Nejvíce vyjímečným automobilem za uplynulých 12 měsíců je Ford S-MAX. Alespoň tak rozhodla porota soutěže "Car of the year 2007".
Auto roku je prestižní mezinárodní ocenění a pro letošek ho porota složená z 58 automobilových novinářů z 22 evropských zemí přiřkla novince na poli MPV - Fordu S-MAX. Letošní souboj automobilových novinek byl obzvláště těsný, druhý Opel Corsa zaostal za S-MAXem o pouhé 2 body. Žhavé želízko v ohni měla také domácí Škodovka, její Roomster skončil na 4. místě.
Konečné pořadí:
1. Ford S-MAX
235 bodů
2. Opel Corsa233 bodů
3. Citroën C4 Picasso222 bodů
4. Škoda Roomster189 bodů
5. Honda Civic148 bodů
6. Peugeot 207144 bodů
7. Volvo C30141 bodů
8. Fiat Grande Punto138 bodů
Letošní vítězsví je pro Ford již pátým, před S-MAXem vyhráli tuto anketu v roce 1999 Ford Focus, v roce 1993 vyhrála první generace Mondea, ročník 1985 ovládlo Scorpio a v roce 1981 zvítězil Escort.
Foto: Ford Motor Company
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.