Chloubou automobilky Bmw je v posledních letech jedna z nejvyspělejších automatických převodovek SMG, přesto se najde několik skalních příznivců, kteří na manuální řazení nedají dopustit.
A to platí i u modelu Bmw M5, častou výtkou zákazníků je právě nemožnost objednávky vozu s klasickým ručním řazením. Vypadá to, že vedení Bmw je tím pěkně zmateno, předchozí řadě M5 byl manuál kritizován za příliš časté řazení s takto vysokým výkonem. I přes nesporné výhody sedmi stupňové převodovky SMG začne automobilka od nového roku prodávat modely M5 i s manuálním řazením, ovšem jen pro americký trh.
Zda to je krok správným směrem uvidí teprve čas, pravdou však je, že po manuálu prahnou spíše evropští řidiči, zatímco na americké půdě je to automatické řazení. Výhodou by se měla stát nižší pořizovací cena oproti technologicky složité a velmi nákladné automatické převodovce SMG.
zdroj: Bmw
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?