Škoda bude vyrábět nový užitkový automobil. Za jeho základ bude použit model Roomster, který bude upraven pro užitkové využití.
Škoda Auto rozšíří nabídku o nový užitkový vůz Škoda Praktik. Jde o dvoumístný automobil s velkým nákladovým prostorem (jeho objem 1783 l, délka 1555 mm, šířka 1016-1429 mm a výška 987 mm) odděleným od kabiny posuvnou bezpečnostní přepážkou. Škoda Praktik proto najde uplatnění zejména v rozvážkové službě, u živnostníků a řemeslníků nebo u malých a středních podnikatelů. Nová Škoda Praktik je odvozena z modelu Škoda Roomster, a zachovává si tak jízdní vlastnosti, pohodlí a komfort osobního automobilu. Od v současnosti nabízeného provedení N1 se liší speciálně navrženým nákladovým prostorem.
V kabině řidiče je k dispozici dostatek odkládacího prostoru ve dveřích a před spolujezdcem, včetně držáku na parkovací lístky, držáku láhve ve dveřích a držáku na nápoje ve středové konzole. Užitnou hodnotu interiéru dále zvyšují odkládací prostory pod sedadly i za nimi.
Sériová výbava vozu Škoda Praktik obsahuje mimo jiné systém ABS s brzdovým asistentem, čtyři airbagy (řidiče, spolujezdce a dva boční airbagy) nebo nastavitelný volant. V nabídce výbavy na přání jsou například elektronický systém kontroly prokluzu kol ASR, mlhová světla s „Corner“ funkcí, ovládací modul pro rádio a telefon nebo příprava pro mobilní navigaci.
Interiér vozu je čalouněn odolnou látkou Fresh Onyx a nákladový prostor je vybaven trojdílnou skládací podlahou s protiskluzovou úpravou. Namísto skel v zadních bočních dveřích jsou použity robustní a odolné plechové výplně. Okno pátých dveří zůstává ze skla a lze ho na přání vybavit bezpečnostní mřížkou.
Škoda Praktik s užitečnou hmotností 560 kg bude v nabídce se dvěma benzinovými - 1,2 12V HTP/51 kW a 1,4 16V/63 kW a jedním naftovým motorem 1,4 TDI PD/51 kW. Po provedení speciální úpravy může být zvýšena užitečná hmotnost až na 640 kg. Výroba a prodej nového vozu Škoda Praktik začne na jaře 2007.
Zdroj: Škoda Auto
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?