Ford odhalil limitovanou edici Mustangů na počest 40tého výročí Shelby GT500. Limitovaná série vznikla pod vedením Carolla Shelbyho, který jej veřejností představí na Motorshow SEMA.
Bude to Právě 40 let, kdy v roce 1967 vyjel první model Mustangu Shelby. Tentokrát je pro poslední generaci připraven speciální aerodynamický a výkonový balík. Zvenku si všimneme předního spoileru pod nárazník a zpětných zrcátek z karbonu, jiného tvaru přední masky, zadního křídla na víku kufru, jiných koncových světel nebo difuzoru pod zadním nárazníkem. Na počest výročí má GT500 dvojicí bílých pruhů a 20-ti palcová litá kola Razor.
Po otevření dveří zpozorujeme prahové lišty s logem a pořadovým číslem, stejně tomu je na podlahových koberečcích. Uprostřed konzoly přibyly kontrolní budíky z karbonu. Pod kapotou bije stádo 500 koní, s pomocí výfukového systému Borla se dostavilo jak více síly, tak nezaměnitelný zvuk. Pro lepší ovladatelnost je GT500 přibito k zemi stavitelným sportovním podvozkem se zvýšenou tuhostí, tak aby nedocházelo ke kroucení karosérie i při ostré jízdě.
foto: shelbyautos.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?