Nový Yaris TS je vrcholným modelem veleúspěšné modelové řady Toyota Yaris a nabízí zákazníkům zábavu a sportovní výkony při zachování kvality zpracování i ovladatelnosti.
Yaris TS je navržen tak, aby vyšperkoval modelovou řadu vysokou standardní výbavou, skvělou jízdní charakteristikou na okreskách a sportovním a kultivovaným stylingem. A stejně jako nová generace Toyoty Yaris, ze které vychází, nabízí Yaris TS velký vnitřní prostor, kvalitu zpracování, bezpečnost a komfort n obvyklou pro tuto třídu minivozů.
Srdcem Yarise TS je zcela nový 1.8 litrový motor s dvojitým variabilním časováním ventilů, který podává výkon 132 koní (97 kW) při 6000 otáčkách. Ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou se sametovým chodem zrychluje z 0 na 100 km/h za 9.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 194 km/h.
Yaris TS však není jen o výkonu. Vysoká úroveň standardní výbavy, kultivovaný styling a snížený sportovní pozdvozek zajišťují, že Yaris TS vystupuje z řady a je velmi zábavným vozem.
Nový Yaris TS se stává vlajkovou lodí modelové řady Yaris a je cílen na evropské zákazníky segmentu sportovních hatchbacků. Hodlá navázat na úspěch nové generace Toyoty Yaris, která se již od svého letošního uvedení na trh stihla stát velmi populárním modelem na evropském trhu.
V řeči čísel to znamená, že bylo od uvedení v červenci tohoto roku prodáno již takřka 153,000 Yarisů, což činí meziroční nárůst 10,000 vozů v porovnání se srovnatelným obdobím loňského roku. Letošním cílem Toyoty je prodat v Evropě 258,000 vozů Toyota Yaris.
Nový Yaris TS bude k dispozici jak ve třídveřovém, tak pětidveřovém provedení
Typickými zákazníky by měli být úspěšní spodobní lidé nebo mladé páry, které zaujmou styl a výkony Yarise TS a pověst Toyoty jako jednoho z nejkvalitnějších a nejspolehlivějších výrobců vozů na světě.
Na rozdíl od konkurenčních vozů by Yaris TS měl být atraktivní jak pro muže, tak pro ženy a také pro zralé, avšak zanícené řidiče.
Nový Yaris TS se v Evropě začne prodávat počátkem roku 2007.
Sportovní styling
Přední masku Yarise TS bude zdobit černá sportovní mřížka s emblémem TS. Pod mřížkou se bude vyjímat nárazník s integrovanými mlhovkami. Efekt dotvoří zatmavená světla.
V zadní části nalezneme rovněž nárazník s pozměněným designem a integrovanou chromovanou sportovní koncovkou výfuku a integrovanými mlhovkami. Zadní svítilny jsou změněny do LED stylu.
Podběhy vyplňují sedmnáctipalcová litá kola a zajišťují tak výjimečnou ovladatelnost a stabilitu. Boční lemy a střešní spoiler pak dolaďují aerodynamiku vozu a Yaris TS tak dosahuje koeficient odporu vzduchu 0.32.
Také interiér je exkluzivní a honosí se sportovními sedačkami, kovovými mřížkami výdechů ventilace, koženým volantem a unikátním podsvícením přístrojů.
Yaris TS je také osazen středovým panelem přístrojů s analogovým tachometrem a otáčkoměrem.
Bohatá standardní výbava zahrnuje manuální klimatizaci, CD přehrávač a rádio se šesti reproduktory a všestranně nastavitelný sloupek řízení.
Mezi prvky příplatkové výbavy pak najdeme automatickou klimatizaci, systém Smart Keyless Entry se startovacím/vypínacím tlačítkem a vyhřívaná zrcátka z přední sedačky.
Nový 1.8 litrový motor
Motor 1.8 l Dual VVT-i pohánějící nový Yaris TS má dvojité časování ventilů, tedy proměnné časování jak sacích tak výfukových ventilů.
Dual VVT-i je evolucí systému VVT-i (variable valve timing – inteligent, inteligentní proměnné časování ventilů), který je obsažen v benzinových motorech Toyota standardního modelu Yaris. Změnou časování sacích a výfukových ventilů je nová technologie schopna dodávat výkon motoru mnohem flexibilněji, zvýšit maximální točivý moment a snížit spotřebu paliva.
Motor 1.8 l Dual-VVT-i v Yarisu TS dává výkon 132 koní (97kW) při 6,000 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí hodnotou 173 Nm při 4,400 otáčkách. Omezovač pak zasáhne při 6,400 otáčkách za minutu. Motor tak Yarisu TS propůjčuje excelentní ovladatelnost a výkony zvláště pro jízdu na klikatých okreskách.Maximální rychlost Yarisu TS je 194 km/h a vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 9.3 sekundy. Motor 1.8 Dual VVT-i má hliníkový blok válců a plastové sací potrubí, což snižuje hmotnost agregátu, dovoluje dosažení vyšších výkonů a zlepšuje spotřebu paliva. Kombinovaná spotřeba paliva nového Yarise TS je 7.5 litru/100km a produkce CO2 je 178 g/km.
Sportovní karoserie a podvozek
Nový Yaris TS převzal podvozkovou platformu standardního modelu a dále ji vylepšil tak, aby splňovala požadavky dané vyššími výkony. Změny zajišťují maximální požitek z řízení a zvyšují aktivní bezpečnost vozu. Podvozek byl snížen o 8mm a zahrnuje sportovní pružinuy a tlumiče. Úpravou prošel také elektrický posilovač řízení, který dostal strmější převod. Yaris TS tak potřebuje mezi krajními polohami volantu pouze 2.3 otáček, čímž získává poloměr zatáčení pouhých 5.6 metru.
Nejvyšší bezpečnostní standardy
Yaris je nejbezpečnějším minivozem již od doby uvedení prvního modelu. Na tuto pověst navazuje i současná modelová řada, která dosahuje v testech Euro NCAP výborných výsledků. Nový Yaris TS získal maximální počet 5 hvězdiček (35 bodů). Jde o nejvyšší dosažené skóre v testech Euro NCAP jakýmkoliv modelem Toyota.Vůz je vybaven devíti airbagy, což zajišťuje maximální pasivní bezpečnost. Standardem jsou dva přední a dva boční airbagy, dále jsou v nabídce okenní airbagy a poprvé v segmentu minivozů také kolenní airbag řidiče.Standardními prvky bezpečnostní výbavy Yarise TS jsou také systém stability VSC, kontrola trakce TRC a protiblokovací systém ABS.Foto: Toyota
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.