Ford odhalil limitovanou edici Mustangů na počest 40tého výročí Shelby GT500. Limitovaná série vznikla pod vedením Carolla Shelbyho, který jej veřejností představí na Motorshow SEMA.
Bude to Právě 40 let, kdy v roce 1967 vyjel první model Mustangu Shelby. Tentokrát je pro poslední generaci připraven speciální aerodynamický a výkonový balík. Zvenku si všimneme předního spoileru pod nárazník a zpětných zrcátek z karbonu, jiného tvaru přední masky, zadního křídla na víku kufru, jiných koncových světel nebo difuzoru pod zadním nárazníkem. Na počest výročí má GT500 dvojicí bílých pruhů a 20-ti palcová litá kola Razor.
Po otevření dveří zpozorujeme prahové lišty s logem a pořadovým číslem, stejně tomu je na podlahových koberečcích. Uprostřed konzoly přibyly kontrolní budíky z karbonu. Pod kapotou bije stádo 500 koní, s pomocí výfukového systému Borla se dostavilo jak více síly, tak nezaměnitelný zvuk. Pro lepší ovladatelnost je GT500 přibito k zemi stavitelným sportovním podvozkem se zvýšenou tuhostí, tak aby nedocházelo ke kroucení karosérie i při ostré jízdě.
foto: shelbyautos.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.