Nedávno představené Volvo C30 se může pyšnit mimořádnou bezpečností, za vynikající jízdní vlastnosti může děkovat modernímu podvozku spolu s paletou silných motorů.
Široká škála naftových i benzínových jednotek poskytne C30 velmi dynamickou jízdu a to i s papírově nejslabší zážehovou 1,6 se 100 koňmi pod kapotou, C30 totiž váží jen 1204 kg. Mezi benzínovými motory pak nalezneme 1,8 se 125k nebo 2,0 se 145k. Vrcholem je pěti-válcový přeplňovaný 2,5 litr s označením „T5“, ten nabízí výkon 220 koní a kroutící moment 320Nm.
Pro milovníky vznětových motorů připravilo Volvo hned trojici turbodmychadlem přeplňovaných agregátů. Nejmenší z obsahů je 1,6 litr se 109k a krouťákem 240Nm, silnější 2,0 má potom 136k a 320Nm. Nejsilnějším, ale zároveň nejtěžším (1404 kg) je 2,4 litrový pěti-válec se 180k a kroutícím momentem 350Nm, tento model nese označení jak jinak než „D5“.
zdroj: Volvo
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?