Volkswagen v Paříži představuje Golf Plus pod názvem Cross Golf. Nyní bude tohle malé MPV křížené ještě s SUV stylem.
Cross Golf vychází z modelu Golf Plus, který byl doplněný o optický kit. Tím se z něj stal automobil do přírody. Záměrně neříkám do terénu, protože těžší terén tento Cross model nezvládne, ale zablácená polní cesta nebo mokrá louka by neměly být problém. Základem se stalo zvednutí světlé výšky celého auta o 20 mm, nové nárazníky vpředu i vzadu, 17'' litá kola a pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex.
K pohonu budou sloužit dva benzínové a dva dieselové motory. Zážehové jednotky budou reprezentovat 1,6 litru a 1,4 TSI, vznětové agregáty budou staré známé 1,9 TDI a 2,0 TDI. Do standartní výbavy bude mimo jiné patřit stabilizační systém ESP, ABS spolu s brzdovým asistentem a šest airbagů.
Foto: Volkswagen
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?