Ford odhalil limitovanou edici Mustangů na počest 40tého výročí Shelby GT500. Limitovaná série vznikla pod vedením Carolla Shelbyho, který jej veřejností představí na Motorshow SEMA.
Bude to Právě 40 let, kdy v roce 1967 vyjel první model Mustangu Shelby. Tentokrát je pro poslední generaci připraven speciální aerodynamický a výkonový balík. Zvenku si všimneme předního spoileru pod nárazník a zpětných zrcátek z karbonu, jiného tvaru přední masky, zadního křídla na víku kufru, jiných koncových světel nebo difuzoru pod zadním nárazníkem. Na počest výročí má GT500 dvojicí bílých pruhů a 20-ti palcová litá kola Razor.
Po otevření dveří zpozorujeme prahové lišty s logem a pořadovým číslem, stejně tomu je na podlahových koberečcích. Uprostřed konzoly přibyly kontrolní budíky z karbonu. Pod kapotou bije stádo 500 koní, s pomocí výfukového systému Borla se dostavilo jak více síly, tak nezaměnitelný zvuk. Pro lepší ovladatelnost je GT500 přibito k zemi stavitelným sportovním podvozkem se zvýšenou tuhostí, tak aby nedocházelo ke kroucení karosérie i při ostré jízdě.
foto: shelbyautos.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.