Devadesát let po zahájení výroby automobiů spouští Mitsubishi uvedením své první globální platformy svůj nejambicióznější projekt všech dob aneb Lancer Sport sedan se představí v lednu 2007.
Projekt známý pod označením “Project Global” byl úspěšně představen již u druhé generace vozu Outlander a nyní se objeví na North American International Auto Show 2007 v Detroitu (13.-21.1.2007) ve své nejvyšší variantě jako zcela nový 4-dveřový Lancer sport sedan.
Dynamický
Lancer sport sedan vytvořený v designérských studiích Mitsubishi Motors v Evropě a Japonsku sdílí úžasnou designovou “řeč těla” deklarovanou v roce 2005 v podobě výstavních vozů Mitsubishi Concept-X a Concept-Sportback. Jeho nízký postoj, proporce dlouhé kapoty vůči krátké zadní části vozu, široký rozchod kol, výrazná maska ve tvaru “žraločí tlamy” a hluboce posazené charakteristické “oči”, to vše přináší nový význam do konceptu sportovních sedanů. Vše v souladu s designovou filozofií Mitsubishi „japonská moderna“ a jedinečným postavením Mitsubishi v motorsportu za posledních 45 let.
Lancer sport sedan bude na světové trhy uváděn postupně od jara 2007 (Severní Amerika). Vůz Lancer sport sedan bude součástí rodiny vozů s dynamickými kvalitami, které jsou totožné napříč celou modelovou řadou: od základních modelů (pro Evropu motor 1,5 l 110 k) až po nejryzejší nový Lancer Evolution, včetně dieselové pohonné jednotky (pro Evropu) či vysoce výkonného benzinového motoru 2,0 l s Turbem a dalších variant.
Globální
Investice několika milionů dolarů do projektu “Project Global” podpoří uvedení řady nových vozů Mitsubishi v průběhu několika nadcházejících let. Celý projekt byl od počátku soustředěn na potřeby světových trhů, takže např. skýtá možnost flexibility použití platformy pro různé modely tak, aby byly uspokojeny požadavky jednotlivých regionů, naplněny předpisy a standardy daných trhů a celkově nově vznikající poptávky zákazníků na odlišných trzích přes Japonsko, Severní Ameriku, Rusko, region Asie-Pacifik, až po Evropu.
Dalším důkazem vysoké adaptability je skutečnost, že i modely obchodních partnerů DaimlerChrysler A.G. (s nímž byl projekt vyvinut) a P.S.A. Peugeot Citroën jsou (budou) také postaveny na této globální platformě. “Project Global” navíc umožní uvést do života rodinu motorů “World Engine”, vytvořených spolu s DaimlerChrysler a Hyundai Motor Company, motorů, které byly pro potřeby vozů Mitsubishi upraveny dle jednotlivých trhů a modelů.
Zdroj: Mitsubishi Motors
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?