BMW představí 28. listopadu na autosalonu v Los Angeles BMW Hydrogen 7, první luxusní limuzínu poháněnou vodíkem, kterou začne sériově vyrábět a nabízet "top zákazníkům".
BMW Hydrogen 7 jsme Vám poprvé představovali zde. Jde o luxusní limuzínu založenou na nynější řadě 7, která je vybavená motorem schopným spalovat kapalný vodík nebo benzín. Přitom z výfuku se line nic jiného než vodní pára. Konkrétně se jedná o dvanáctiválec o výkonu 191 kW (260 koní), se kterým limuzína zrychlí na 100 km/hod za 9,5 vteřiny a maximálně to rozjede na elektronicky omezených 230 km/hod.
Výhoda tohoto pohonu je ta, že jakmile Vám dojde vodík, tlačítkem na volantu přepnete pohon na konvenční benzín a vesele jedete dále. Hydrogen 7 má totiž dvě palivové nádrže: 74- litrovou na benzín a další na kapalní vodík. Přibližně 8 kg kapalného vodíku je zde uskladněno pod tlakem 3 - 5 barů při teplotě -250 stupňů Celsia. Dojezd BMW Hydrogen 7 tak činí cca 200 km na vodík a dalších cca 480 km na standartní benzín. A aby to bylo ještě dokonalejší, tak výkon motoru a točivý moment zůstává stále stejný, ať už jedete na vodík nebo na benzín.
Chcete si BMW Hydrogen 7 koupit? To byste museli být opravdu VIP zákaznící automobilky BMW, protože v příštím roce jich hodlá vyprodukovat pouhou stovku. O ceně zatím ani ti největší slídilové nic neví.
Foto: BMW
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.