Silniční zabiják - TechArt Porsche 911Turbo

Jan Fiala, 16. listopadu 2006, 17:55 Google+

Srdcem každého vozu je motor. A tak TechArt podrobil boxer o objemu 3.6 litru důkladné revizi a motor se dočkal mnoha změn.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
911/ 997 Turbo

911/ 997 Turbo | foto: TechArt

Sdílejte článek

Byla implementována dvě větší turbodmychadla, sportovní vzduchový filtr a výfukový systém z nerezové oceli s integrovanými katalyzátory se sníženým odporem. Všechny změny jsou pak ošetřeny také v překalibrované řídící jednotce.

Po úpravách dává motor výkon 580 koní (427 kW) při 6000 otáčkách a maximum točivého momentu vrcholí na hodnotě 700 Nm při 4850 otáčkách. Přenos síly na všechna kola je zprostředkován upravenou šestirychlostní manuální převodovkou TechArt se zkrácenými řadicími drahami a přídavným chladičemj převodového oleje. Úpravy motoru od TechArtu jsou samozřejmě k dispozici i pro vozy, vybavené převodovkou Tiptronic.

Kupé upravené firmou  TechArt se tak stává jedním z nejrychlejších supersportů na světě: toto dvousedadlové kupé je katapultováno z klidu na rychlost 100 km/h za pouhých 3.46 sekundy. Maximální rychlost pak činí úctyhodných 339 km/h.

Uvedené výkonové parametry kladou obrovské nároky na aerodynamiku. Proto návrháři firmy TechArt vyvinuli nové díly karoserie za pomoci zkoušek ve větrném tunelu. Dosáhli tak nejen agresivnějšího vzhledu modelu 911 Turbo, ale také získali potřebnou aerodynamicky generovanou přítlačnou sílu, a navíc se jim povedlo snížit odpor vzduchu o 4 procenta. Přední spoiler TechArt redukuje generovaný vztlak na přední nápravě o 15 procent. Upravený zadní spoiler pak, spolu se zadním difuzérem, generuje o 20 procent více přítlačné síly. Střešní spoiler TechArt pak vizuálně podtrhuje svažitou linii střechy vozu. Nástavce prahů TechArt způsobují, že vrcholový model 911 působí uhlazenějším a robustnějším dojmem. Také vnější zpětná zrcátka mohou být doplněna atraktivními lištami TechArt. Celkový dojem je pak podtržen rámečky předních světel.

Speciálně pro nové Porsche 911 Turbo byla vyvinuta nápadná pětiparsková kola TechArt Formula. Kola jsou ve velikosti 8.5Jx20 vepředu a 12Jx20 pro zadní nápravu. TechArt doporučuje použití pneumatik Continental ContiSportContact 3 v rozměrech 245/30 ZR 20 vepředu a 325/25 ZR 20 vzadu.

Nastavitelný podvozek TechArt VarioPlus je k dispozici pro vozy, vybavené elektronicky nastavitelným systémem tlumení PASM. Podvozek umožňuje nejen individuálně nastavit jízdní výšku vozu v rozsahu až 25 milimetrů, ale také zvolit nastavení tlumení 'Normal' nebo 'Sport', a to pouhým  stiskem tlačítka na palubní desce. Nastavení se však samozřejmě neomezují pouze na tyto přednastavené volby. Obě nastavení automaticky podporují změnu tlumicí charakteristiky při sportovní jízdě. Výsledkem je optimální spojení excelentního jízdního konfortu při volnější jízdě a agilnější, velmi komunikativní řízení při jízdě na limitu.

Jako světově proslulí specialisté na exkluzivní interiérové kreace nabízí TechArt Automobildesign také individuální výbavy interiéru v různých barvách a tvarech. Model 911 Turbo byl vylepšen exkluzivní kůží TechArt CarboBlack, bílé čalounění kokpitu pak ladí s vnější barvou a dalšími doplňky, jako jsou ergonomicky tvarovaný sportovní volant s airbagem, pedály, nožní opěrka a hlavice řadicí páky z hliníku nebo nerezové prahové lišty s logem TechArt.

Foto: TechArt

Vytisknout

Diskuze: Silniční zabiják - TechArt Porsche 911Turbo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Civic 1.8 Sport

TEST: HONDA Civic 5D 1.8 Sport

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud