Návrhům, studiím a konceptům sportovních vozů se věnuje mnoho designérských skupin a firem z celého světa. Většina z nich je z Ameriky nebo západní Evropy.
Zajímavé představy mají však také návrháři ze střední a východní Evropy. U nás je například známým jménem návrhář Václav Král.
I2B Concept je designová skupina z Bulharska. Jejími zakládajícími členy jsou Ivan Ivanov, Branimir Dobrev a Ivan "Sqwall" Stoyneshky ... všechno muži s nadáním a smyslem pro vize budoucnosti.
Koncept Wildcat je jejich třetím projektem, zaměřeným na středně výkonný sportovní vůz. Koncept Wildcat je navržen tak, aby poskytoval radost z jízdy i adrenalinové zážitky.Vůz bude osazen osmiválcovým motorem přeplňovaným turbodmychadlem s chladičem stlačeného vzduchu. Výkon motoru má dosáhnout hodnoty 460 koní a vůz s hmotností pod 1200 kilogramů by měl dosahovat zrychlení z klidu na 100 km/h pod 5s.
Předpokládá se, že na konci března příštího roku by měl být připraven model ve skutečné velikosti. Tento model by pak měl projít testováním v aerodynamickém tunelu. Vše je směřováno k představení plně funkčního prototypu na konci roku 2008. Tento prototyp by pak měl být perzentován na několika autoshow. Celý projekt je otevřený a čeká na investory i potenciální kupce hotového vozu, jehož základní cena by měla začínat na částce 150 tisíc euro.
Foto: I2B
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?