8. a 9. listopadu se sešli finanční analytici a investoři skupiny FIAT a dali dohromady plán výroby auto do roku 2010.
Ze schůzky unikl dokument, který pravděpodobně neměl spatřit světlo internetu, ale stalo se, a tak si můžete přečíst, co pro nás značky Fiat, Lancia a Alfa Romeo chystají v následujících čtyřech letech.
V příštím roce se dočkáme nového Fiatu Bravo a Linea, uvidíme nové Grande Punto a Grande Punto Abarth, a na svět se podívá i faceliftovaná Fiat Croma. Značka Lancia představí Ypsilon Momo Sport a Phedru, Alfa Romeo přiveze do autosalonů novou 159 Crosswagon a miláčka pařížského autosalonu, 8C Competizione. Z dodávek na nás čeká nové Scudo od Fiatu.
Rok 2008 bude ve znamení Fiatu 500 Abarth, objeví se nová Panda, Punto i Grande Punto, přijede faceliftovaná Multipla (třeba už nebude vypadat ani trochu jako přejetá žába..) a Fiat Idea. Lancia plánuje představit Deltu HPE a model Musa. Trh dodávek hodlá Fiat překvapit Ducatem 4x4 a malým pickupem.
Za dva roky, tj. v roce 2009 by se měly objevit tyto nové modely od Fiatu: Doblo Panorama, Fiat 500 ve verzi kabriolet a nové Sedici. Lancia začne prodávat nový Ypsilon, a Alfa Romeo vtrhne na trh s novou 169. Uvidíme i 159 Sedan a Sportwagon, novou Breru a nový Spider.
V roce 2010 přijde na řadu faceliftovaná Panda, Bravo kombík a nové verze 500, Brava, Liney a Cromy.
Budoucnost ukáže, nakolik se plány FIATu podaří splnit.. a také jestli objevený dokument není falešná zpráva.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.