Devadesát let po zahájení výroby automobiů spouští Mitsubishi uvedením své první globální platformy svůj nejambicióznější projekt všech dob aneb Lancer Sport sedan se představí v lednu 2007.
Projekt známý pod označením “Project Global” byl úspěšně představen již u druhé generace vozu Outlander a nyní se objeví na North American International Auto Show 2007 v Detroitu (13.-21.1.2007) ve své nejvyšší variantě jako zcela nový 4-dveřový Lancer sport sedan.
Dynamický
Lancer sport sedan vytvořený v designérských studiích Mitsubishi Motors v Evropě a Japonsku sdílí úžasnou designovou “řeč těla” deklarovanou v roce 2005 v podobě výstavních vozů Mitsubishi Concept-X a Concept-Sportback. Jeho nízký postoj, proporce dlouhé kapoty vůči krátké zadní části vozu, široký rozchod kol, výrazná maska ve tvaru “žraločí tlamy” a hluboce posazené charakteristické “oči”, to vše přináší nový význam do konceptu sportovních sedanů. Vše v souladu s designovou filozofií Mitsubishi „japonská moderna“ a jedinečným postavením Mitsubishi v motorsportu za posledních 45 let.
Lancer sport sedan bude na světové trhy uváděn postupně od jara 2007 (Severní Amerika). Vůz Lancer sport sedan bude součástí rodiny vozů s dynamickými kvalitami, které jsou totožné napříč celou modelovou řadou: od základních modelů (pro Evropu motor 1,5 l 110 k) až po nejryzejší nový Lancer Evolution, včetně dieselové pohonné jednotky (pro Evropu) či vysoce výkonného benzinového motoru 2,0 l s Turbem a dalších variant.
Globální
Investice několika milionů dolarů do projektu “Project Global” podpoří uvedení řady nových vozů Mitsubishi v průběhu několika nadcházejících let. Celý projekt byl od počátku soustředěn na potřeby světových trhů, takže např. skýtá možnost flexibility použití platformy pro různé modely tak, aby byly uspokojeny požadavky jednotlivých regionů, naplněny předpisy a standardy daných trhů a celkově nově vznikající poptávky zákazníků na odlišných trzích přes Japonsko, Severní Ameriku, Rusko, region Asie-Pacifik, až po Evropu.
Dalším důkazem vysoké adaptability je skutečnost, že i modely obchodních partnerů DaimlerChrysler A.G. (s nímž byl projekt vyvinut) a P.S.A. Peugeot Citroën jsou (budou) také postaveny na této globální platformě. “Project Global” navíc umožní uvést do života rodinu motorů “World Engine”, vytvořených spolu s DaimlerChrysler a Hyundai Motor Company, motorů, které byly pro potřeby vozů Mitsubishi upraveny dle jednotlivých trhů a modelů.
Zdroj: Mitsubishi Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.