Inovativní design nového konceptu Otti se vyznačuje jednoduchým krabicidním stylem, který propůjčuje vozu charakteristický tvar kombinovaný s moderní ...
a prostornou kabinou nabízející množství odkládacích prostor. Zlepšen je také výhled z vozu, což je řidiči umožněné lepším posezem za volentam. Otti byl navržen na míru japonskému městskému provozu a rozměry vozu jsou voleny tak, aby vyhovovaly typickým rozměrům parkovacího místa v parkovacích domech. Ke zvýšení pohodlí a snadnějšímu přístupu ve stísněných prostorách je vůz vybaven dálkově ovládanými posuvnými dveřmi.
Nový model bude k dispozici ve výbavách S/E/M nebo ve sportovních verzích RS/RX a na výběr bude mezi atmosférickým motorem, nebo přeplňovaným turbomotorem o objemu 0.66 litru. Otti bude licenčně vyráběn a dodáván automobilkou Mitsubishi Motors Corp.
Dosáhnout prostornosti kabiny bylo možné využitím dlouhé střechy a obdélníkového půdorysu. Průměrná výška 1550 mm je dána požadavkem na parkování v multipodlažních garážích. Modely RX/RX Four jsou o 20mm vyšší – 1570 mm.
Rozměrné čelní sklo a nízké boční linie dávají řidiči výborný výhled vpřed. Ostrý boční profil a horizontální linie zdůrazňují jeho nízký a stabilní stavbu. K výbavě patří také chromované lišty a čtvercová mřížka spolu s možností volby z deseti barev karoserie, včetně exkluzivně pro Otto dostupné barvy mystická modř.
Sportovně vyhlížející mřížka chladiče a xenonová světla s projektorovými lampami a automatickým naklápěním. Přední a zadní nárazníky dodávají vozu sportovní vzhled a vytváří dojem malé světlé výšky. Upravený a dynamický spoiler nárazníku s integrovanými brzdovými LED světly a sportovními zadními LED lampami s čirým překrytím. Hliníková kola – 14" pro RX/RX Four a 13“ pro RS/RS Four – to vše doplňuje jednoduchý hranatý styl.
Interiér Otti byl pečlivě rozvržen tak, aby vyjadřoval jeho dynamický jízdní styl - například panel přístrojů je umístěn uprostřed nad středovou konzolou. U sportovních modelů RS/RX je panel přístrojový vybaven digitálním otáčkoměrem a analogovým tachometrem. Středová konzola odpovídá současnému minimalistickému designu a je v výbavě S/E perlově bílá, pro sportovní verze RS/RX pak sportovně stříbrná.
Pro usnadnění jízdy je volič automatické převodovky umístěn na levé straně středové konzoly v bezprostřední blízkosti dosahu řidiče.
Rozličné nápady vnitřních odkládacích ploch dokreslují čistý a elegantní tvarkabiny, včetně vyjímatelného boxu, kapličky přístrojů, víceúčelových kapes v obou dveřích a držáků nápojů v radních sedačkách.
K dispozici jsou dvě barvy interiéru, uspokojující rozličné požadavky zákazníků – béžovo-černá pro výbavy S/E/M a celočerný interiér 9standardně pro RS/RX, volitelně pro E/S 3AT).
Inovativní design pokračuje rozličnými konfiguracemi sedaček a flexibilností k dalšímu zvýšení funkcionality. Přední sedačky slze zcela sklopit, a zadní sedačky dělené v poměru 50-50 lze sklápět nezávisle na sobě pouhým dotykem páčky.
Unikátní koncept Otti “Inner Green” pak zahrnuje další funkce jako bezpachové větrání a vnitřní vzduchový filtr.
Dálkově ovládané posuvné dveře pro výjimečné pohodlí Dálkově ovládané posuvné dveře na straně spolujezdce umožńují snadnější přístup ve stísněných podmínkách jsou vybaveny bezpečnostním zámkem. Dveře se otevírají do šířky 530mm a mohou být ovládány ze sedadla řidiče, dálkovým ovládáním, tlačítkem v horní části B-sloupku nebo vlastním dveřním madlem.
Bezpečnost Standardní výbava zahrnuje ABS, pásy s předepínači a dvoustupňovými omezovači tahu, airbagy, vylepšení designu předního nárazníku pro zvýšení bezpečnosti chodců při nárazu a strukturálně vyztužený rám pro zajištění ochrany řidiče i pasažérů při případné havárii.
Otti je součástí nové generace minivozů, které jsou přívětivější k životnímu prostředí – význam tohoto faktoru roste s tím, jak stále větší počet japonských zákazníků potřebuje být mobilní.
Modely s atmosférickým motorem 3G83 patří k vozům s extra nízkou úrovní emisí (SU-LEVs) a produkují méně skleníkových plynů o 75% nežli vyžaduje Japanonská emisní norma platná pro rok 2005. Modely s přeplňovaným turbomotorem s mezichladičem stlačeného vzduchu 3G83 produkují velmi nízkou úroveň emisí, což znamená snížení emisí na 50% oproti platné normě. Modely 5MT s motorem 3G83 překonávají budoucí normu (bude platná od roku 2010) pro úsporu spotřeby pohonných hmot o 10%, a jsou schváleny jako vozy, které pro rok 2006 podléhají snížené ekologické dani. Foto: Nissan
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.