Elegantní čtyřdveřový sedan Opel Astra si odbude svou světovou premiéru na Istanbul Motor Show (3.-12.listopadu 2006) a stane se pátým zástupcem této nejprodávanější modelové řady.
Model Astra je již dostupný jako pětidveřový hatchback, kombi, třídveřové GTC a kupé-Kabrio TwinTop. Alain Visser, marketingový ředitel Opelu pro Evropu, říká: "Tato výstava je největší v daném regionu a Turecko je také jedním z našich nejdůležitějších trhů klasického kompaktního sedanu".
Astra sedan se bude vyrábět v Gliwicích v Polsku, která má ideální umístění pro zásobování středoevropských a východoevropských trhů, pro něž je tento model primárně určen. Nový sedan bude nabízet dva benzinové a dva dieselové motory výkony 90 až 140 koní a začne se prodávat na podzim 2007.
Na uvedených rozvíjejících se trzích je jsou sedany značně oblíbené. 67 procent tureckých zákazníků, kupujících vůz kompaktní třídy, dává přednost karoserii sedan. V Rusku je to 65 procent a v Polsku a jihovýchodní Evropě celkem asi 15 procent. V západní Evropě hraje tento model méně významnou rol, protože celkový podíl kompaktních sedanů na trhu je zde přibližně jen pět procent.
Nový čtyřdveřový sedan splňuje zvláštní požadavky středoevropských a východoevropských zákazníků při zachování všech skvělých vlastností současného velmi úspěšného modelu Astra, který na jaře dosáhl hranici milionu prodaných vozů.
Prodeje Astry ve střední a východní Evropě narostly za prvních devět měsíců tohoto roku v porovnání se stejným obdobím vloni o 20 procent na 60000 vozů. Z toho více než 10000 Aster se prodalo v Turecku. Opel předpokládá po uvedení čtyřdveřového sedanu další nárůst prodejů.
Nový sedan se chlubí, podobně jako ostatní Astry, progresivním a vyváženým designem (délka/šířka/výška: 4618/1754/1458 mm), dynamickými liniemi, charakteristickou jízdní dynamikou a také vysokou mírou bezpečnosti. Návrháři nového modelu upravili dlouhou verzi podvozku, použitou u kombi (rozvor 2703 mm) a získali velkorysý zavazadlový prostor o objemu 500 litrů. Vůz lze vybavit bi-xenony, asistentem pro rozjezd do kopce (HSA), a elektrickým topením "Quickheat". Opel tak pokračuje v tradici i u nového modelu Astra, protože obě předchozí generace Astry také existovaly jako čtyřdveřové sedany s velkým zavazadlovým prostorem.Foto: General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.