Volvo bude expandovat se svými vozy poháněnými směsí benzínu a bioethanolu na další evropské trhy. To vše již letošní podzim a s novinkou C30.
Podle průzkumů zájem o vozy poháněné etanolem stále roste. Proto bude Volvo rozšiřovat své trhy, na kterých bude tyto vozy nabízet. Mimo domácího Švédska budou tyto vozy nově nabízeny také v Británii, Irsku, Francii, Španělsku, Nizozemí, Belgii, Švýcarsku a Norsku. V Česku je zatím "ticho po pěšině". Osobně se Volvu ani nedivím, náš mini trh určitě není tak rentabilní jako výše vyjmenované země a přístup "vládnoucí vrstvy" k otázkám ekologie je více než tragický. Například Francie ohlásila, že v roce 2007 vybuduje 500 čerpacích stanic na E85 (směs 85% etanolu a 15% benzínu) přičemž palivo do nich bude pocházet od místních zemědělců. V Evropě se zatím nachází 23 továren na výrobu etanolu, v roce 2008 by se jejich počet měl zvýšit na 60.
V současné době Volvo nabízí tři modely FlexiFuel (možnost jezdit na směs etanolu a benzínu): novinku C30, S40 a V50, které jsou poháněny čtyřválcem o výkonu 92 kW (125 koní). Pro etanol i benzín je k dispozici pouze jedna společná nádrž o objemu 55 litrů. Palivová hadice, ventily, těsnění - všechno je upravené tak, aby odolalo etanolu, který je více agresivní než benzín. Vstřikovací elementy jsou větší - kvůli nižšímu energentickému obsahu etanolu je potřeba vstřikovat více paliva. Systém řízení motoru kontroluje jaké palivo je v nádrži a tomu přizpůsobuje vstřikovaní i zapalování směsi. Volvo předpokládá, že příští rok prodá 7 000 FlexiFuel vozů, nejvyšší odbyt se očekává ve Švédsku.
Etanol je obnovitelné palivo budoucnosti. Teoreticky se může vyrábět z jakéhokoliv zdroje biomasy - obilí, cukrové řepy nebo celulózy. Emise CO2 a skleníkových plynů jsou proti srovnatelnému benzínovému motoru až o 80% nižší.
Technická specifikace:
Motorzážehový čtyřválec 1,8F (benzín/E85)Převodovkamanuální pětistupňováVýkon92 kW (125 koní)Točivý moment165 Nm při 4 000 ot/minZrychlení 0 - 100 km/hod [s]10,8 (C30), 10,9 (S40), 11,0 (V50)Max. rychlost200 km/hodSpotřeba paliva [l/100 km]7,3 (C30), 7,4 (S40,V50)
Foto: Volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.