Mazda představuje třetí speciální edici modelu Mazda RX-8, čtyřdveřového kupé poháněného Vankelovým motorem.
Model dostal název Mazda RX-8 Nemesis a navazuje na úspěchy svých předchůdců, Mazda RX-8 Evolve a Mazda RX-8 PZ. Nemesis představuje unikátní barvy karoserie a výzdobu interiéru plus exkluzivní doplňkovou výbavu za velmi atraktivní cenu 22,995 liber což je o 330 liber méně, nežli cena standardního modelu RX-8 vybaveného na úroveň verze Nemesis.
Jako základ byla vzata verze Mazdy RX-8 v motorem o výkonu 192 koní, koženým interiérem a pětistupňovou převodovkou. Model Nemesis k této základní verzi přidává několik doplňků jak v interiéru, tak exteriéru. Na výběr jsou dvě exkluzivní barvy (Copper Red Mica a Stormy Blue Mica) a každá Nemesis je vybavena znakem z leštěného hliníku na předním spoileru, leštěnými hliníkovými bočními obrubami vzduchových otvorů před předními blatníky a speciálním vyvedením B sloupků se znakem Nemesis.
Uvnitř najdeme unikátní kožené sedačky, luxusní koberečky se znakem Nemesis a zvláštní kryty prahů s nápisem Mazda RX-8.
Stejně jako standardní 192koňová RX-8 má i Nemesis přední mlhovky, vyhřívané přední sedačky, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, automatickou klimatizaci, prémiový BOSE audio systém s devíti reproduktory a changerem na 6 CD, a černou kůží potažený volant, hlavici řadicí páky a táhlo ruční brzdy. Ve výbavě Mazdy RX-8 je také standardně 6 airbagů.
Rozsáhlý balík výbavy aktivní bezpečnosti RX-8 Nemesis zahrnuje systém kontroly stability DSC, kontroly trakce TCS a diferenciál se zvýšenou svorností LSD.
Mazda RX-8 Nemesis je poháněna dvojitým rotačním Vankelovým motorem o objemu 1.3 litru a výkonu 192 koní. Maximální rychlost Nemesis je 223 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h dosáhne za 7.2 sekundy. Poháněna jsou zadní kola a k dispozici je velkorysý vnitřní prostor (díky rozvoru 2700 mm a dobrému využití obestavěného prostoru), který činí z vozu skutečně nevšední automobil pro plnohodnotnou přepravu čtyř cestujících.
Tato speciální edice je extrémně atraktivní, protože nabízí unikátní styling za vynikající cenu. Zákaznická výhoda spočívá ve vylepšeních v interiéru, barvě Mica bez příplatku, a další výbavě zdarma. Každý kupec Nemesis také získává čestnou vstupenku na jednodenní program Prodrive, který kupce učí, jak z jejich nově zakoupeného vozu získat maximální požitek při jízdě a přitom řídit bezpečně a zodpovědně.
Stejně jako dává vysoký výkon a špičkovou hodnotu, přináší Mazda RX-8 Nemesis zákazníkům také dotek exkluzivity. Do prodeje totiž ve Velké Británii přijde pouze 350 vozů této speciální edice (200 v barvě Copper Red a 150 v barvě Stormy Blue).Foto: Mazda
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.