Brabus Mercedes-Benz CL SV12 S Biturbo

SV12
SV12, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Fiala 27. října 2006 20:17
Sdílej:

BRABUS upravil Mercedes CL kupé. Úpravy motoru zvýšily maximální výkon na 730 koní / 537 kW, ...

k dispozici jsou kola z lehkých slitin o průměru až 21 palců a sportovní a elegantní aerodynamická vylepšení. Na seznamu změn dále najdeme sportovní podvozek, vylepšený brzdový systém a exkluzivní doplňky a úpravy v interiéru. Na úpravy se vztahuje záruka BRABUS Tuning Warranty, která platí po dobu 3 let nebo najetí 100,000 kilometrů.

Nejvýkonnější úpravou BRABUS pro model CL 600 je BRABUS SV12 S s motorem s dvojitým přeplňováním. Ke zvýšení zdvihového objemu motoru ze standardních 5.5 litru na 6.3 litru byl přepracován blok motoru, použita kliková hřídel o delším zdvihu a větší kované písty. Optimalizovány z hlediska turbulencí byly sací i výfukové otvory v hlavách válců a výkon byl podpořen také čtyřmi speciálními vačkovými hřídeli. Specialisté BRABUSu na motory dále motor vybavili většími turbodmychadly, efektivnějším systémem chlazení stlačeného vzduchu a přidali optimalizované výfukové vedení z nerezové oceli s katalyzátory kladoucími nižší odpor průchozím plynům. Přeprogramovaná elektronika zajišťuje perfektní interakci všech nových komponent a přispívá nejen ke zvýšení výkonu, ale plní také přísné emisní limity.

Maximální výkon motoru BRABUS SV12 S Biturbo je 730 koní / 537 kW při 5,100 otáčkách za minutu a točivý moment motoru vrcholí hodnotou 1,320 Nm při 2,100 otáčkách za minutu. Motor instalovaný ve voze však má maximum točivého momentu elektronicky omezeno na 1,100 Nm.

Tyto výjimečné výkony činí z BRABUSu SV12 S kupé nejen jeden z nejvýkonnějších, ale také nejrychlejších vozů třídy GT na světě. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 4.0 sekundy, rychlosti 200 km/h dosáhne za pouhých 11.9 sekundy maximální rychlost je elektronicky omezena na 340 km/h. Síla motoru je přenášena na kola zadní nápravy pomocí modifikované pětistupňové automatické převodovky. Jako volitelné příslušenství nabízí BRABUS zadní diferenciál se zvýšenou svorností, který dále zlepšuje trakční schopnosti vozu. Všechny pohyblivé komponenty BRABUS jsou mazány vysoce výkonnými mazadly ARAL.

Tuning motoru je k dispozici také pro model CL 500. Nabídka začíná tuningovým kitem B8, který zvyšuje výkon motoru na 419 koní / 308 kW a vrcholí možností osadit vůz motorem BRABUS 6.1 litru o výkonu 462 koní / 340 kW  při 6,200 otáčkách disponujícího maximálním točivým momentem 615 Nm při 3,100 otáčkách.

Ke zdůraznění sportovních a elegantních linií nového kupé Mercedes vyvinuli návrháři BRABUSu kit aerodynamických doplňků, vyrobených z kvalitních materiálů.   Přední nárazník BRABUS byl navržen v aerodynamickém tunelu. Jeho sofistikovaný tvar snižuje vztlak, vznikající na přední nápravě. Rozměrný středový otvor optimalizuje chlazení motoru a předních brzd. Integrované mlhovky a světlomety dávají vozu charismatický vzhled a zvyšují aktivní bezpečnost lepším osvětlením silnice.

Nástavce prahů BRABUS byly navrženy tak, aby zlepšily obtékání vzduchu kolem boků vozu. Jako přídavnou funkci pak obsahují také integrovaná světla osvětlující prostor pro nástup do vozu.

Zadní nárazník je navržen tak, aby integroval také čtyřkoncovkový tlumič výfuku z nerezové oceli. Tento sportovní výfukový sytém je k dispozici nezávisle na úpravách motoru. Zadní nárazník také obsahuje tři LED světla zapuštěná v jeho spodní části. Světla se rozsvítí po otevření víka zavazadlového prostoru a usnadňují ve tmě nakládání a vykládání zavazadel. Celkový dojem pak dotváří sofistikovaný aerodynamický zadní spoiler BRABUS.

Dalším důležitým prvkem pro úpravu vzhledu a ovladatelnosti vozu jsou uživatelsky volitelná kola. Nové CL může být vybaveno koly z lehkých slitin BRABUS Monoblock a to v různých šířkách a tvarech. Nabízená kola mají průměr od 18 do 21 palců. Největšími koly v nabídce jsou kola BRABUS Monoblock VI a E v rozměru 9Jx21 pro přední nápravu a 10.5Jx21 pro zadní nápravu. Jako optimální pneumatiky zvolil BRABUS pneu Pirelli a Yokohama v rozměrech 255/30 ZR 21 pro přední disky a 285/30 ZR 21 pro disky zadní.

Speciálně pro tuto kombinaci kol/pneumatik je dostupná BRABUS úprava standardního ABC podvozku snižující jeho světlou výšku o 25 milimetrů.

Pro zachování výjimečné bezpečnosti je vozidlo možné vybavit vylepšeným brzdovým systémem BRABUS. Jeho špičková verze obsahuje na přední nápravě 12pístkové hliníkové třmeny a větrané a vrtané kotouče rozměru 380 x 36 milimetrů. Zadní nápravu brzdí kotouče o rozměru 355 x 28 milimetrů a šestipístkové hliníkové třmeny.

Interiér nového kupé Mercedes lze vybavit množstvím exkluzivních doplňků BRABUS. Seznam doplňků zahrnuje například prahy dveří s logem BRABUS, ergonomické sportovní volanty, celokožený interiér BRABUS vyrobený ze zvláště jemné a odolné kůže BRABUS Mastik a z nejkvalitnější Alcantary. Foto: Brabus

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.