Chloubou automobilky Bmw je v posledních letech jedna z nejvyspělejších automatických převodovek SMG, přesto se najde několik skalních příznivců, kteří na manuální řazení nedají dopustit.
A to platí i u modelu Bmw M5, častou výtkou zákazníků je právě nemožnost objednávky vozu s klasickým ručním řazením. Vypadá to, že vedení Bmw je tím pěkně zmateno, předchozí řadě M5 byl manuál kritizován za příliš časté řazení s takto vysokým výkonem. I přes nesporné výhody sedmi stupňové převodovky SMG začne automobilka od nového roku prodávat modely M5 i s manuálním řazením, ovšem jen pro americký trh.
Zda to je krok správným směrem uvidí teprve čas, pravdou však je, že po manuálu prahnou spíše evropští řidiči, zatímco na americké půdě je to automatické řazení. Výhodou by se měla stát nižší pořizovací cena oproti technologicky složité a velmi nákladné automatické převodovce SMG.
zdroj: Bmw
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?