Čtenáři německého časopisu AutoBild to rozhodli: nová Alfa 159 Sportwagon je „nejkrásnější auto na Světě pro rok 2006“.
Alfa Romeo vyhrála v kategorii sedany a kombi a prosadila se mezi tak renomovanými soupeři jako Bentley Continental Flying Spur nebo Mercedes S-Klasse. Celkově za sebou nechala Alfa 159 Sportwagon 14 nových vozů. Soutěž „AutoBild Design Award 2006“ byla vyhlášena v šesti kategoriích, kde se představilo 146 vozidel. Hlasovalo více než 50.000 čtenářů časopisu. První místo Alfy Sportwagon podtrhuje mistrovství Alfy Romeo v oblasti designu. Design je přitom jedním z hlavních prvků u úspěšného produktu a je proto velmi důležitý. AutoBild k Design Award píše: „Mohou dnes automobily dosáhnout nejen technické dokonalosti, ale pyšnit se i úchvatným designem, který především uchvátí naše srdce? Je to vedle ceny nejdůležitější kupní argument vůbec.“
Předání ceny proběhlo 17. října v rámci Design Kongresu v Essenu. Wolfgang Egger, šéfdesigner Alfy Romeo, si osobně cenu převzal a poděkoval: „Tuto cenu předám svému týmu v Mailandu. Budou mile překvapeni, protože tato cena je krásným komplimentem od německých řidičů vzhledem k italskému stylu.“
zdroj: Alfa Romeo
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?