Nový Type-R je ještě před svým uvedením na trh oficiálním vozem závodu F1 v Suzuce.
Písmeno R v názvu nejostřejšího vozu od Hondy vždycky znamená "racing", neboli závodní.Předposlední závod letošní série závodu Formule 1 se jede v japonské Suzuce.Sečteme-li obě předchozí věty, získáme výsledek v podobě Hondy Civic Sedan Type-R jako oficiálního vozu tohoto závodu.
Čtyřdveřový prototyp získali pořadtelé závodu přibližně půl roku předím, než se dostane v Japonsku tento vůz do prodeje. V podstatě vypadá skoro tak, jak běžný sedan, který už do autosalonů vyrazil, změnila se jen přední maska a zadní část vozu, vůz dostal agresivnější vzhled.
Podle informací z Hondy je výkon motoru u tohoto vozu zvýšen na 161 kW (220 k), úpravami prošla také aerodynamika auta. Pro české fanoušky a hlavně natěšené zájemce zvšak máme špatnou zprávu - nestoupejte si do fronty před dveře dealerů Hondy, sedan TypeR se k nám s největší pravděpodobností dovážet nebude..
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.