"RK kupé" je následovníkem RKSpyder, který byl představen v létě 2005. Jde o perfektní kombinaci německé technologie a italského stylu.
Do prodeje půjde limitovaná série 49 vozů a tyto budou nabídnuty jak evropským, tak americkým zákazníkům.
Nejnápadnějšími detaily tohoto zakázkového vozu jsou jemné a přitom rozsáhlé změny, ať již viditelné nebo neviditelné. Design dává vozu vyváženou krásu a jedinečnost.
Kupé o výkonu 440 koní s uprostřed uloženým motorem a tuhou karoserií elegatních tvarů a linií nabízí vynikající ovládání a dělá tak z "RK kupé" skutečně špičkový vůz.
Zkratka RK znamená RUF KOMPRESSOR. Základem tohoto přeplňovaného motoru je kompresor s planetární převodovkou – druh mechanického přeplňování řízeného mechanicky pásem Poly-Rip. Maximální přetlak je 0.7 bar. Motor dostal RUFem navržené sací potrubí s integrovanými mezichladiči nasávaného vzduchu, novými vstřikovači, sportovními katalyzátory a elektronickým řízením motormanagementu. Motor je chlazen vodním okruhem s elektrickou vodní pumpou a chladičem integrovaným v předním spoileru.
Přeplňovaný motor o objemu 3.8 litru s kompresorem RUF v RK kupé dává výkon 440 koní (324 kW) při 7000 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí hodnotou 470 Nm při 5500 otáčkách za minutu.
Zrychlení 0 - 100 km/h činí pouhých 4.3 s, zrychlení z 0 - 200 km/h pak 13.0 s. Maximální rychlost vozu je 305 km/h.
Technická data:
Motor:přeplňovaný V6 3.8 litrůTočivý moment:470 Nm @ 5500 rpmVýkon:440 koní @ 7000 rpmLitový výkon:115.8 koní na litrZrychlení z 0-100 km/h:4.3 sekundyMaximální rychlost:305 km/hFoto: StudioTorino
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?