Mazda CX-7 se představila na Autoshow SEMA 2006 Liniemi sportovního vozu i SUV se honosí nově představený, silnější a agresivnější model Mazda CX-7 Adrenaline.
Tento model byl navržen a vyroben společností Mazda Design North America v Irvine v Kalifornii. Model Adrenaline je vskutku výkonný sportovní crossover, navržený tak, aby vyjadřoval společné vlastnosti všech vozů Mazda, které nejlépe popisuje slogan 'Emoce pohybu'.
Model Adrenaline samozřejmě vychází ze standardního modelu Mazda CX-7, ale je plně funkčním prototypem, který splňuje závazek Mazdy dodávbat vozy s patřičným výkonem. Aby dodali nejnovějšímu SUV crossoveru Mazdy vlastnosti sportovního vozu, vyměnili inženýři Mazdy standardní šestistupňovou automatickou převodovku CX-7 za šestistupňový manuál, a protože CX-7 používá stejné pohonné jednotky jako Mazda 6, jde samozřejmě o stejnou převodovku, jaká je použita v tomto modelu. Model Adrenaline je vyladěn na výkon více než 300 koní. Motor prošel úpravami a obsahuje upravené sání, výfukové svody a výkonnější turbodmychadlo. Další výkonová vylepšení zahrnují oddělený chladič oleje a jinak umístěný mezichladič stlačeného vzduchu, který je nyní umístěn na opačné straně nežli chladič oleje za přední maskou.
Širší a nižší podvozek a masivnější čelní maska dávají modelu Adrenaline s pohonem všech kol agresivní a robustní sportovní vzhled. Změny zahrnují změněný styling přední a zadní části karoserie, tedy přední spoiler a nárazní, upravený zadní spoiler a změněný design zadního skla. Nové blatníky a dveře rozšiřují model Adrenaline o takřka 8cm. Pod rozšířenými blatníky najdeme 22" kola EXE s pneumatikami Yokohama 285/35 R22, která působí agresivním dojmem a zlepšují stabilitu a řiditelnost vozu.
Úpravy zasáhly i interiér a zahrnují kůží potaženou přístrojovou desku, do středové konzoly integrovaný iPOD a sportovní, laserem tvarované přední a zadní sedačky. Dále je integrován držák kol a střechou probíhá od předku vozu až k víku kufru prosklený panel, který dále zdůrazňuje prostornost vozu. Do střešního výklopného panelu je integrován DVD systém od firmy Visteon.
Inspirováni žlutým dresem, který nosí cyklista na prvním místě aktuálního pořadí se návrháři Mazdy rozhodli pro stínované žluté provedení vozu, které působí dojmem vozu rozrážejícího atmosféru. Barva je jasná, sportovní a sexy.
Foto: www.conceptcarz.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?