Nejvíce vyjímečným automobilem za uplynulých 12 měsíců je Ford S-MAX. Alespoň tak rozhodla porota soutěže "Car of the year 2007".
Auto roku je prestižní mezinárodní ocenění a pro letošek ho porota složená z 58 automobilových novinářů z 22 evropských zemí přiřkla novince na poli MPV - Fordu S-MAX. Letošní souboj automobilových novinek byl obzvláště těsný, druhý Opel Corsa zaostal za S-MAXem o pouhé 2 body. Žhavé želízko v ohni měla také domácí Škodovka, její Roomster skončil na 4. místě.
Konečné pořadí:
1. Ford S-MAX
235 bodů
2. Opel Corsa233 bodů
3. Citroën C4 Picasso222 bodů
4. Škoda Roomster189 bodů
5. Honda Civic148 bodů
6. Peugeot 207144 bodů
7. Volvo C30141 bodů
8. Fiat Grande Punto138 bodů
Letošní vítězsví je pro Ford již pátým, před S-MAXem vyhráli tuto anketu v roce 1999 Ford Focus, v roce 1993 vyhrála první generace Mondea, ročník 1985 ovládlo Scorpio a v roce 1981 zvítězil Escort.
Foto: Ford Motor Company
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?