Technologie FlexiFuel i v novém Volvu C30

Michal Otruba, 9. listopadu 2006, 09:04 Google+

Volvo bude expandovat se svými vozy poháněnými směsí benzínu a bioethanolu na další evropské trhy. To vše již letošní podzim a s novinkou C30.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C30

C30 | foto: Volvo

Sdílejte článek

Podle průzkumů zájem o vozy poháněné etanolem stále roste. Proto bude Volvo rozšiřovat své trhy, na kterých bude tyto vozy nabízet. Mimo domácího Švédska budou tyto vozy nově nabízeny také v Británii, Irsku, Francii, Španělsku, Nizozemí, Belgii, Švýcarsku a Norsku. V Česku je zatím "ticho po pěšině". Osobně se Volvu ani nedivím, náš mini trh určitě není tak rentabilní jako výše vyjmenované země a přístup "vládnoucí vrstvy" k otázkám ekologie je více než tragický. Například Francie ohlásila, že v roce 2007 vybuduje 500 čerpacích stanic na E85 (směs 85% etanolu a 15% benzínu) přičemž palivo do nich bude pocházet od místních zemědělců. V Evropě se zatím nachází 23 továren na výrobu etanolu, v roce 2008 by se jejich počet měl zvýšit na 60.

V současné době Volvo nabízí tři modely FlexiFuel (možnost jezdit na směs etanolu a benzínu): novinku C30, S40 a V50, které jsou poháněny čtyřválcem o výkonu 92 kW (125 koní). Pro etanol i benzín je k dispozici pouze jedna společná nádrž o objemu 55 litrů. Palivová hadice, ventily, těsnění - všechno je upravené tak, aby odolalo etanolu, který je více agresivní než benzín. Vstřikovací elementy jsou větší - kvůli nižšímu energentickému obsahu etanolu je potřeba vstřikovat více paliva. Systém řízení motoru kontroluje jaké palivo je v nádrži a tomu přizpůsobuje vstřikovaní i zapalování směsi. Volvo předpokládá, že příští rok prodá 7 000 FlexiFuel vozů, nejvyšší odbyt se očekává ve Švédsku.

Etanol je obnovitelné palivo budoucnosti. Teoreticky se může vyrábět z jakéhokoliv zdroje biomasy - obilí, cukrové řepy nebo celulózy. Emise CO2 a skleníkových plynů jsou proti srovnatelnému benzínovému motoru až o 80% nižší.

Technická specifikace:

Motorzážehový čtyřválec 1,8F (benzín/E85)
Převodovkamanuální pětistupňová
Výkon92 kW (125 koní)
Točivý moment165 Nm při 4 000 ot/min
Zrychlení 0 - 100 km/hod [s]10,8 (C30), 10,9 (S40), 11,0 (V50)
Max. rychlost200 km/hod
Spotřeba paliva [l/100 km]7,3 (C30), 7,4 (S40,V50)

Foto: Volvo

Vytisknout

Diskuze: Technologie FlexiFuel i v novém Volvu C30

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Leon FR

Seat Leon FR nově i s DSG

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud