Návrhům, studiím a konceptům sportovních vozů se věnuje mnoho designérských skupin a firem z celého světa. Většina z nich je z Ameriky nebo západní Evropy.
Zajímavé představy mají však také návrháři ze střední a východní Evropy. U nás je například známým jménem návrhář Václav Král.
I2B Concept je designová skupina z Bulharska. Jejími zakládajícími členy jsou Ivan Ivanov, Branimir Dobrev a Ivan "Sqwall" Stoyneshky ... všechno muži s nadáním a smyslem pro vize budoucnosti.
Koncept Wildcat je jejich třetím projektem, zaměřeným na středně výkonný sportovní vůz. Koncept Wildcat je navržen tak, aby poskytoval radost z jízdy i adrenalinové zážitky.Vůz bude osazen osmiválcovým motorem přeplňovaným turbodmychadlem s chladičem stlačeného vzduchu. Výkon motoru má dosáhnout hodnoty 460 koní a vůz s hmotností pod 1200 kilogramů by měl dosahovat zrychlení z klidu na 100 km/h pod 5s.
Předpokládá se, že na konci března příštího roku by měl být připraven model ve skutečné velikosti. Tento model by pak měl projít testováním v aerodynamickém tunelu. Vše je směřováno k představení plně funkčního prototypu na konci roku 2008. Tento prototyp by pak měl být perzentován na několika autoshow. Celý projekt je otevřený a čeká na investory i potenciální kupce hotového vozu, jehož základní cena by měla začínat na částce 150 tisíc euro.
Foto: I2B
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.