Elegantní čtyřdveřový sedan Opel Astra si odbude svou světovou premiéru na Istanbul Motor Show (3.-12.listopadu 2006) a stane se pátým zástupcem této nejprodávanější modelové řady.
Model Astra je již dostupný jako pětidveřový hatchback, kombi, třídveřové GTC a kupé-Kabrio TwinTop. Alain Visser, marketingový ředitel Opelu pro Evropu, říká: "Tato výstava je největší v daném regionu a Turecko je také jedním z našich nejdůležitějších trhů klasického kompaktního sedanu".
Astra sedan se bude vyrábět v Gliwicích v Polsku, která má ideální umístění pro zásobování středoevropských a východoevropských trhů, pro něž je tento model primárně určen. Nový sedan bude nabízet dva benzinové a dva dieselové motory výkony 90 až 140 koní a začne se prodávat na podzim 2007.
Na uvedených rozvíjejících se trzích je jsou sedany značně oblíbené. 67 procent tureckých zákazníků, kupujících vůz kompaktní třídy, dává přednost karoserii sedan. V Rusku je to 65 procent a v Polsku a jihovýchodní Evropě celkem asi 15 procent. V západní Evropě hraje tento model méně významnou rol, protože celkový podíl kompaktních sedanů na trhu je zde přibližně jen pět procent.
Nový čtyřdveřový sedan splňuje zvláštní požadavky středoevropských a východoevropských zákazníků při zachování všech skvělých vlastností současného velmi úspěšného modelu Astra, který na jaře dosáhl hranici milionu prodaných vozů.
Prodeje Astry ve střední a východní Evropě narostly za prvních devět měsíců tohoto roku v porovnání se stejným obdobím vloni o 20 procent na 60000 vozů. Z toho více než 10000 Aster se prodalo v Turecku. Opel předpokládá po uvedení čtyřdveřového sedanu další nárůst prodejů.
Nový sedan se chlubí, podobně jako ostatní Astry, progresivním a vyváženým designem (délka/šířka/výška: 4618/1754/1458 mm), dynamickými liniemi, charakteristickou jízdní dynamikou a také vysokou mírou bezpečnosti. Návrháři nového modelu upravili dlouhou verzi podvozku, použitou u kombi (rozvor 2703 mm) a získali velkorysý zavazadlový prostor o objemu 500 litrů. Vůz lze vybavit bi-xenony, asistentem pro rozjezd do kopce (HSA), a elektrickým topením "Quickheat". Opel tak pokračuje v tradici i u nového modelu Astra, protože obě předchozí generace Astry také existovaly jako čtyřdveřové sedany s velkým zavazadlovým prostorem.Foto: General Motors
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.