BRABUS upravil Mercedes CL kupé. Úpravy motoru zvýšily maximální výkon na 730 koní / 537 kW, ...
k dispozici jsou kola z lehkých slitin o průměru až 21 palců a sportovní a elegantní aerodynamická vylepšení. Na seznamu změn dále najdeme sportovní podvozek, vylepšený brzdový systém a exkluzivní doplňky a úpravy v interiéru. Na úpravy se vztahuje záruka BRABUS Tuning Warranty, která platí po dobu 3 let nebo najetí 100,000 kilometrů.
Nejvýkonnější úpravou BRABUS pro model CL 600 je BRABUS SV12 S s motorem s dvojitým přeplňováním. Ke zvýšení zdvihového objemu motoru ze standardních 5.5 litru na 6.3 litru byl přepracován blok motoru, použita kliková hřídel o delším zdvihu a větší kované písty. Optimalizovány z hlediska turbulencí byly sací i výfukové otvory v hlavách válců a výkon byl podpořen také čtyřmi speciálními vačkovými hřídeli. Specialisté BRABUSu na motory dále motor vybavili většími turbodmychadly, efektivnějším systémem chlazení stlačeného vzduchu a přidali optimalizované výfukové vedení z nerezové oceli s katalyzátory kladoucími nižší odpor průchozím plynům. Přeprogramovaná elektronika zajišťuje perfektní interakci všech nových komponent a přispívá nejen ke zvýšení výkonu, ale plní také přísné emisní limity.
Maximální výkon motoru BRABUS SV12 S Biturbo je 730 koní / 537 kW při 5,100 otáčkách za minutu a točivý moment motoru vrcholí hodnotou 1,320 Nm při 2,100 otáčkách za minutu. Motor instalovaný ve voze však má maximum točivého momentu elektronicky omezeno na 1,100 Nm.
Tyto výjimečné výkony činí z BRABUSu SV12 S kupé nejen jeden z nejvýkonnějších, ale také nejrychlejších vozů třídy GT na světě. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 4.0 sekundy, rychlosti 200 km/h dosáhne za pouhých 11.9 sekundy maximální rychlost je elektronicky omezena na 340 km/h. Síla motoru je přenášena na kola zadní nápravy pomocí modifikované pětistupňové automatické převodovky. Jako volitelné příslušenství nabízí BRABUS zadní diferenciál se zvýšenou svorností, který dále zlepšuje trakční schopnosti vozu. Všechny pohyblivé komponenty BRABUS jsou mazány vysoce výkonnými mazadly ARAL.
Tuning motoru je k dispozici také pro model CL 500. Nabídka začíná tuningovým kitem B8, který zvyšuje výkon motoru na 419 koní / 308 kW a vrcholí možností osadit vůz motorem BRABUS 6.1 litru o výkonu 462 koní / 340 kW při 6,200 otáčkách disponujícího maximálním točivým momentem 615 Nm při 3,100 otáčkách.
Ke zdůraznění sportovních a elegantních linií nového kupé Mercedes vyvinuli návrháři BRABUSu kit aerodynamických doplňků, vyrobených z kvalitních materiálů. Přední nárazník BRABUS byl navržen v aerodynamickém tunelu. Jeho sofistikovaný tvar snižuje vztlak, vznikající na přední nápravě. Rozměrný středový otvor optimalizuje chlazení motoru a předních brzd. Integrované mlhovky a světlomety dávají vozu charismatický vzhled a zvyšují aktivní bezpečnost lepším osvětlením silnice.
Nástavce prahů BRABUS byly navrženy tak, aby zlepšily obtékání vzduchu kolem boků vozu. Jako přídavnou funkci pak obsahují také integrovaná světla osvětlující prostor pro nástup do vozu.
Zadní nárazník je navržen tak, aby integroval také čtyřkoncovkový tlumič výfuku z nerezové oceli. Tento sportovní výfukový sytém je k dispozici nezávisle na úpravách motoru. Zadní nárazník také obsahuje tři LED světla zapuštěná v jeho spodní části. Světla se rozsvítí po otevření víka zavazadlového prostoru a usnadňují ve tmě nakládání a vykládání zavazadel. Celkový dojem pak dotváří sofistikovaný aerodynamický zadní spoiler BRABUS.
Dalším důležitým prvkem pro úpravu vzhledu a ovladatelnosti vozu jsou uživatelsky volitelná kola. Nové CL může být vybaveno koly z lehkých slitin BRABUS Monoblock a to v různých šířkách a tvarech. Nabízená kola mají průměr od 18 do 21 palců. Největšími koly v nabídce jsou kola BRABUS Monoblock VI a E v rozměru 9Jx21 pro přední nápravu a 10.5Jx21 pro zadní nápravu. Jako optimální pneumatiky zvolil BRABUS pneu Pirelli a Yokohama v rozměrech 255/30 ZR 21 pro přední disky a 285/30 ZR 21 pro disky zadní.
Speciálně pro tuto kombinaci kol/pneumatik je dostupná BRABUS úprava standardního ABC podvozku snižující jeho světlou výšku o 25 milimetrů.
Pro zachování výjimečné bezpečnosti je vozidlo možné vybavit vylepšeným brzdovým systémem BRABUS. Jeho špičková verze obsahuje na přední nápravě 12pístkové hliníkové třmeny a větrané a vrtané kotouče rozměru 380 x 36 milimetrů. Zadní nápravu brzdí kotouče o rozměru 355 x 28 milimetrů a šestipístkové hliníkové třmeny.
Interiér nového kupé Mercedes lze vybavit množstvím exkluzivních doplňků BRABUS. Seznam doplňků zahrnuje například prahy dveří s logem BRABUS, ergonomické sportovní volanty, celokožený interiér BRABUS vyrobený ze zvláště jemné a odolné kůže BRABUS Mastik a z nejkvalitnější Alcantary. Foto: Brabus
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.