Inovativní design nového konceptu Otti se vyznačuje jednoduchým krabicidním stylem, který propůjčuje vozu charakteristický tvar kombinovaný s moderní ...
a prostornou kabinou nabízející množství odkládacích prostor. Zlepšen je také výhled z vozu, což je řidiči umožněné lepším posezem za volentam. Otti byl navržen na míru japonskému městskému provozu a rozměry vozu jsou voleny tak, aby vyhovovaly typickým rozměrům parkovacího místa v parkovacích domech. Ke zvýšení pohodlí a snadnějšímu přístupu ve stísněných prostorách je vůz vybaven dálkově ovládanými posuvnými dveřmi.
Nový model bude k dispozici ve výbavách S/E/M nebo ve sportovních verzích RS/RX a na výběr bude mezi atmosférickým motorem, nebo přeplňovaným turbomotorem o objemu 0.66 litru. Otti bude licenčně vyráběn a dodáván automobilkou Mitsubishi Motors Corp.
Dosáhnout prostornosti kabiny bylo možné využitím dlouhé střechy a obdélníkového půdorysu. Průměrná výška 1550 mm je dána požadavkem na parkování v multipodlažních garážích. Modely RX/RX Four jsou o 20mm vyšší – 1570 mm.
Rozměrné čelní sklo a nízké boční linie dávají řidiči výborný výhled vpřed. Ostrý boční profil a horizontální linie zdůrazňují jeho nízký a stabilní stavbu. K výbavě patří také chromované lišty a čtvercová mřížka spolu s možností volby z deseti barev karoserie, včetně exkluzivně pro Otto dostupné barvy mystická modř.
Sportovně vyhlížející mřížka chladiče a xenonová světla s projektorovými lampami a automatickým naklápěním. Přední a zadní nárazníky dodávají vozu sportovní vzhled a vytváří dojem malé světlé výšky. Upravený a dynamický spoiler nárazníku s integrovanými brzdovými LED světly a sportovními zadními LED lampami s čirým překrytím. Hliníková kola – 14" pro RX/RX Four a 13“ pro RS/RS Four – to vše doplňuje jednoduchý hranatý styl.
Interiér Otti byl pečlivě rozvržen tak, aby vyjadřoval jeho dynamický jízdní styl - například panel přístrojů je umístěn uprostřed nad středovou konzolou. U sportovních modelů RS/RX je panel přístrojový vybaven digitálním otáčkoměrem a analogovým tachometrem. Středová konzola odpovídá současnému minimalistickému designu a je v výbavě S/E perlově bílá, pro sportovní verze RS/RX pak sportovně stříbrná.
Pro usnadnění jízdy je volič automatické převodovky umístěn na levé straně středové konzoly v bezprostřední blízkosti dosahu řidiče.
Rozličné nápady vnitřních odkládacích ploch dokreslují čistý a elegantní tvarkabiny, včetně vyjímatelného boxu, kapličky přístrojů, víceúčelových kapes v obou dveřích a držáků nápojů v radních sedačkách.
K dispozici jsou dvě barvy interiéru, uspokojující rozličné požadavky zákazníků – béžovo-černá pro výbavy S/E/M a celočerný interiér 9standardně pro RS/RX, volitelně pro E/S 3AT).
Inovativní design pokračuje rozličnými konfiguracemi sedaček a flexibilností k dalšímu zvýšení funkcionality. Přední sedačky slze zcela sklopit, a zadní sedačky dělené v poměru 50-50 lze sklápět nezávisle na sobě pouhým dotykem páčky.
Unikátní koncept Otti “Inner Green” pak zahrnuje další funkce jako bezpachové větrání a vnitřní vzduchový filtr.
Dálkově ovládané posuvné dveře pro výjimečné pohodlí Dálkově ovládané posuvné dveře na straně spolujezdce umožńují snadnější přístup ve stísněných podmínkách jsou vybaveny bezpečnostním zámkem. Dveře se otevírají do šířky 530mm a mohou být ovládány ze sedadla řidiče, dálkovým ovládáním, tlačítkem v horní části B-sloupku nebo vlastním dveřním madlem.
Bezpečnost Standardní výbava zahrnuje ABS, pásy s předepínači a dvoustupňovými omezovači tahu, airbagy, vylepšení designu předního nárazníku pro zvýšení bezpečnosti chodců při nárazu a strukturálně vyztužený rám pro zajištění ochrany řidiče i pasažérů při případné havárii.
Otti je součástí nové generace minivozů, které jsou přívětivější k životnímu prostředí – význam tohoto faktoru roste s tím, jak stále větší počet japonských zákazníků potřebuje být mobilní.
Modely s atmosférickým motorem 3G83 patří k vozům s extra nízkou úrovní emisí (SU-LEVs) a produkují méně skleníkových plynů o 75% nežli vyžaduje Japanonská emisní norma platná pro rok 2005. Modely s přeplňovaným turbomotorem s mezichladičem stlačeného vzduchu 3G83 produkují velmi nízkou úroveň emisí, což znamená snížení emisí na 50% oproti platné normě. Modely 5MT s motorem 3G83 překonávají budoucí normu (bude platná od roku 2010) pro úsporu spotřeby pohonných hmot o 10%, a jsou schváleny jako vozy, které pro rok 2006 podléhají snížené ekologické dani. Foto: Nissan
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.