Ford odhalil limitovanou edici Mustangů na počest 40tého výročí Shelby GT500. Limitovaná série vznikla pod vedením Carolla Shelbyho, který jej veřejností představí na Motorshow SEMA.
Bude to Právě 40 let, kdy v roce 1967 vyjel první model Mustangu Shelby. Tentokrát je pro poslední generaci připraven speciální aerodynamický a výkonový balík. Zvenku si všimneme předního spoileru pod nárazník a zpětných zrcátek z karbonu, jiného tvaru přední masky, zadního křídla na víku kufru, jiných koncových světel nebo difuzoru pod zadním nárazníkem. Na počest výročí má GT500 dvojicí bílých pruhů a 20-ti palcová litá kola Razor.
Po otevření dveří zpozorujeme prahové lišty s logem a pořadovým číslem, stejně tomu je na podlahových koberečcích. Uprostřed konzoly přibyly kontrolní budíky z karbonu. Pod kapotou bije stádo 500 koní, s pomocí výfukového systému Borla se dostavilo jak více síly, tak nezaměnitelný zvuk. Pro lepší ovladatelnost je GT500 přibito k zemi stavitelným sportovním podvozkem se zvýšenou tuhostí, tak aby nedocházelo ke kroucení karosérie i při ostré jízdě.
foto: shelbyautos.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?