Automobilka BMW slaví malé jubileum, po necelých dvou letech vyrobila 20 000 kusů jedinečného motoru 5,0 V10, který montuje do svých modelu M5 a M6.
Pod kapotou jedinečných modelů BMW M5 a M6 tepe opravdu výkonné srdce. Je to benzínový desetiválec 5,0 V10, který posbíral po celém světě několik ocenění např. motor roku.
Desetiválec disponuje výkonem 373 kW (507 koní) a točivým momentem vrcholícím na hodnotě 520 Nm. Točit přitom může až 8250 ot/min. Modely BMW M5 nebo M6 rozpohybuje tento agregát na stokilometrovou rychlost za méně než 5 vteřin.
Foto: BMW Group
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.