BMW představí 28. listopadu na autosalonu v Los Angeles BMW Hydrogen 7, první luxusní limuzínu poháněnou vodíkem, kterou začne sériově vyrábět a nabízet "top zákazníkům".
BMW Hydrogen 7 jsme Vám poprvé představovali zde. Jde o luxusní limuzínu založenou na nynější řadě 7, která je vybavená motorem schopným spalovat kapalný vodík nebo benzín. Přitom z výfuku se line nic jiného než vodní pára. Konkrétně se jedná o dvanáctiválec o výkonu 191 kW (260 koní), se kterým limuzína zrychlí na 100 km/hod za 9,5 vteřiny a maximálně to rozjede na elektronicky omezených 230 km/hod.
Výhoda tohoto pohonu je ta, že jakmile Vám dojde vodík, tlačítkem na volantu přepnete pohon na konvenční benzín a vesele jedete dále. Hydrogen 7 má totiž dvě palivové nádrže: 74- litrovou na benzín a další na kapalní vodík. Přibližně 8 kg kapalného vodíku je zde uskladněno pod tlakem 3 - 5 barů při teplotě -250 stupňů Celsia. Dojezd BMW Hydrogen 7 tak činí cca 200 km na vodík a dalších cca 480 km na standartní benzín. A aby to bylo ještě dokonalejší, tak výkon motoru a točivý moment zůstává stále stejný, ať už jedete na vodík nebo na benzín.
Chcete si BMW Hydrogen 7 koupit? To byste museli být opravdu VIP zákaznící automobilky BMW, protože v příštím roce jich hodlá vyprodukovat pouhou stovku. O ceně zatím ani ti největší slídilové nic neví.
Foto: BMW
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.