Silniční zabiják - TechArt Porsche 911Turbo

Jan Fiala, 16. listopadu 2006, 17:55 Google+

Srdcem každého vozu je motor. A tak TechArt podrobil boxer o objemu 3.6 litru důkladné revizi a motor se dočkal mnoha změn.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
911/ 997 Turbo

911/ 997 Turbo | foto: TechArt

Sdílejte článek

Byla implementována dvě větší turbodmychadla, sportovní vzduchový filtr a výfukový systém z nerezové oceli s integrovanými katalyzátory se sníženým odporem. Všechny změny jsou pak ošetřeny také v překalibrované řídící jednotce.

Po úpravách dává motor výkon 580 koní (427 kW) při 6000 otáčkách a maximum točivého momentu vrcholí na hodnotě 700 Nm při 4850 otáčkách. Přenos síly na všechna kola je zprostředkován upravenou šestirychlostní manuální převodovkou TechArt se zkrácenými řadicími drahami a přídavným chladičemj převodového oleje. Úpravy motoru od TechArtu jsou samozřejmě k dispozici i pro vozy, vybavené převodovkou Tiptronic.

Kupé upravené firmou  TechArt se tak stává jedním z nejrychlejších supersportů na světě: toto dvousedadlové kupé je katapultováno z klidu na rychlost 100 km/h za pouhých 3.46 sekundy. Maximální rychlost pak činí úctyhodných 339 km/h.

Uvedené výkonové parametry kladou obrovské nároky na aerodynamiku. Proto návrháři firmy TechArt vyvinuli nové díly karoserie za pomoci zkoušek ve větrném tunelu. Dosáhli tak nejen agresivnějšího vzhledu modelu 911 Turbo, ale také získali potřebnou aerodynamicky generovanou přítlačnou sílu, a navíc se jim povedlo snížit odpor vzduchu o 4 procenta. Přední spoiler TechArt redukuje generovaný vztlak na přední nápravě o 15 procent. Upravený zadní spoiler pak, spolu se zadním difuzérem, generuje o 20 procent více přítlačné síly. Střešní spoiler TechArt pak vizuálně podtrhuje svažitou linii střechy vozu. Nástavce prahů TechArt způsobují, že vrcholový model 911 působí uhlazenějším a robustnějším dojmem. Také vnější zpětná zrcátka mohou být doplněna atraktivními lištami TechArt. Celkový dojem je pak podtržen rámečky předních světel.

Speciálně pro nové Porsche 911 Turbo byla vyvinuta nápadná pětiparsková kola TechArt Formula. Kola jsou ve velikosti 8.5Jx20 vepředu a 12Jx20 pro zadní nápravu. TechArt doporučuje použití pneumatik Continental ContiSportContact 3 v rozměrech 245/30 ZR 20 vepředu a 325/25 ZR 20 vzadu.

Nastavitelný podvozek TechArt VarioPlus je k dispozici pro vozy, vybavené elektronicky nastavitelným systémem tlumení PASM. Podvozek umožňuje nejen individuálně nastavit jízdní výšku vozu v rozsahu až 25 milimetrů, ale také zvolit nastavení tlumení 'Normal' nebo 'Sport', a to pouhým  stiskem tlačítka na palubní desce. Nastavení se však samozřejmě neomezují pouze na tyto přednastavené volby. Obě nastavení automaticky podporují změnu tlumicí charakteristiky při sportovní jízdě. Výsledkem je optimální spojení excelentního jízdního konfortu při volnější jízdě a agilnější, velmi komunikativní řízení při jízdě na limitu.

Jako světově proslulí specialisté na exkluzivní interiérové kreace nabízí TechArt Automobildesign také individuální výbavy interiéru v různých barvách a tvarech. Model 911 Turbo byl vylepšen exkluzivní kůží TechArt CarboBlack, bílé čalounění kokpitu pak ladí s vnější barvou a dalšími doplňky, jako jsou ergonomicky tvarovaný sportovní volant s airbagem, pedály, nožní opěrka a hlavice řadicí páky z hliníku nebo nerezové prahové lišty s logem TechArt.

Foto: TechArt

Vytisknout

Diskuze: Silniční zabiják - TechArt Porsche 911Turbo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mitsubishi Colt

Nový Mitsubishi Colt. Základní motorizace špatným vtipem?

Polski Fiat 126p

Legendární maluch motorizoval Polsko, vymysleli ho ale Italové

Ilustrační foto

Absurdní žaloba New Yorku proti Hyundai a Kia

MG ZS

Akční modely MG s bonusem až 90 000 Kč

peugeot 408

TEST Peugeot 408 PureTech 130 Allure Pack – kliďas s tváří agresora

Volkswagen Amarok

Nový Volkswagen Amarok má české ceny

OD DS E-TENSE FE23 PO NOVOU DS 7 E-TENSE 4×4 360

Co má společného prémiové SUV DS s vozy Formule E?

HoppyGo Fiat Ducato

Dovolená s karavanem? Desatero, aby cestování bylo hračkou!

Škoda Kodiaq RS

Škoda připravuje revoluční změnu při tankování

Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT

Toyota zapsala nový rekord

Subaru Outback

Subaru Outback - zvednuté kombi, které (nejenom) v terénu zesměšní většinu SUV

Kia EV9

Vrcholné SUV Kia EV9 s diskutabilním designem

Škoda Superb

Škoda díky odkladu Euro 7 mění plány

Ilustrační foto

Poradenská společnost odkryla ziskovost automobilek

Toyota RAV4 PHEV

Toyota plánuje plug-in hybrid s dojezdem 200 kilometrů

reklama

Doporučujeme

Civic 1.8 Sport

TEST: HONDA Civic 5D 1.8 Sport

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Akční modely MG s bonusem až 90 000 Kč

  2. TEST Peugeot 408 PureTech 130 Allure Pack – kliďas s tváří agresora

  3. Legendární maluch motorizoval Polsko, vymysleli ho ale Italové

  4. Absurdní žaloba New Yorku proti Hyundai a Kia

  5. Nový Mitsubishi Colt. Základní motorizace špatným vtipem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud