Návrhům, studiím a konceptům sportovních vozů se věnuje mnoho designérských skupin a firem z celého světa. Většina z nich je z Ameriky nebo západní Evropy.
Zajímavé představy mají však také návrháři ze střední a východní Evropy. U nás je například známým jménem návrhář Václav Král.
I2B Concept je designová skupina z Bulharska. Jejími zakládajícími členy jsou Ivan Ivanov, Branimir Dobrev a Ivan "Sqwall" Stoyneshky ... všechno muži s nadáním a smyslem pro vize budoucnosti.
Koncept Wildcat je jejich třetím projektem, zaměřeným na středně výkonný sportovní vůz. Koncept Wildcat je navržen tak, aby poskytoval radost z jízdy i adrenalinové zážitky.Vůz bude osazen osmiválcovým motorem přeplňovaným turbodmychadlem s chladičem stlačeného vzduchu. Výkon motoru má dosáhnout hodnoty 460 koní a vůz s hmotností pod 1200 kilogramů by měl dosahovat zrychlení z klidu na 100 km/h pod 5s.
Předpokládá se, že na konci března příštího roku by měl být připraven model ve skutečné velikosti. Tento model by pak měl projít testováním v aerodynamickém tunelu. Vše je směřováno k představení plně funkčního prototypu na konci roku 2008. Tento prototyp by pak měl být perzentován na několika autoshow. Celý projekt je otevřený a čeká na investory i potenciální kupce hotového vozu, jehož základní cena by měla začínat na částce 150 tisíc euro.
Foto: I2B
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?