"RK kupé" je následovníkem RKSpyder, který byl představen v létě 2005. Jde o perfektní kombinaci německé technologie a italského stylu.
Do prodeje půjde limitovaná série 49 vozů a tyto budou nabídnuty jak evropským, tak americkým zákazníkům.
Nejnápadnějšími detaily tohoto zakázkového vozu jsou jemné a přitom rozsáhlé změny, ať již viditelné nebo neviditelné. Design dává vozu vyváženou krásu a jedinečnost.
Kupé o výkonu 440 koní s uprostřed uloženým motorem a tuhou karoserií elegatních tvarů a linií nabízí vynikající ovládání a dělá tak z "RK kupé" skutečně špičkový vůz.
Zkratka RK znamená RUF KOMPRESSOR. Základem tohoto přeplňovaného motoru je kompresor s planetární převodovkou – druh mechanického přeplňování řízeného mechanicky pásem Poly-Rip. Maximální přetlak je 0.7 bar. Motor dostal RUFem navržené sací potrubí s integrovanými mezichladiči nasávaného vzduchu, novými vstřikovači, sportovními katalyzátory a elektronickým řízením motormanagementu. Motor je chlazen vodním okruhem s elektrickou vodní pumpou a chladičem integrovaným v předním spoileru.
Přeplňovaný motor o objemu 3.8 litru s kompresorem RUF v RK kupé dává výkon 440 koní (324 kW) při 7000 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí hodnotou 470 Nm při 5500 otáčkách za minutu.
Zrychlení 0 - 100 km/h činí pouhých 4.3 s, zrychlení z 0 - 200 km/h pak 13.0 s. Maximální rychlost vozu je 305 km/h.
Technická data:
Motor:přeplňovaný V6 3.8 litrůTočivý moment:470 Nm @ 5500 rpmVýkon:440 koní @ 7000 rpmLitový výkon:115.8 koní na litrZrychlení z 0-100 km/h:4.3 sekundyMaximální rychlost:305 km/hFoto: StudioTorino
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?