Brabus Mercedes-Benz CL SV12 S Biturbo

SV12
SV12, foto: Archiv AutoRoad.cz
Jan Fiala 27. října 2006 20:17
Sdílej:

BRABUS upravil Mercedes CL kupé. Úpravy motoru zvýšily maximální výkon na 730 koní / 537 kW, ...

k dispozici jsou kola z lehkých slitin o průměru až 21 palců a sportovní a elegantní aerodynamická vylepšení. Na seznamu změn dále najdeme sportovní podvozek, vylepšený brzdový systém a exkluzivní doplňky a úpravy v interiéru. Na úpravy se vztahuje záruka BRABUS Tuning Warranty, která platí po dobu 3 let nebo najetí 100,000 kilometrů.

Nejvýkonnější úpravou BRABUS pro model CL 600 je BRABUS SV12 S s motorem s dvojitým přeplňováním. Ke zvýšení zdvihového objemu motoru ze standardních 5.5 litru na 6.3 litru byl přepracován blok motoru, použita kliková hřídel o delším zdvihu a větší kované písty. Optimalizovány z hlediska turbulencí byly sací i výfukové otvory v hlavách válců a výkon byl podpořen také čtyřmi speciálními vačkovými hřídeli. Specialisté BRABUSu na motory dále motor vybavili většími turbodmychadly, efektivnějším systémem chlazení stlačeného vzduchu a přidali optimalizované výfukové vedení z nerezové oceli s katalyzátory kladoucími nižší odpor průchozím plynům. Přeprogramovaná elektronika zajišťuje perfektní interakci všech nových komponent a přispívá nejen ke zvýšení výkonu, ale plní také přísné emisní limity.

Maximální výkon motoru BRABUS SV12 S Biturbo je 730 koní / 537 kW při 5,100 otáčkách za minutu a točivý moment motoru vrcholí hodnotou 1,320 Nm při 2,100 otáčkách za minutu. Motor instalovaný ve voze však má maximum točivého momentu elektronicky omezeno na 1,100 Nm.

Tyto výjimečné výkony činí z BRABUSu SV12 S kupé nejen jeden z nejvýkonnějších, ale také nejrychlejších vozů třídy GT na světě. Vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 4.0 sekundy, rychlosti 200 km/h dosáhne za pouhých 11.9 sekundy maximální rychlost je elektronicky omezena na 340 km/h. Síla motoru je přenášena na kola zadní nápravy pomocí modifikované pětistupňové automatické převodovky. Jako volitelné příslušenství nabízí BRABUS zadní diferenciál se zvýšenou svorností, který dále zlepšuje trakční schopnosti vozu. Všechny pohyblivé komponenty BRABUS jsou mazány vysoce výkonnými mazadly ARAL.

Tuning motoru je k dispozici také pro model CL 500. Nabídka začíná tuningovým kitem B8, který zvyšuje výkon motoru na 419 koní / 308 kW a vrcholí možností osadit vůz motorem BRABUS 6.1 litru o výkonu 462 koní / 340 kW  při 6,200 otáčkách disponujícího maximálním točivým momentem 615 Nm při 3,100 otáčkách.

Ke zdůraznění sportovních a elegantních linií nového kupé Mercedes vyvinuli návrháři BRABUSu kit aerodynamických doplňků, vyrobených z kvalitních materiálů.   Přední nárazník BRABUS byl navržen v aerodynamickém tunelu. Jeho sofistikovaný tvar snižuje vztlak, vznikající na přední nápravě. Rozměrný středový otvor optimalizuje chlazení motoru a předních brzd. Integrované mlhovky a světlomety dávají vozu charismatický vzhled a zvyšují aktivní bezpečnost lepším osvětlením silnice.

Nástavce prahů BRABUS byly navrženy tak, aby zlepšily obtékání vzduchu kolem boků vozu. Jako přídavnou funkci pak obsahují také integrovaná světla osvětlující prostor pro nástup do vozu.

Zadní nárazník je navržen tak, aby integroval také čtyřkoncovkový tlumič výfuku z nerezové oceli. Tento sportovní výfukový sytém je k dispozici nezávisle na úpravách motoru. Zadní nárazník také obsahuje tři LED světla zapuštěná v jeho spodní části. Světla se rozsvítí po otevření víka zavazadlového prostoru a usnadňují ve tmě nakládání a vykládání zavazadel. Celkový dojem pak dotváří sofistikovaný aerodynamický zadní spoiler BRABUS.

Dalším důležitým prvkem pro úpravu vzhledu a ovladatelnosti vozu jsou uživatelsky volitelná kola. Nové CL může být vybaveno koly z lehkých slitin BRABUS Monoblock a to v různých šířkách a tvarech. Nabízená kola mají průměr od 18 do 21 palců. Největšími koly v nabídce jsou kola BRABUS Monoblock VI a E v rozměru 9Jx21 pro přední nápravu a 10.5Jx21 pro zadní nápravu. Jako optimální pneumatiky zvolil BRABUS pneu Pirelli a Yokohama v rozměrech 255/30 ZR 21 pro přední disky a 285/30 ZR 21 pro disky zadní.

Speciálně pro tuto kombinaci kol/pneumatik je dostupná BRABUS úprava standardního ABC podvozku snižující jeho světlou výšku o 25 milimetrů.

Pro zachování výjimečné bezpečnosti je vozidlo možné vybavit vylepšeným brzdovým systémem BRABUS. Jeho špičková verze obsahuje na přední nápravě 12pístkové hliníkové třmeny a větrané a vrtané kotouče rozměru 380 x 36 milimetrů. Zadní nápravu brzdí kotouče o rozměru 355 x 28 milimetrů a šestipístkové hliníkové třmeny.

Interiér nového kupé Mercedes lze vybavit množstvím exkluzivních doplňků BRABUS. Seznam doplňků zahrnuje například prahy dveří s logem BRABUS, ergonomické sportovní volanty, celokožený interiér BRABUS vyrobený ze zvláště jemné a odolné kůže BRABUS Mastik a z nejkvalitnější Alcantary. Foto: Brabus

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).