BRABUS upravil Mercedes CL kupé. Úpravy motoru zvýšily maximální výkon na 730 koní / 537 kW, ...
k dispozici jsou kola z lehkých slitin o průměru až 21 palců a sportovní a elegantní aerodynamická vylepšení. Na seznamu změn dále najdeme sportovní podvozek, vylepšený brzdový systém a exkluzivní doplňky a úpravy v interiéru. Na úpravy se vztahuje záruka BRABUS Tuning Warranty, která platí po dobu 3 let nebo najetí 100,000 kilometrů.
Nejvýkonnější úpravou BRABUS pro model CL 600 je BRABUS SV12 S s motorem s dvojitým přeplňováním. Ke zvýšení zdvihového objemu motoru ze standardních 5.5 litru na 6.3 litru byl přepracován blok motoru, použita kliková hřídel o delším zdvihu a větší kované písty. Optimalizovány z hlediska turbulencí byly sací i výfukové otvory v hlavách válců a výkon byl podpořen také čtyřmi speciálními vačkovými hřídeli. Specialisté BRABUSu na motory dále motor vybavili většími turbodmychadly, efektivnějším systémem chlazení stlačeného vzduchu a přidali optimalizované výfukové vedení z nerezové oceli s katalyzátory kladoucími nižší odpor průchozím plynům. Přeprogramovaná elektronika zajišťuje perfektní interakci všech nových komponent a přispívá nejen ke zvýšení výkonu, ale plní také přísné emisní limity.
Maximální výkon motoru BRABUS SV12 S Biturbo je 730 koní / 537 kW při 5,100 otáčkách za minutu a točivý moment motoru vrcholí hodnotou 1,320 Nm při 2,100 otáčkách za minutu. Motor instalovaný ve voze však má maximum točivého momentu elektronicky omezeno na 1,100 Nm.
Tyto výjimečné výkony činí z BRABUSu SV12 S kupé nejen jeden z nejvýkonnějších, ale také nejrychlejších vozů třídy GT na světě. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 4.0 sekundy, rychlosti 200 km/h dosáhne za pouhých 11.9 sekundy maximální rychlost je elektronicky omezena na 340 km/h. Síla motoru je přenášena na kola zadní nápravy pomocí modifikované pětistupňové automatické převodovky. Jako volitelné příslušenství nabízí BRABUS zadní diferenciál se zvýšenou svorností, který dále zlepšuje trakční schopnosti vozu. Všechny pohyblivé komponenty BRABUS jsou mazány vysoce výkonnými mazadly ARAL.
Tuning motoru je k dispozici také pro model CL 500. Nabídka začíná tuningovým kitem B8, který zvyšuje výkon motoru na 419 koní / 308 kW a vrcholí možností osadit vůz motorem BRABUS 6.1 litru o výkonu 462 koní / 340 kW při 6,200 otáčkách disponujícího maximálním točivým momentem 615 Nm při 3,100 otáčkách.
Ke zdůraznění sportovních a elegantních linií nového kupé Mercedes vyvinuli návrháři BRABUSu kit aerodynamických doplňků, vyrobených z kvalitních materiálů. Přední nárazník BRABUS byl navržen v aerodynamickém tunelu. Jeho sofistikovaný tvar snižuje vztlak, vznikající na přední nápravě. Rozměrný středový otvor optimalizuje chlazení motoru a předních brzd. Integrované mlhovky a světlomety dávají vozu charismatický vzhled a zvyšují aktivní bezpečnost lepším osvětlením silnice.
Nástavce prahů BRABUS byly navrženy tak, aby zlepšily obtékání vzduchu kolem boků vozu. Jako přídavnou funkci pak obsahují také integrovaná světla osvětlující prostor pro nástup do vozu.
Zadní nárazník je navržen tak, aby integroval také čtyřkoncovkový tlumič výfuku z nerezové oceli. Tento sportovní výfukový sytém je k dispozici nezávisle na úpravách motoru. Zadní nárazník také obsahuje tři LED světla zapuštěná v jeho spodní části. Světla se rozsvítí po otevření víka zavazadlového prostoru a usnadňují ve tmě nakládání a vykládání zavazadel. Celkový dojem pak dotváří sofistikovaný aerodynamický zadní spoiler BRABUS.
Dalším důležitým prvkem pro úpravu vzhledu a ovladatelnosti vozu jsou uživatelsky volitelná kola. Nové CL může být vybaveno koly z lehkých slitin BRABUS Monoblock a to v různých šířkách a tvarech. Nabízená kola mají průměr od 18 do 21 palců. Největšími koly v nabídce jsou kola BRABUS Monoblock VI a E v rozměru 9Jx21 pro přední nápravu a 10.5Jx21 pro zadní nápravu. Jako optimální pneumatiky zvolil BRABUS pneu Pirelli a Yokohama v rozměrech 255/30 ZR 21 pro přední disky a 285/30 ZR 21 pro disky zadní.
Speciálně pro tuto kombinaci kol/pneumatik je dostupná BRABUS úprava standardního ABC podvozku snižující jeho světlou výšku o 25 milimetrů.
Pro zachování výjimečné bezpečnosti je vozidlo možné vybavit vylepšeným brzdovým systémem BRABUS. Jeho špičková verze obsahuje na přední nápravě 12pístkové hliníkové třmeny a větrané a vrtané kotouče rozměru 380 x 36 milimetrů. Zadní nápravu brzdí kotouče o rozměru 355 x 28 milimetrů a šestipístkové hliníkové třmeny.
Interiér nového kupé Mercedes lze vybavit množstvím exkluzivních doplňků BRABUS. Seznam doplňků zahrnuje například prahy dveří s logem BRABUS, ergonomické sportovní volanty, celokožený interiér BRABUS vyrobený ze zvláště jemné a odolné kůže BRABUS Mastik a z nejkvalitnější Alcantary. Foto: Brabus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.