Elegantní čtyřdveřový sedan Opel Astra si odbude svou světovou premiéru na Istanbul Motor Show (3.-12.listopadu 2006) a stane se pátým zástupcem této nejprodávanější modelové řady.
Model Astra je již dostupný jako pětidveřový hatchback, kombi, třídveřové GTC a kupé-Kabrio TwinTop. Alain Visser, marketingový ředitel Opelu pro Evropu, říká: "Tato výstava je největší v daném regionu a Turecko je také jedním z našich nejdůležitějších trhů klasického kompaktního sedanu".
Astra sedan se bude vyrábět v Gliwicích v Polsku, která má ideální umístění pro zásobování středoevropských a východoevropských trhů, pro něž je tento model primárně určen. Nový sedan bude nabízet dva benzinové a dva dieselové motory výkony 90 až 140 koní a začne se prodávat na podzim 2007.
Na uvedených rozvíjejících se trzích je jsou sedany značně oblíbené. 67 procent tureckých zákazníků, kupujících vůz kompaktní třídy, dává přednost karoserii sedan. V Rusku je to 65 procent a v Polsku a jihovýchodní Evropě celkem asi 15 procent. V západní Evropě hraje tento model méně významnou rol, protože celkový podíl kompaktních sedanů na trhu je zde přibližně jen pět procent.
Nový čtyřdveřový sedan splňuje zvláštní požadavky středoevropských a východoevropských zákazníků při zachování všech skvělých vlastností současného velmi úspěšného modelu Astra, který na jaře dosáhl hranici milionu prodaných vozů.
Prodeje Astry ve střední a východní Evropě narostly za prvních devět měsíců tohoto roku v porovnání se stejným obdobím vloni o 20 procent na 60000 vozů. Z toho více než 10000 Aster se prodalo v Turecku. Opel předpokládá po uvedení čtyřdveřového sedanu další nárůst prodejů.
Nový sedan se chlubí, podobně jako ostatní Astry, progresivním a vyváženým designem (délka/šířka/výška: 4618/1754/1458 mm), dynamickými liniemi, charakteristickou jízdní dynamikou a také vysokou mírou bezpečnosti. Návrháři nového modelu upravili dlouhou verzi podvozku, použitou u kombi (rozvor 2703 mm) a získali velkorysý zavazadlový prostor o objemu 500 litrů. Vůz lze vybavit bi-xenony, asistentem pro rozjezd do kopce (HSA), a elektrickým topením "Quickheat". Opel tak pokračuje v tradici i u nového modelu Astra, protože obě předchozí generace Astry také existovaly jako čtyřdveřové sedany s velkým zavazadlovým prostorem.Foto: General Motors
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.