodej, servis a péče o zákazníky budou v režii exkluzivní prodejní sítě Škoda, která se v současné době buduje.
Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Detlef Wittig v této souvislosti řekl: „Čína pro nás představuje jeden ze strategických trhů pro budoucí vývoj značky Škoda. Oficiální představení modelu Octavia je spolu s blížícím se náběhem výroby prvním krokem k vybudování nové pozice značky Škoda v Číně.“
Licenční výroba v Číně je stavebním kamenem strategie růstu značky Škoda, do jejíhož rámce patří již montážní projekty na Ukrajině, v Kazachstánu, Bosně a Hercegovině, Indii a do budoucna i v Rusku. Realizace strategie růstu včetně výroby v Číně je důležitým krokem ve snaze etablovat značku Škoda v mezinárodním měřítku jako velkosériového výrobce.
V roce 2006 chce Škoda podle plánu dodat svým zákazníkům na více než 90 trzích světa přes 530.000 vozidel a pokračovat tak ve stoupajícím trendu z loňského roku. S tímto výsledkem by Škoda dosáhla nového rekordu v odbytu ve svých dějinách.Škoda Auto, a.s.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.