Technologie FlexiFuel i v novém Volvu C30

Michal Otruba, 9. listopadu 2006, 09:04 Google+

Volvo bude expandovat se svými vozy poháněnými směsí benzínu a bioethanolu na další evropské trhy. To vše již letošní podzim a s novinkou C30.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C30

C30 | foto: Volvo

Sdílejte článek

Podle průzkumů zájem o vozy poháněné etanolem stále roste. Proto bude Volvo rozšiřovat své trhy, na kterých bude tyto vozy nabízet. Mimo domácího Švédska budou tyto vozy nově nabízeny také v Británii, Irsku, Francii, Španělsku, Nizozemí, Belgii, Švýcarsku a Norsku. V Česku je zatím "ticho po pěšině". Osobně se Volvu ani nedivím, náš mini trh určitě není tak rentabilní jako výše vyjmenované země a přístup "vládnoucí vrstvy" k otázkám ekologie je více než tragický. Například Francie ohlásila, že v roce 2007 vybuduje 500 čerpacích stanic na E85 (směs 85% etanolu a 15% benzínu) přičemž palivo do nich bude pocházet od místních zemědělců. V Evropě se zatím nachází 23 továren na výrobu etanolu, v roce 2008 by se jejich počet měl zvýšit na 60.

V současné době Volvo nabízí tři modely FlexiFuel (možnost jezdit na směs etanolu a benzínu): novinku C30, S40 a V50, které jsou poháněny čtyřválcem o výkonu 92 kW (125 koní). Pro etanol i benzín je k dispozici pouze jedna společná nádrž o objemu 55 litrů. Palivová hadice, ventily, těsnění - všechno je upravené tak, aby odolalo etanolu, který je více agresivní než benzín. Vstřikovací elementy jsou větší - kvůli nižšímu energentickému obsahu etanolu je potřeba vstřikovat více paliva. Systém řízení motoru kontroluje jaké palivo je v nádrži a tomu přizpůsobuje vstřikovaní i zapalování směsi. Volvo předpokládá, že příští rok prodá 7 000 FlexiFuel vozů, nejvyšší odbyt se očekává ve Švédsku.

Etanol je obnovitelné palivo budoucnosti. Teoreticky se může vyrábět z jakéhokoliv zdroje biomasy - obilí, cukrové řepy nebo celulózy. Emise CO2 a skleníkových plynů jsou proti srovnatelnému benzínovému motoru až o 80% nižší.

Technická specifikace:

Motorzážehový čtyřválec 1,8F (benzín/E85)
Převodovkamanuální pětistupňová
Výkon92 kW (125 koní)
Točivý moment165 Nm při 4 000 ot/min
Zrychlení 0 - 100 km/hod [s]10,8 (C30), 10,9 (S40), 11,0 (V50)
Max. rychlost200 km/hod
Spotřeba paliva [l/100 km]7,3 (C30), 7,4 (S40,V50)

Foto: Volvo

Vytisknout

Diskuze: Technologie FlexiFuel i v novém Volvu C30

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Leon FR

Seat Leon FR nově i s DSG

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud