Toyota Yaris TS - nové možnosti

Jan Fiala, 23. října 2006, 19:50 Google+

Nový Yaris TS je vrcholným modelem veleúspěšné modelové řady Toyota Yaris a nabízí zákazníkům zábavu a sportovní výkony při zachování kvality zpracování i ovladatelnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Yaris TS

Yaris TS | foto: Toyota

Sdílejte článek

Yaris TS je navržen tak, aby vyšperkoval modelovou řadu vysokou standardní výbavou, skvělou jízdní charakteristikou na okreskách a sportovním a kultivovaným stylingem. A stejně jako nová generace Toyoty Yaris, ze které vychází, nabízí Yaris TS velký vnitřní prostor, kvalitu zpracování, bezpečnost a komfort n obvyklou pro tuto třídu minivozů.

Srdcem Yarise TS je zcela nový 1.8 litrový motor s dvojitým variabilním časováním ventilů, který podává výkon 132 koní (97 kW) při 6000 otáčkách. Ve spojení s pětistupňovou manuální převodovkou se sametovým chodem zrychluje z 0 na 100 km/h za 9.3 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 194 km/h.

Yaris TS však není jen o výkonu. Vysoká úroveň standardní výbavy, kultivovaný styling a snížený sportovní pozdvozek zajišťují, že Yaris TS vystupuje z řady a je velmi zábavným vozem.

Nový Yaris TS se stává vlajkovou lodí modelové řady Yaris a je cílen na evropské zákazníky segmentu sportovních hatchbacků. Hodlá navázat na úspěch nové generace Toyoty Yaris, která se již od svého letošního uvedení na trh stihla stát velmi populárním modelem na evropském trhu.

V řeči čísel to znamená, že bylo od uvedení v červenci tohoto roku prodáno již takřka 153,000 Yarisů, což činí meziroční nárůst 10,000 vozů v porovnání se srovnatelným obdobím loňského roku. Letošním cílem Toyoty je prodat v Evropě 258,000 vozů Toyota Yaris.

Nový Yaris TS bude k dispozici jak ve třídveřovém, tak pětidveřovém provedení

Typickými zákazníky by měli být úspěšní spodobní lidé nebo mladé páry, které zaujmou styl a výkony Yarise TS a pověst Toyoty jako jednoho z nejkvalitnějších a nejspolehlivějších výrobců vozů na světě.

Na rozdíl od konkurenčních vozů by Yaris TS měl být atraktivní jak pro muže, tak pro ženy a také pro zralé, avšak zanícené řidiče.

Nový Yaris TS se v Evropě začne prodávat počátkem roku 2007.

Sportovní styling

Přední masku Yarise TS bude zdobit černá sportovní mřížka s emblémem TS. Pod mřížkou se bude vyjímat nárazník s integrovanými mlhovkami. Efekt dotvoří zatmavená světla.

V zadní části nalezneme rovněž nárazník s pozměněným designem a integrovanou  chromovanou sportovní koncovkou výfuku a integrovanými mlhovkami. Zadní svítilny jsou změněny do LED stylu.

Podběhy vyplňují sedmnáctipalcová litá kola a zajišťují tak výjimečnou ovladatelnost a stabilitu. Boční lemy a střešní spoiler pak dolaďují aerodynamiku vozu a Yaris TS tak dosahuje koeficient odporu vzduchu 0.32.

Také interiér je exkluzivní a honosí se sportovními sedačkami, kovovými mřížkami výdechů ventilace, koženým volantem a unikátním podsvícením přístrojů.

Yaris TS je také osazen středovým panelem přístrojů s analogovým tachometrem a otáčkoměrem.

Bohatá standardní výbava zahrnuje manuální klimatizaci, CD přehrávač a rádio se šesti reproduktory a všestranně nastavitelný sloupek řízení.

Mezi prvky příplatkové výbavy pak najdeme automatickou klimatizaci, systém Smart Keyless Entry se startovacím/vypínacím tlačítkem a vyhřívaná zrcátka z přední sedačky.

Nový 1.8 litrový motor

Motor 1.8 l Dual VVT-i pohánějící nový Yaris TS má dvojité časování ventilů, tedy proměnné časování jak sacích tak výfukových ventilů.

Dual VVT-i je evolucí systému VVT-i (variable valve timing – inteligent, inteligentní proměnné časování ventilů), který je obsažen v benzinových motorech Toyota standardního modelu Yaris. Změnou časování sacích a výfukových ventilů je nová technologie schopna dodávat výkon motoru mnohem flexibilněji, zvýšit maximální točivý moment a snížit spotřebu paliva.

Motor 1.8 l Dual-VVT-i v Yarisu TS dává výkon 132 koní (97kW) při 6,000 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí hodnotou 173 Nm při 4,400 otáčkách. Omezovač pak zasáhne při 6,400 otáčkách za minutu. Motor tak Yarisu TS propůjčuje excelentní ovladatelnost a výkony zvláště pro jízdu na klikatých okreskách.

Maximální rychlost Yarisu TS je 194 km/h a vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 9.3 sekundy. Motor 1.8 Dual VVT-i má hliníkový blok válců a plastové sací potrubí, což snižuje hmotnost agregátu, dovoluje dosažení vyšších výkonů a zlepšuje spotřebu paliva. Kombinovaná spotřeba paliva nového Yarise TS je 7.5 litru/100km a produkce CO2 je 178 g/km.

Sportovní karoserie a podvozek

Nový Yaris TS převzal podvozkovou platformu standardního modelu a dále ji vylepšil tak, aby splňovala požadavky dané vyššími výkony. Změny zajišťují maximální požitek z řízení a zvyšují aktivní bezpečnost vozu.

Podvozek byl snížen o 8mm a zahrnuje sportovní pružinuy a tlumiče. Úpravou prošel také elektrický posilovač řízení, který dostal strmější převod. Yaris TS tak potřebuje mezi krajními polohami volantu pouze 2.3 otáček, čímž získává poloměr zatáčení pouhých 5.6 metru.

Nejvyšší bezpečnostní standardy

Yaris je nejbezpečnějším minivozem již od doby uvedení prvního modelu. Na tuto pověst navazuje i současná modelová řada, která dosahuje v testech Euro NCAP výborných výsledků. Nový Yaris TS získal maximální počet 5 hvězdiček (35 bodů). Jde o nejvyšší dosažené skóre v testech Euro NCAP jakýmkoliv modelem Toyota.

Vůz je vybaven devíti airbagy, což zajišťuje maximální pasivní bezpečnost. Standardem jsou dva přední a dva boční airbagy, dále jsou v nabídce okenní airbagy a poprvé v segmentu minivozů také kolenní airbag řidiče.

Standardními prvky bezpečnostní výbavy Yarise TS jsou také systém stability VSC, kontrola trakce TRC a protiblokovací systém ABS.

Foto: Toyota

Vytisknout

Diskuze: Toyota Yaris TS - nové možnosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Auris

Toyota Auris do prodeje

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud