Srdcem každého vozu je motor. A tak TechArt podrobil boxer o objemu 3.6 litru důkladné revizi a motor se dočkal mnoha změn.
Byla implementována dvě větší turbodmychadla, sportovní vzduchový filtr a výfukový systém z nerezové oceli s integrovanými katalyzátory se sníženým odporem. Všechny změny jsou pak ošetřeny také v překalibrované řídící jednotce.
Po úpravách dává motor výkon 580 koní (427 kW) při 6000 otáčkách a maximum točivého momentu vrcholí na hodnotě 700 Nm při 4850 otáčkách. Přenos síly na všechna kola je zprostředkován upravenou šestirychlostní manuální převodovkou TechArt se zkrácenými řadicími drahami a přídavným chladičemj převodového oleje. Úpravy motoru od TechArtu jsou samozřejmě k dispozici i pro vozy, vybavené převodovkou Tiptronic.
Kupé upravené firmou TechArt se tak stává jedním z nejrychlejších supersportů na světě: toto dvousedadlové kupé je katapultováno z klidu na rychlost 100 km/h za pouhých 3.46 sekundy. Maximální rychlost pak činí úctyhodných 339 km/h.
Uvedené výkonové parametry kladou obrovské nároky na aerodynamiku. Proto návrháři firmy TechArt vyvinuli nové díly karoserie za pomoci zkoušek ve větrném tunelu. Dosáhli tak nejen agresivnějšího vzhledu modelu 911 Turbo, ale také získali potřebnou aerodynamicky generovanou přítlačnou sílu, a navíc se jim povedlo snížit odpor vzduchu o 4 procenta. Přední spoiler TechArt redukuje generovaný vztlak na přední nápravě o 15 procent. Upravený zadní spoiler pak, spolu se zadním difuzérem, generuje o 20 procent více přítlačné síly. Střešní spoiler TechArt pak vizuálně podtrhuje svažitou linii střechy vozu. Nástavce prahů TechArt způsobují, že vrcholový model 911 působí uhlazenějším a robustnějším dojmem. Také vnější zpětná zrcátka mohou být doplněna atraktivními lištami TechArt. Celkový dojem je pak podtržen rámečky předních světel.
Speciálně pro nové Porsche 911 Turbo byla vyvinuta nápadná pětiparsková kola TechArt Formula. Kola jsou ve velikosti 8.5Jx20 vepředu a 12Jx20 pro zadní nápravu. TechArt doporučuje použití pneumatik Continental ContiSportContact 3 v rozměrech 245/30 ZR 20 vepředu a 325/25 ZR 20 vzadu.
Nastavitelný podvozek TechArt VarioPlus je k dispozici pro vozy, vybavené elektronicky nastavitelným systémem tlumení PASM. Podvozek umožňuje nejen individuálně nastavit jízdní výšku vozu v rozsahu až 25 milimetrů, ale také zvolit nastavení tlumení 'Normal' nebo 'Sport', a to pouhým stiskem tlačítka na palubní desce. Nastavení se však samozřejmě neomezují pouze na tyto přednastavené volby. Obě nastavení automaticky podporují změnu tlumicí charakteristiky při sportovní jízdě. Výsledkem je optimální spojení excelentního jízdního konfortu při volnější jízdě a agilnější, velmi komunikativní řízení při jízdě na limitu.
Jako světově proslulí specialisté na exkluzivní interiérové kreace nabízí TechArt Automobildesign také individuální výbavy interiéru v různých barvách a tvarech. Model 911 Turbo byl vylepšen exkluzivní kůží TechArt CarboBlack, bílé čalounění kokpitu pak ladí s vnější barvou a dalšími doplňky, jako jsou ergonomicky tvarovaný sportovní volant s airbagem, pedály, nožní opěrka a hlavice řadicí páky z hliníku nebo nerezové prahové lišty s logem TechArt.
Foto: TechArt
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.