Škoda bude vyrábět nový užitkový automobil. Za jeho základ bude použit model Roomster, který bude upraven pro užitkové využití.
Škoda Auto rozšíří nabídku o nový užitkový vůz Škoda Praktik. Jde o dvoumístný automobil s velkým nákladovým prostorem (jeho objem 1783 l, délka 1555 mm, šířka 1016-1429 mm a výška 987 mm) odděleným od kabiny posuvnou bezpečnostní přepážkou. Škoda Praktik proto najde uplatnění zejména v rozvážkové službě, u živnostníků a řemeslníků nebo u malých a středních podnikatelů. Nová Škoda Praktik je odvozena z modelu Škoda Roomster, a zachovává si tak jízdní vlastnosti, pohodlí a komfort osobního automobilu. Od v současnosti nabízeného provedení N1 se liší speciálně navrženým nákladovým prostorem.
V kabině řidiče je k dispozici dostatek odkládacího prostoru ve dveřích a před spolujezdcem, včetně držáku na parkovací lístky, držáku láhve ve dveřích a držáku na nápoje ve středové konzole. Užitnou hodnotu interiéru dále zvyšují odkládací prostory pod sedadly i za nimi.
Sériová výbava vozu Škoda Praktik obsahuje mimo jiné systém ABS s brzdovým asistentem, čtyři airbagy (řidiče, spolujezdce a dva boční airbagy) nebo nastavitelný volant. V nabídce výbavy na přání jsou například elektronický systém kontroly prokluzu kol ASR, mlhová světla s „Corner“ funkcí, ovládací modul pro rádio a telefon nebo příprava pro mobilní navigaci.
Interiér vozu je čalouněn odolnou látkou Fresh Onyx a nákladový prostor je vybaven trojdílnou skládací podlahou s protiskluzovou úpravou. Namísto skel v zadních bočních dveřích jsou použity robustní a odolné plechové výplně. Okno pátých dveří zůstává ze skla a lze ho na přání vybavit bezpečnostní mřížkou.
Škoda Praktik s užitečnou hmotností 560 kg bude v nabídce se dvěma benzinovými - 1,2 12V HTP/51 kW a 1,4 16V/63 kW a jedním naftovým motorem 1,4 TDI PD/51 kW. Po provedení speciální úpravy může být zvýšena užitečná hmotnost až na 640 kg. Výroba a prodej nového vozu Škoda Praktik začne na jaře 2007.
Zdroj: Škoda Auto
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.