8. a 9. listopadu se sešli finanční analytici a investoři skupiny FIAT a dali dohromady plán výroby auto do roku 2010.
Ze schůzky unikl dokument, který pravděpodobně neměl spatřit světlo internetu, ale stalo se, a tak si můžete přečíst, co pro nás značky Fiat, Lancia a Alfa Romeo chystají v následujících čtyřech letech.
V příštím roce se dočkáme nového Fiatu Bravo a Linea, uvidíme nové Grande Punto a Grande Punto Abarth, a na svět se podívá i faceliftovaná Fiat Croma. Značka Lancia představí Ypsilon Momo Sport a Phedru, Alfa Romeo přiveze do autosalonů novou 159 Crosswagon a miláčka pařížského autosalonu, 8C Competizione. Z dodávek na nás čeká nové Scudo od Fiatu.
Rok 2008 bude ve znamení Fiatu 500 Abarth, objeví se nová Panda, Punto i Grande Punto, přijede faceliftovaná Multipla (třeba už nebude vypadat ani trochu jako přejetá žába..) a Fiat Idea. Lancia plánuje představit Deltu HPE a model Musa. Trh dodávek hodlá Fiat překvapit Ducatem 4x4 a malým pickupem.
Za dva roky, tj. v roce 2009 by se měly objevit tyto nové modely od Fiatu: Doblo Panorama, Fiat 500 ve verzi kabriolet a nové Sedici. Lancia začne prodávat nový Ypsilon, a Alfa Romeo vtrhne na trh s novou 169. Uvidíme i 159 Sedan a Sportwagon, novou Breru a nový Spider.
V roce 2010 přijde na řadu faceliftovaná Panda, Bravo kombík a nové verze 500, Brava, Liney a Cromy.
Budoucnost ukáže, nakolik se plány FIATu podaří splnit.. a také jestli objevený dokument není falešná zpráva.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.