Chloubou automobilky Bmw je v posledních letech jedna z nejvyspělejších automatických převodovek SMG, přesto se najde několik skalních příznivců, kteří na manuální řazení nedají dopustit.
A to platí i u modelu Bmw M5, častou výtkou zákazníků je právě nemožnost objednávky vozu s klasickým ručním řazením. Vypadá to, že vedení Bmw je tím pěkně zmateno, předchozí řadě M5 byl manuál kritizován za příliš časté řazení s takto vysokým výkonem. I přes nesporné výhody sedmi stupňové převodovky SMG začne automobilka od nového roku prodávat modely M5 i s manuálním řazením, ovšem jen pro americký trh.
Zda to je krok správným směrem uvidí teprve čas, pravdou však je, že po manuálu prahnou spíše evropští řidiči, zatímco na americké půdě je to automatické řazení. Výhodou by se měla stát nižší pořizovací cena oproti technologicky složité a velmi nákladné automatické převodovce SMG.
zdroj: Bmw
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.