Čtenáři německého časopisu AutoBild to rozhodli: nová Alfa 159 Sportwagon je „nejkrásnější auto na Světě pro rok 2006“.
Alfa Romeo vyhrála v kategorii sedany a kombi a prosadila se mezi tak renomovanými soupeři jako Bentley Continental Flying Spur nebo Mercedes S-Klasse. Celkově za sebou nechala Alfa 159 Sportwagon 14 nových vozů. Soutěž „AutoBild Design Award 2006“ byla vyhlášena v šesti kategoriích, kde se představilo 146 vozidel. Hlasovalo více než 50.000 čtenářů časopisu. První místo Alfy Sportwagon podtrhuje mistrovství Alfy Romeo v oblasti designu. Design je přitom jedním z hlavních prvků u úspěšného produktu a je proto velmi důležitý. AutoBild k Design Award píše: „Mohou dnes automobily dosáhnout nejen technické dokonalosti, ale pyšnit se i úchvatným designem, který především uchvátí naše srdce? Je to vedle ceny nejdůležitější kupní argument vůbec.“
Předání ceny proběhlo 17. října v rámci Design Kongresu v Essenu. Wolfgang Egger, šéfdesigner Alfy Romeo, si osobně cenu převzal a poděkoval: „Tuto cenu předám svému týmu v Mailandu. Budou mile překvapeni, protože tato cena je krásným komplimentem od německých řidičů vzhledem k italskému stylu.“
zdroj: Alfa Romeo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.