a prostornou kabinou nabízející množství odkládacích prostor.
Zlepšen je také výhled z vozu, což je řidiči umožněné lepším posezem za volentam. Otti byl navržen na míru japonskému městskému provozu a rozměry vozu jsou voleny tak, aby vyhovovaly typickým rozměrům parkovacího místa v parkovacích domech. Ke zvýšení pohodlí a snadnějšímu přístupu ve stísněných prostorách je vůz vybaven dálkově ovládanými posuvnými dveřmi.
Nový model bude k dispozici ve výbavách S/E/M nebo ve sportovních verzích RS/RX a na výběr bude mezi atmosférickým motorem, nebo přeplňovaným turbomotorem o objemu 0.66 litru. Otti bude licenčně vyráběn a dodáván automobilkou Mitsubishi Motors Corp.
Dosáhnout prostornosti kabiny bylo možné využitím dlouhé střechy a obdélníkového půdorysu. Průměrná výška 1550 mm je dána požadavkem na parkování v multipodlažních garážích. Modely RX/RX Four jsou o 20mm vyšší – 1570 mm.
Rozměrné čelní sklo a nízké boční linie dávají řidiči výborný výhled vpřed. Ostrý boční profil a horizontální linie zdůrazňují jeho nízký a stabilní stavbu. K výbavě patří také chromované lišty a čtvercová mřížka spolu s možností volby z deseti barev karoserie, včetně exkluzivně pro Otto dostupné barvy mystická modř.
Sportovně vyhlížející mřížka chladiče a xenonová světla s projektorovými lampami a automatickým naklápěním. Přední a zadní nárazníky dodávají vozu sportovní vzhled a vytváří dojem malé světlé výšky. Upravený a dynamický spoiler nárazníku s integrovanými brzdovými LED světly a sportovními zadními LED lampami s čirým překrytím. Hliníková kola – 14" pro RX/RX Four a 13“ pro RS/RS Four – to vše doplňuje jednoduchý hranatý styl.
Interiér Otti byl pečlivě rozvržen tak, aby vyjadřoval jeho dynamický jízdní styl - například panel přístrojů je umístěn uprostřed nad středovou konzolou. U sportovních modelů RS/RX je panel přístrojový vybaven digitálním otáčkoměrem a analogovým tachometrem. Středová konzola odpovídá současnému minimalistickému designu a je v výbavě S/E perlově bílá, pro sportovní verze RS/RX pak sportovně stříbrná.
Pro usnadnění jízdy je volič automatické převodovky umístěn na levé straně středové konzoly v bezprostřední blízkosti dosahu řidiče.
Rozličné nápady vnitřních odkládacích ploch dokreslují čistý a elegantní tvarkabiny, včetně vyjímatelného boxu, kapličky přístrojů, víceúčelových kapes v obou dveřích a držáků nápojů v radních sedačkách.
K dispozici jsou dvě barvy interiéru, uspokojující rozličné požadavky zákazníků – béžovo-černá pro výbavy S/E/M a celočerný interiér 9standardně pro RS/RX, volitelně pro E/S 3AT).
Inovativní design pokračuje rozličnými konfiguracemi sedaček a flexibilností k dalšímu zvýšení funkcionality. Přední sedačky slze zcela sklopit, a zadní sedačky dělené v poměru 50-50 lze sklápět nezávisle na sobě pouhým dotykem páčky.
Unikátní koncept Otti “Inner Green” pak zahrnuje další funkce jako bezpachové větrání a vnitřní vzduchový filtr.
Dálkově ovládané posuvné dveře pro výjimečné pohodlí
Dálkově ovládané posuvné dveře na straně spolujezdce umožńují snadnější přístup ve stísněných podmínkách jsou vybaveny bezpečnostním zámkem. Dveře se otevírají do šířky 530mm a mohou být ovládány ze sedadla řidiče, dálkovým ovládáním, tlačítkem v horní části B-sloupku nebo vlastním dveřním madlem.
Bezpečnost
Standardní výbava zahrnuje ABS, pásy s předepínači a dvoustupňovými omezovači tahu, airbagy, vylepšení designu předního nárazníku pro zvýšení bezpečnosti chodců při nárazu a strukturálně vyztužený rám pro zajištění ochrany řidiče i pasažérů při případné havárii.
Otti je součástí nové generace minivozů, které jsou přívětivější k životnímu prostředí – význam tohoto faktoru roste s tím, jak stále větší počet japonských zákazníků potřebuje být mobilní.
Modely s atmosférickým motorem 3G83 patří k vozům s extra nízkou úrovní emisí (SU-LEVs) a produkují méně skleníkových plynů o 75% nežli vyžaduje Japanonská emisní norma platná pro rok 2005. Modely s přeplňovaným turbomotorem s mezichladičem stlačeného vzduchu 3G83 produkují velmi nízkou úroveň emisí, což znamená snížení emisí na 50% oproti platné normě. Modely 5MT s motorem 3G83 překonávají budoucí normu (bude platná od roku 2010) pro úsporu spotřeby pohonných hmot o 10%, a jsou schváleny jako vozy, které pro rok 2006 podléhají snížené ekologické dani.
Foto: Nissan