8. a 9. listopadu se sešli finanční analytici a investoři skupiny FIAT a dali dohromady plán výroby auto do roku 2010.
Ze schůzky unikl dokument, který pravděpodobně neměl spatřit světlo internetu, ale stalo se, a tak si můžete přečíst, co pro nás značky Fiat, Lancia a Alfa Romeo chystají v následujících čtyřech letech.
V příštím roce se dočkáme nového Fiatu Bravo a Linea, uvidíme nové Grande Punto a Grande Punto Abarth, a na svět se podívá i faceliftovaná Fiat Croma. Značka Lancia představí Ypsilon Momo Sport a Phedru, Alfa Romeo přiveze do autosalonů novou 159 Crosswagon a miláčka pařížského autosalonu, 8C Competizione. Z dodávek na nás čeká nové Scudo od Fiatu.
Rok 2008 bude ve znamení Fiatu 500 Abarth, objeví se nová Panda, Punto i Grande Punto, přijede faceliftovaná Multipla (třeba už nebude vypadat ani trochu jako přejetá žába..) a Fiat Idea. Lancia plánuje představit Deltu HPE a model Musa. Trh dodávek hodlá Fiat překvapit Ducatem 4x4 a malým pickupem.
Za dva roky, tj. v roce 2009 by se měly objevit tyto nové modely od Fiatu: Doblo Panorama, Fiat 500 ve verzi kabriolet a nové Sedici. Lancia začne prodávat nový Ypsilon, a Alfa Romeo vtrhne na trh s novou 169. Uvidíme i 159 Sedan a Sportwagon, novou Breru a nový Spider.
V roce 2010 přijde na řadu faceliftovaná Panda, Bravo kombík a nové verze 500, Brava, Liney a Cromy.
Budoucnost ukáže, nakolik se plány FIATu podaří splnit.. a také jestli objevený dokument není falešná zpráva.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?