Nedávno představené Volvo C30 se může pyšnit mimořádnou bezpečností, za vynikající jízdní vlastnosti může děkovat modernímu podvozku spolu s paletou silných motorů.
Široká škála naftových i benzínových jednotek poskytne C30 velmi dynamickou jízdu a to i s papírově nejslabší zážehovou 1,6 se 100 koňmi pod kapotou, C30 totiž váží jen 1204 kg. Mezi benzínovými motory pak nalezneme 1,8 se 125k nebo 2,0 se 145k. Vrcholem je pěti-válcový přeplňovaný 2,5 litr s označením „T5“, ten nabízí výkon 220 koní a kroutící moment 320Nm.
Pro milovníky vznětových motorů připravilo Volvo hned trojici turbodmychadlem přeplňovaných agregátů. Nejmenší z obsahů je 1,6 litr se 109k a krouťákem 240Nm, silnější 2,0 má potom 136k a 320Nm. Nejsilnějším, ale zároveň nejtěžším (1404 kg) je 2,4 litrový pěti-válec se 180k a kroutícím momentem 350Nm, tento model nese označení jak jinak než „D5“.
zdroj: Volvo
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?