BMW představí 28. listopadu na autosalonu v Los Angeles BMW Hydrogen 7, první luxusní limuzínu poháněnou vodíkem, kterou začne sériově vyrábět a nabízet "top zákazníkům".
BMW Hydrogen 7 jsme Vám poprvé představovali zde. Jde o luxusní limuzínu založenou na nynější řadě 7, která je vybavená motorem schopným spalovat kapalný vodík nebo benzín. Přitom z výfuku se line nic jiného než vodní pára. Konkrétně se jedná o dvanáctiválec o výkonu 191 kW (260 koní), se kterým limuzína zrychlí na 100 km/hod za 9,5 vteřiny a maximálně to rozjede na elektronicky omezených 230 km/hod.
Výhoda tohoto pohonu je ta, že jakmile Vám dojde vodík, tlačítkem na volantu přepnete pohon na konvenční benzín a vesele jedete dále. Hydrogen 7 má totiž dvě palivové nádrže: 74- litrovou na benzín a další na kapalní vodík. Přibližně 8 kg kapalného vodíku je zde uskladněno pod tlakem 3 - 5 barů při teplotě -250 stupňů Celsia. Dojezd BMW Hydrogen 7 tak činí cca 200 km na vodík a dalších cca 480 km na standartní benzín. A aby to bylo ještě dokonalejší, tak výkon motoru a točivý moment zůstává stále stejný, ať už jedete na vodík nebo na benzín.
Chcete si BMW Hydrogen 7 koupit? To byste museli být opravdu VIP zákaznící automobilky BMW, protože v příštím roce jich hodlá vyprodukovat pouhou stovku. O ceně zatím ani ti největší slídilové nic neví.
Foto: BMW
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.