Nedávno představené Volvo C30 se může pyšnit mimořádnou bezpečností, za vynikající jízdní vlastnosti může děkovat modernímu podvozku spolu s paletou silných motorů.
Široká škála naftových i benzínových jednotek poskytne C30 velmi dynamickou jízdu a to i s papírově nejslabší zážehovou 1,6 se 100 koňmi pod kapotou, C30 totiž váží jen 1204 kg. Mezi benzínovými motory pak nalezneme 1,8 se 125k nebo 2,0 se 145k. Vrcholem je pěti-válcový přeplňovaný 2,5 litr s označením „T5“, ten nabízí výkon 220 koní a kroutící moment 320Nm.
Pro milovníky vznětových motorů připravilo Volvo hned trojici turbodmychadlem přeplňovaných agregátů. Nejmenší z obsahů je 1,6 litr se 109k a krouťákem 240Nm, silnější 2,0 má potom 136k a 320Nm. Nejsilnějším, ale zároveň nejtěžším (1404 kg) je 2,4 litrový pěti-válec se 180k a kroutícím momentem 350Nm, tento model nese označení jak jinak než „D5“.
zdroj: Volvo
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.