Mazda představuje třetí speciální edici modelu Mazda RX-8, čtyřdveřového kupé poháněného Vankelovým motorem.
Model dostal název Mazda RX-8 Nemesis a navazuje na úspěchy svých předchůdců, Mazda RX-8 Evolve a Mazda RX-8 PZ. Nemesis představuje unikátní barvy karoserie a výzdobu interiéru plus exkluzivní doplňkovou výbavu za velmi atraktivní cenu 22,995 liber což je o 330 liber méně, nežli cena standardního modelu RX-8 vybaveného na úroveň verze Nemesis.
Jako základ byla vzata verze Mazdy RX-8 v motorem o výkonu 192 koní, koženým interiérem a pětistupňovou převodovkou. Model Nemesis k této základní verzi přidává několik doplňků jak v interiéru, tak exteriéru. Na výběr jsou dvě exkluzivní barvy (Copper Red Mica a Stormy Blue Mica) a každá Nemesis je vybavena znakem z leštěného hliníku na předním spoileru, leštěnými hliníkovými bočními obrubami vzduchových otvorů před předními blatníky a speciálním vyvedením B sloupků se znakem Nemesis.
Uvnitř najdeme unikátní kožené sedačky, luxusní koberečky se znakem Nemesis a zvláštní kryty prahů s nápisem Mazda RX-8.
Stejně jako standardní 192koňová RX-8 má i Nemesis přední mlhovky, vyhřívané přední sedačky, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, automatickou klimatizaci, prémiový BOSE audio systém s devíti reproduktory a changerem na 6 CD, a černou kůží potažený volant, hlavici řadicí páky a táhlo ruční brzdy. Ve výbavě Mazdy RX-8 je také standardně 6 airbagů.
Rozsáhlý balík výbavy aktivní bezpečnosti RX-8 Nemesis zahrnuje systém kontroly stability DSC, kontroly trakce TCS a diferenciál se zvýšenou svorností LSD.
Mazda RX-8 Nemesis je poháněna dvojitým rotačním Vankelovým motorem o objemu 1.3 litru a výkonu 192 koní. Maximální rychlost Nemesis je 223 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h dosáhne za 7.2 sekundy. Poháněna jsou zadní kola a k dispozici je velkorysý vnitřní prostor (díky rozvoru 2700 mm a dobrému využití obestavěného prostoru), který činí z vozu skutečně nevšední automobil pro plnohodnotnou přepravu čtyř cestujících.
Tato speciální edice je extrémně atraktivní, protože nabízí unikátní styling za vynikající cenu. Zákaznická výhoda spočívá ve vylepšeních v interiéru, barvě Mica bez příplatku, a další výbavě zdarma. Každý kupec Nemesis také získává čestnou vstupenku na jednodenní program Prodrive, který kupce učí, jak z jejich nově zakoupeného vozu získat maximální požitek při jízdě a přitom řídit bezpečně a zodpovědně.
Stejně jako dává vysoký výkon a špičkovou hodnotu, přináší Mazda RX-8 Nemesis zákazníkům také dotek exkluzivity. Do prodeje totiž ve Velké Británii přijde pouze 350 vozů této speciální edice (200 v barvě Copper Red a 150 v barvě Stormy Blue).Foto: Mazda
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?