Nový Smart fortwo bezezbytku naplňuje vše, co mohou čekat majitelé jeho předchůdce, ale přidává k tomu nové vlastnosti, schopnosti a výbavu. Je komfortnější, agilnější, bezpečnější a ekologičtější.
Design byl dále uhlazen a dává novému Smart fortwo jiný, robustnější výraz. A přitom si stále zachovává svůj jedinečný charakter. Smart fortwo poznáte na první pohled díky jeho jedinečné bezpečnostní kleci karoserie, která je jednou z hlavních bezpečnostních funkcí, a díky plastovým dílům karoserie.
Motory: výkonné, úsporné a čisté
Smart fortwo bude v dubnu 2007 uveden s přepracovanými benzinovými motory. Tříválcový motor má objem 1 litr a dosahuje výkonů 45 kW, 52 kW nebo 62 kW (61 koní, 71 koní nebo 84 koní). Výkon dieselového motoru cdi byl zvýšen o 10 % a poskytuje nyní 33 kW (45 koní). Všechny motory jsou spřaženy s pětistupňovou automatizovanou manuální převodovkou Getrag, která také prošla revizí. Maximální rychlost nyní činí 145 km/h - což je o 10 km/h více, než u předchůdce.
Vně i uvnitř - pořád Smart
Proti první generace se zvětšily rozměry vozu. Délka je větší o 19.5 centimetru a podařilo se tak dosáhnout lepší ochrany chodců při nárazu, lepší ochrany při nárazu zezadu a hlavně zlepšit jízdní kompfort. Zavazadlový prostor má nyní standardní objem 220 litrů, což znamená nárůst objemu o 70 litrů. Při naložení nákladu až po střechu činí pak objem 340 litrů (o 80 litrů více, než u první generace). Nový Smart fortwo má dvoudílné víko zavazadlového prostoru. Jeho spodní část lze sklopit a použít jako pomůcku usnadňující nakládání a vykládání. Jak exteriér, tak interiér zůstávají stále smart. Tato typická charakteristika zahrnuje čalounění dveří a přístrojové desky, bezpečnostní sedačky s integrovanými pásy nebo třeba zámek zapalování za řadicí pákou. Změnil se tvar přístrojové desky, která je před spolujezdcem nyní rovná. To je částečně i díky nárokům při crashtestech. Přesto (nebo možná právě proto) nabízí nový Smart fortwo pocit velké prostornosti.
Vysoká úrpveň bezpečnosti
Pasivní bezpečnost byla také zlepšena. Z výsledků interních crashtestůplyne, že by nový Smart fortwo měl v testech EuroNCAP dosáhnout výsledku čtyř hvězdiček. Navíc, protože nový Smart fortwo bude od roku 2008 prodáván také v USA, splňuje i náročné americké předpisy pro nárazové zkoušky. S ohledem na požadavky na bezpečnost chodů byly provedeny konstrukční úoravy přední části vozu. A navíc je možno vybavit vůz bočními airbagy chránícími hlavu a hrudník.
Výjimečně nízká spotřeba
Vynikající ekonomie Smartu fortwo prošla další optimalizací. Ačkoliv se zvýšil výkon motoru, benzinové verze mají spotřebu nižší než 5 litrů na 100 km. Na konci roku 2007 by měl být představen Smart fortwo se startovacím generátorem. Tento model bude mít pod kapotou benzinový motor o výkonu 52 kW a v městském provozu by díky možnosti automatického vypínání chodu motoru při stání a opětovného nastartování po stisknutí pedály plynu měl dosáhnout dodatečné úspory až 13 procent. Nový Smart fortwo cdi má dokonce ještě nižší spotřebu. Již dieselový motor v předchozí generaci Smartu měl nejnižší spotřebu ve své třídě, a i nový Smart fortwo se řadí mezi "třílitrová auta" (což znamená za standardních podmínek spotřebu nižší než 3.5 l/100 km). Emise oxidu uhličitého pak činí pouhých 90 g/km. Nový Smart fortwo je navíc připraven na použití alternativního pohonu. Je navržen tak, aby umožnil rychlou implementaci pohonu na zemní plyn nebo elektromotorem.
Kabriolet smart fortwo s elektrickou skládací střechou
Dalším důkazem zlepšeného komfortu je elektrická skládací střecha pro model smart fortwo cabrio. Navíc lze střechu složit nebo rozložit i za jízdy, není nutno tuto operaci provádět u stojícího vozidla. A navíc, zadní okno skládací střechy je skleněné a vyhřívané.
Výbavy pure, pulse a passion, verze BRABUS
Výbavy se budou nadále jmenovat pure, pulse a passion. Základem je pure s klasickou plastovou střechou. Verze pulse a passion jsou vybaveny odolnou průhlednou panoramatickou střechou vyrobenou z polykarbonátu. Příznivci verze BRABUS se také mají nač těšit - představení této špičkové verze je plánováno na podzim 2007.
Rozsáhlá standardní výbava a prvky volitelné výbavy
Nejdůležitějšími prvky standardní výbavy jsou bezpečnostní kabina, přední airbagy, bezpečnostní pásy s předpínači a omežovači tahu a bezpečnostní sedačky s integrovanými pásy. Dále standardní výbava zahrnuje ESP, ABS a brzdového asistenta EBA. Dalšími položkami na seznamu standardní výbavy jsou: projektorové světlomety s žárovkami H7, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, bederní opěrky řidiče i spolujezdce, ukazatel vnější teploty nebo komfortní stěrače s nastavitelným intervalem stírání. Mezi příplatkovou výbavou najdeme boční airbagy, chránící hlavu a hrudník. klimatizaci (pro výbavu passion standardně), elektrické stahování oken, vyhřívaná sedadla, litá kola (pro výbavy pulse a passion standardně), kožené sedačky, systém Isofix, kvalitní audio systém s CD changerem na 6 CD a sound systém se subwooferem a vstupem pro MP3 přehrávač. Navíc je možno objednat přenosný navigační systém, který je integrován přímo ve voze. Hlasové pokyny pak jsou zprostředkovány palubními reproduktory. Dalšími prvky výbavy jsou světelný a dešťový senzor nebo elektricky vyhřívaná a nastavitelná vnější zpětná zrcátka.
Foto: Smart
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?